Een Ander licht op de NL prijs??
Een UK motorblad schrijft dat per 1.1.2016 elke straatmotorfiets in de EU met meer dan 125cc mét ABS geleverd moet worden. Zou het zo zijn dat Honda NL wijselijk besloten heeft de STD versie zònder ABS niet in het leveringsprogramma op te nemen en dat daarom de NL prijs zoveel afwijkt van de andere landen??
Laten we het hopen.
Ik blijf toch van mening dat de concurrentie met 800GS en 800XC hetzelfde vermogen haalt uit 800 cc , en dat Honda dit uit 1000cc moet halen blijft een raadsel....
Als die KTM in een schuur in Z-Frankrijk staat heb je makkelijk praten natuurlijk...
't Is de bedoeling dat je met de Africa Twin ook op een comfortabele manier tot in Z-Frankrijk geraakt.
En als je een beetje je best doet, kan je met die Africa Twin die steile en stenige pistes ook wel de baas... (er zijn er die het op een +260kg wegende R1200GSA ook zo'n dingen doen)
Blij dat ook HONDA (met al zijn kwaliteiten) de bestaande keuze vergroot, maar een nieuwe niche wordt er m.i. niet gecreëerd.
... En dan een ABS-loos exemplaartje proberen losfoefelen ergens. (knip knip?)
Update NL prijs
TenKate motors (NL) adverteerd de AT incl TC en ABS voor 13.890,- ( meerprijs DCT versn bak 1000€ ). ...begint erop te lijken dat je in NL geen ABS loze STD versie kun kopen.
scheelt'm bij Nonda snel 9 kilo..
En ja, ik heb m'n brommers liefst simpel, dom, gehoorzaam (niet voor mij denkend), gevaarlijk en een tikje politiek incorrect.
Een motor kopen voor z'n inruilwaarde is net als kiezen wat je wil eten op basis van hoe makkelijk het er achteraf terug uitkomt..
Da's 100€ minder dan een optieloze F800GS adventure.. valt toch nog mee, niet?