Moest ik nu een nieuwe motor kopen zou het ook de Africa Twin zijn, niet omwille van het offroad potentieel, maar vooral omdat ik het een mooie motor vind.
Denk dat 90% van de allroadrijders niet veel verder dan een gravelpad komen en belange niet allemaal kiezen adhv het offroadpotentieel van hun motor.
Wel een meevaller is dat de AT in België eigenlijk niet eens veel duurder is dan de Vstrom of de KTM 1050 adv.
Helemaal mee eens.
Rij nooit off road, maar de kans is groot dat ik volgend voorjaar de nieuwe AT ga aanschaffen.
vind hem mooier dan de V- strom en een all road rijdt fantastisch. Hopelijk de AT ook.
Ik zie net een folder van Goedhart binnenkomen. Prijs vanaf €14.890 ex afleverkosten. Met andere woorden, wat toeters en bellen erbij en je zit aan het prijsniveau van een KTM 1190.
Dat is wel jammer, als je de motor off road een keer af laat slaan moet je er maar net aan denken de abs weer uit te schakelen.Vervelend is ook dat de fiets deze laatste twee instellingen niet onthoudt, waardoor na motor-uit telkens weer op de twee knoppen moet worden gedrukt.
Dat is wel jammer, als je de motor off road een keer af laat slaan moet je er maar net aan denken de abs weer uit te schakelen.
Vet filmpje!
Waarom zouden tubeless banden zoveel veiliger zijn dan?Enkele puntjes die me toch nog blijer hadden gemaakt. Cruize control en tubeless tyres. Hier hadden ze een keuze moeten laten maken door de koper. Daar de meesten , denk ik toch, hem on-road gaan gebruiken zouden tubeless tyres toch beter zijn en veiliger. Cruize control stelt mij in staat mij gemakkelijk aan te passen aan de toegelaten snelheid. Ik weet wel dat de meesten dit alles niet nodig hebben maar in een RBW en DCT systeem is het maar een kleine inspanning deze optie(CC) te leveren.
Nu gaan de geruchten dat deze motor (crf1000) nog in andere fietsen zou gebouwd worden, zoals vervanger deauville en eventueel een meer toer versie van de africa twin.
Misschien toch nog effe wachten, toch voor diegenen die geen off-road verwachtingen hebben??
Waarom zouden tubeless banden zoveel veiliger zijn dan?
Die lopen veel langzamer leeg als er een spijker of een schroef in zit. De binnenkant van de tl band dicht een spijker bijna luchtdicht af.Waarom zouden tubeless banden zoveel veiliger zijn dan?
Giannelli heeft inmiddels 3 uitlaten voor deze motor, ik wacht op foto's.Zojuist heeft Akrapovic bekend gemaakt dat ze een uitlaat aan het ontwikkelen zijn.