Honda BlackBird

ff een opmerking...

we vergelijken geen goldwings met r1\'s...

we praten over supersport machines...en geen toerbakken...

en de mens bepaalt hoe hard de machine over een circuit of weg gaat...die machine niet...
hoe plat...zo plat als jij durft...

mooi voorbeeld...toen landsaru nog zijn 600tje had...model 2000, ging ie naar crt assen...zijn snelste rondje.. 1.55.enunbeetje..

lees pas een circuit test met 12 supersportmotoren...patrick van de goorberg reed met een 2001 model cbr600f een tijd van 1.32.ennogwat...

er zit dus gewoon 23 seconde verschil in...
hetzelfde rondje...dezelfde motor...alleen een andere coureur...

dit is wel een extreem voorbeeld, maar het gaat mij er alleen om dat ik duidelijk wil maken dat de motor niet de beperking is...blackbird/r1/duc/zx 6r..

met mijn cbrbak...trek ik bijna alle motoren eruit zeker de eeerste 3 versnellingen...(alleen geen blackbird...dit is getest)

en waarom.....omdat dat voorwiel van mij niet in de lucht wil...en daarom kan ik vol in de eerste versnelling genieten van al het vermogen...

een r1 of dat soort kaliber lichte supersport motorfietsen...gaan als je er al naar kijkt op je achterwiel...of je moet de zaak wel superbeheersen...wil jij vol in 1 met je R1 weg rijden... :)

ik bedoel no offense..naar niemand toe...
over en sluiten...pff...wat een verhaal zeg... :)




First of all, ik zou roelen op een R1(voor mijn doen dan), want met een ZZR of CBR 600 kom ik ook al niet de bocht om, dus veel tijd zou ik in bochten niet verliezen... :+

Wat een motor fabeltastisch maakt:
- Een fijne zithouding.
- Een mooi uiterlijk.
- Een krachtig geluid.
- Een motorblok dat veel power levert, maar niet inlevert aan handelbaarheid in de stad.
- Een passend formaat (ZX-6R trekt net de draai van pad naar achtertuin, met 2-3 cm aan weerzijden langs de muurtjes en past ook net, met 1 spiegel ingeklapt door de deuropening v/d schuur)
- Goed licht op de fiets.
- Soepel & vlot de bocht doorkunnen, zonder dat dit gepaard gaat met trek -en duwwerk.
- Een snelle accelleratie ( :9~ )
- Een stabiel weggedrag, waar wat speelruimte in zit.

En zo kunnen we nog wel effe doorgaan...

Diverse factoren bepalen de ideale fiets en de meeste daarvan zijn subjectief. Daarnaast zijn er ook enkele objectieve factoren belangrijk bij de keuze... Ik vind handelbaarheid slechts deels subjectief, want hoe je het ook bekijkt, niemand zal bijvoorbeeld een Ural Dneppr beter vinden qua handelbaarheid dan een gemiddelde motor van deze tijd. Ook handelbaarheid kan je dus (zij het beperkt) objectief bekijken.... Maar de meeste factoren zijn inderdaad subjectief, dus rijdergebonden.... Dus de rijder blijft de grootste factor... Maar zeker niet de enige!

[quote-tekst-modus]
DeGroteMuis Schreef: Een lang verhaal, waarbij Max uiteindelijk gelijk kreeg :)
[/quote-tekst-modus]
 
Op Dinsdag 25 september 2001 21:36 schreef Fastnappie het volgende:

wat voor pak had je aan op die dag? een zwart pak?

trouwens er reden 2 cbr1000\'s he...
en zwart roze/blauw...en een wit/rode/blauw...

of had jij een rood wit blauw pak aan?

Als jij diegene bent van wie z\'n voorwiel weg gleed ben ik diegene die achter je reed.
Het was inderdaad wel nat, paar keer de achterkant voelen glijden.
We hebben nog ff staan praten over ....[on topic] CBR 1100 XX, daar had je een ritje op gemaakt. Je vroeg nog waarom ik de mijne had weg gedaan.[/on topic]

Zwart/Wit/Grijs pak. Nog hagelnieuwe sliders ;(
Die gozer met dat Roze Blauwe pak hield er na 2 rondjes al mee op. \ '(

We moeten toch echt van die stickers hebben, ik heb aan meerdere gevraagd of ze wel een op MF komen. Aan jou net niet :(
 
Op Dinsdag 25 september 2001 21:47 schreef Fastnappie het volgende:
1. ff een opmerking...
we vergelijken geen goldwings met r1\'s...

2. en de mens bepaalt hoe hard de machine over een circuit of weg gaat...die machine niet...
hoe plat...zo plat als jij durft...

3. lees pas een circuit test met 12 supersportmotoren...patrick van de goorberg reed met een 2001 model cbr600f een tijd van 1.32.ennogwat...


4. een r1 of dat soort kaliber lichte supersport motorfietsen...gaan als je er al naar kijkt op je achterwiel...of je moet de zaak wel superbeheersen...wil jij vol in 1 met je R1 weg rijden... :)

5. ik bedoel no offense..naar niemand toe...
over en sluiten...pff...wat een verhaal zeg... :)
1. Ok, point taken, maar was ook meer bedoeld per illustratie... :)

2. Zo plat als ik durf zou wel eens verder kunnen zijn dan de motor kan.... Steuntjes, rempedaaltjes, of uitlaten a/d grond maakt de motor niet stabieler...

3. Zie de zelfde test... Rijdt Patrick op iedere motor even snel rond? Wordt er geen commentaar gegeven op het rijgedrag van de fietsen? Zou niet nodig zijn als enkel de bestuurder de beperkende factor is... Wel geeft dit aan dat de gemiddelde straatrijder redelijk ver van de grens van het haalbare afblijft....

4. Bij voluit in de 1 wordt zelfs de voorkant van mijn mormeltje al licht.... R1 lijkt me bij een gas-los-en-niet-meer-dichtdoen taktiek dan ook garantie voor wheelies....

5. No offense taken... Maar nog steeds van mening dat niet de rijder alleen beperkend is... Ga jij even snel door de bocht met een R1 als met een CBR 600 F? Waarschijnlijk niet, want een van beide fietsen ligt je beter dan de andere en zal dus ook makkelijker de hoek om te krijgen zijn voor jou. Je hebt tenslotte meer vertrouwen in de fiets. Als je een lichte 600 gewend bent en je stapt op een zwaardere 1100 met ongeveer 50 paardjes meer, rijdt dit onwennig... Het stuurt log, reageert fel op het gas, biedt veel meer bottom power, trekt sneller het voorwiel omhoog etc.

Natuurlijk, niemand haalt alles uit z\'n fiets... Anders zouden motorrijders nog veel vaker crashen... Maar ga eens na... Als de fiets niet uitmaakt, waarom zijn er dan zoveel rijders die terugkomen op de aanschaf van een R1 vanwege het karakter van deze fiets?

Met je eens dat de rijder de snelheid bepaalt, maar als je dezelfde rijder twee fietsen geeft, heeft ook deze rijder waarschijnlijk een duidelijke voorkeur... En deze is echt niet alleen gebaseerd op uiterlijk (nou ja, meestal niet... :) )

Conclusie van dit (veel te lange en zwaar offtopic) verhaal:

Het gemak en de snelheid / platheid waarmee bochten genomen kunnen worden is gebaseerd op een samenspel tussen motor en rijder.

Maar, vriend Landsaru:
Vandaag effe (heel klein) stukje op zo\'n ding gestuurd en me likes... Alleen de gasreactie in bochten is mij wat te heftig, maar verder: :9~ Vooral die accelleratie... :}
 
Op Dinsdag 25 september 2001 22:05 schreef R1no het volgende:
We moeten toch echt van die stickers hebben, ik heb aan meerdere gevraagd of ze wel een op MF komen. Aan jou net niet :(
Goede reden om geen stickers te hebben... Nu maak je reclame onder motorrijders die dit forum nog niet kennen... :)

Wel sneu dat je zo juist mede-forummers misloopt.. Maar als iedere motorrijder nu gewoon even gaat forummen, is dat probleem ook opgelost *D
 
Maar, vriend Landsaru:
Vandaag effe (heel klein) stukje op zo\'n ding gestuurd en me likes... Alleen de gasreactie in bochten is mij wat te heftig, maar verder: :9~ Vooral die accelleratie... :}

Dus met een fluweel handschoentje aan dat gas open draaien uit een bocht. Net echt! Dat is toch geweldig. Beter dan dat je het gewoon vol open kan draaien..... toch?
 
goed zeg!!!
heb ik gewoon met je staan praten zonder dat je weet wie het was...

maar wel grappig...
maar je moet wel met me eens zijn...dat je niet veel van mekaar verschilt?

toch?

Als jij diegene bent van wie z\'n voorwiel weg gleed ben ik diegene die achter je reed.
Het was inderdaad wel nat, paar keer de achterkant voelen glijden.
We hebben nog ff staan praten over ....[on topic] CBR 1100 XX, daar had je een ritje op gemaakt. Je vroeg nog waarom ik de mijne had weg gedaan.[/on topic]

Zwart/Wit/Grijs pak. Nog hagelnieuwe sliders ;(
Die gozer met dat Roze Blauwe pak hield er na 2 rondjes al mee op. \ '(

We moeten toch echt van die stickers hebben, ik heb aan meerdere gevraagd of ze wel een op MF komen. Aan jou net niet :(
 
die landsaru..hehehehe :) :) :) :P

wat fluwelen handje...TRAPPUH MOET JE!!!
ff bt-010 achterop op monteren...en je kan gewoon verschrikkelijk hard die bocht uit..

die standard bandjes op een blackbird is kut...die dingen zijn veels te hard...meer ge-end op toeren...
 
goed zeg!!!
heb ik gewoon met je staan praten zonder dat je weet wie het was...

maar wel grappig...
maar je moet wel met me eens zijn...dat je niet veel van mekaar verschilt?

toch?

Je hebt gelijk veel scheelt het NOG niet ;)
Enne Dit moet volgende keer geregeld worden.
 
sja dat vroeg ik m ook al...

blackbirdje vondt ie niet alles meer geloof ik...r1 was wat sportiever circuitge-end...

ik zou mijn blackbird nooit inruilen.. :)
 
R1 was wat sportiever circuitge-end...

ik zou mijn blackbird nooit inruilen.. :)

Precies ja, maar ja ieder z\'n meug niet waar. Ga anders eerst ff op een een Birdie rijden en dan op een R1.
Meer power onderin, en lekker smijten met een eRetje. :}
Ik was waarschijnlijk nog gewoon op zoek naar wat ik het lekkerst vond.
Nappie, heb je al een Birdie dan :? :9
 
Ik zie nu pas dit draadje, en als vogel-rijder kan ik het toch niet maken om niet te reageren.....

Het is toch absoluut een kwestie van smaak: wil je een monster met een 1:1 (bijna dan) verhouding (PK/massa), dan kies je een R1 of een GSXR of zo. Een blackbird is gewoon zwaar (relatief), maar dat is eigenlijk ook wel lekker omdat je op die manier het vermogen nog vrij smeuïg op het wegdek kan krijgen....

Een stoppie is inderdaad moeilijk, je \'glijdt\' snel door. Asfalt moet lekker ruw zijn en je voorband moet warm zijn.

En ik ben ook van mening dat een birdje niet op het circuit thuis hoort. Wil je dit regelmatig, koop dan een ander (er bij). Kan wel een ker, maar dan weet je gewoon dat je niet tot het uiterste kunt gaam i.v.m. serieuze kuipbeschadigingen (ik had al foto\'s op internet gezien voordat ik hem kocht met verneukte kuipen).

Maar voor het gewone werk en het betere toerwerk is het een overheerlijke fiets!

O ja, verbuik is hoog: gemiddeld 1:13,5. Dat schijnt zo te horen tegenwoordig met injectie (alhoewel, die nieuwe VFR heeft hier geen last meer van...).

Ter verdere info: ik rijdt dus het 2000-model, met injectie.
 
O ja, en dit is honda\'s volgende project.....

cbx1600xx_1.jpg
 
Ik heb er maar een uurtje op gereden en het voelde goed aan. Maar heb natuurlijk niet de grenzen op kunnen zoeken, vandaar dat ik jullie mening wil weten.......

Als je het over de Honda CBR1100XX Super Blackbird hebt, dan is er een filmpje op internet waar ze dus wel de grenzen laten zien. Is het vetste filmpje als we praten over snelheids-filmpjes op motoren. Camera op de tank gemonteerd, zodat je de cockpit en de snelweg ziet, dat ding trekt op als een gek (duh) en haalt echt belachelijke snelheden :)

Op het filmpje zie je \'m dan ook op de vluchstrook staan, en optrekken.. in z\'n 1 tot 100km/u, dan van 2 naar 3 als ie 150 rijd ofzo, en zo trekt ie \'m helemaal door naar zo\'n 305km/u in z\'n 6. In werkelijkheid zal het zo op de 290 liggen ofzo.

Filmpje is 34mb, als je interesse hebt in het filmpje hoor ik het wel :)


Heb je het niet over de Honda CBR1100XX SBB, dan mag je al het bovenstaande zien als \'ongeschreven\' :)
 
Op Vrijdag 05 oktober 2001 14:17 schreef JK het volgende:Filmpje is 34mb, als je interesse hebt in het filmpje hoor ik het wel :)

Het is buitengewoon associaal om ons lekker te maken met een filmpje en dan de url er niet bij te zetten ;) ;)
 
[te veel koffie modus]
Filmpje???
Waar is het filmpje? Dol op filmpjes. Ik wil het filmpje. Ik hoorde toch filmpje? Ik zie nu geen filmpje. Wanneer verschijnt het filmpje? Is er een link naar het filmpje? Ik hou wel van filmpjes. filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
[/te veel koffie modus]
Is die kleinere WMV misschien hetzelfde, maar dan met een andere codec?
 
Laatst bewerkt:
[te veel koffie modus]
Filmpje???
Waar is het filmpje? Dol op filmpjes. Ik wil het filmpje. Ik hoorde toch filmpje? Ik zie nu geen filmpje. Wanneer verschijnt het filmpje? Is er een link naar het filmpje? Ik hou wel van filmpjes. filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
[/te veel koffie modus]
Is die kleinere WMV misschien hetzelfde, maar dan met een andere codec?
Shutup, misschien volgende keer zonder kaffeine :?
 
Dank! Maar hij is niet de beloofde 34 mb. Is er ook nog een andere versie? :?

De link van Maximum is idd de goeie link, ik heb \'m in MPEG, dus dan is ie iets groter. in WMV zal ie een stuk kleiner zijn. Maar dat is toch wel het mooiste snelheidsfilmpje, echt vol blazen, en eigenlijk niet eens doortrekken in elke versnelling, en toch zo snel naar de 300.
En afremmen als een gek voor een sukkel die de ander inhaalt met 3km/u verschil. Lijken wel van die klote vrachtwagenchauffeurs die het presteren om de ander in te halen met 1km/u verschil :( :( :(
 
[te veel koffie modus]
Filmpje???
Waar is het filmpje? Dol op filmpjes. Ik wil het filmpje. Ik hoorde toch filmpje? Ik zie nu geen filmpje. Wanneer verschijnt het filmpje? Is er een link naar het filmpje? Ik hou wel van filmpjes. filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
filmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpjefilmpje
[/te veel koffie modus]
Is die kleinere WMV misschien hetzelfde, maar dan met een andere codec?
Euhh, verder alles goed? :? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan