Ik heb zelf 8 jaar met plezier op gereden. Mooi sportief motortje wat graag toeren wil maken, en het gehuil uit het 4 in 1 uitlaatje mis ik nog steeds
Voordelen:
- Goedkoop in onderhoud (geen dure banden)
- Laag brandstof verbruik
- Betrouwbaar (ik heb deze machine echt afgeragd en hij bleef maar rijden, net een duracell batterij
) Ingeruild met 29.000 Mls op de teller.
Nadelen
- Zachte vering (Typisch voor U.S. grijze import modellen)welke niet verstelbaar zijn. M.n. de achervering, hier kun je alleen de veervoorspanning instellen. Als je geen biggetje bent van 150 kilo zul je hier niet zoveel problemen mee hebben...
. Je kunt deze ook vervangen door een CBR900RR uit 1993 en hoger, past er zonder problemen op.
- Afwerking. De motor is goedkoop in elkaar gezet, lasnaden zijn niet mooi aangebracht, weinig alluminium onderdelen, stalen frame wat kan roesten. Maar de CB1 doet wat tie moet doen...rijden
Waar je op moet letten:
Veel van de honda motoren in deze klasse hebben problemen met de spannings regelaar. Deze kan het electrisch circuit ontregelen wat zich uit in een defecte accu, doorbranden lampjes etc. Let er bij de aankoop even op dat je naar de achterbrug kijkt of er veel corrosie zit bij de opname van het onderste lager van de schobreker. Als daar veel corrosie zit (door lekken accu)en de fiets ziet er verder goed uit is er wellicht iets met de spanningsregelaar en dat gaat je weer geld kosten!!!
Veel technisch gelul, maar als je de kleur mooi vindt en hij start en rijdt goed...kopen. Betaal nooit meer dan 2000 Euro, meer zijn ze niet waard. (nieuwprijs van mijn motor was destijds Hfl. 9997,- (4537,- Euro). Als je een mooie motor hebt gezien in een advertentie en je wilt een second opinion moet je mij maar even mailen.