Rechter carter deksel losmaken en centrifugaal oliefilter schoonmaken. Meteen ook groffilter (dat gaasje onder in het carter) reinigen.
Niet al te best als foto, maar ik zal er wel eens een betere maken
Wow, bedankt beidenIk ga nu dadelijk mijn oliefilter schoonmaken en proberen mijn tank los te maken ( ik hoop dat het lukt want de buisjes die naar de carbs lopen, zijn nogal hard )
Ik heb hem 450€ betaald. Ik weet niet of dat veel of weinig is, maar hij leek me niet volledig doorgeroest, dus...
Bedankt voor de tip, maar ik had dat slangetje al zien zitten. Ik zou ze echter willen vervangen want het zijn nogal harde slangetjes en ik krijg ze niet goed los. Enig idee ?Esix, vergeet je niet het slangetje welke onder je frame doorloopt los te maken
Voor de rest, ziet er mooi uit, persoonlijk vind ik schijf jammer, past niet bij de 250, maar ja t is een G dus hoort er op.
Verder zal ie waarschijnlijk nog rijden als je met pensioen gaat, dus wat dat betreft heb je er wel een sterk motorke voor.
Bedankt voor de tip, maar ik had dat slangetje al zien zitten. Ik zou ze echter willen vervangen want het zijn nogal harde slangetjes en ik krijg ze niet goed los. Enig idee ?
Hoera! Nieuwe slangetjesHad ik ook, 1st benzine aftappen, voor zover er nog iets in zit, dan slangetjes doorknippen. Ik heb de mijne met een zijkniptangetje losgeknipt. Dan straks meteen van die rubbere leiding halen. Opletten gaatje van cb'kes is 6mm
Hoi, ik heb geprobeerd wat ik kon met de rem, maar ik weet niet zeker of ik het wel juist heb gedaan. Ze sleept niet meer en ze remt wel, maar de hendel voelt wat slapper aan. De tank...wel, ik heb er HG roestverwijderaar in gedaan en ze ziet er al beter uit, maar nog niet alle roest is verdwenen. Het is wel zwarte roest geworden, maar als ik wat krab, komt er nog roest af.eeeh vraagje? is het nog gelukt met de tank?
Schijfrem afstellen bij een cb'tje is een terugkeerend verhaal. Zoals je ziet zit je klauw aan een arm bevestigd, welke weer op een schanierpunt vast zit. Punt 1 is zorgen dat dit scharnierpunt ook kan scharnieren. Deze gaan na verloop van tijd vast zitten.Hoera! Nieuwe slangetjesIk heb naar een wphb gezocht voor een honda 250 g, maar ik vind niets... Net mijn remklauw even uit elkaar gehaald omdat ze tegen mijn remschijf sleepte, maar hoe stel ik ze juist af? Weet er iemand waar ik meer info over de CB 250 G, kan vinden? Alvast bedankt
Hoera, de rem is vrij. Welk product kan ik het beste gebruiken om mijn tank te sealen? PS: ik woon in Belgie, dus misschien hebben ze hier andere merken dan in Nederland.Schijfrem afstellen bij een cb'tje is een terugkeerend verhaal. Zoals je ziet zit je klauw aan een arm bevestigd, welke weer op een schanierpunt vast zit. Punt 1 is zorgen dat dit scharnierpunt ook kan scharnieren. Deze gaan na verloop van tijd vast zitten.
Als je dat hebt gedaan dan zit er tussen de poot en die arm een boutje met een veertje daartussen. Draai het boutje zover vast dat de achterste remblok tegen je schijf drukt, vervolgen een halve slag terugdraaien. Daardoor loopt ie weer vrij. Contramoertje vast zetten zodat het boutje niet verloopt.
Vervolgens de hele boel ontluchten
PS honda cb 250/350 k0 tot k4 is mechanisch identiek aan de cb250G. Voor de schijf kun je zoeken op honda vier cilinders cb350/400/500/550/750. Deze hebben allemaal dezelfde remsystemen.
Niet branden is goed normaal gesproken. Tenzij ie helemaal nooit brand dan is waarschijnlijk 't lampje stuk. Hij hoort wel te branden als ie op contact staat zonder dat de motor loopt.Hoi, alvast bedankt voor de info. Rood is dus voor de olie, maar moet het lampje wel of niet branden? En wat wil het zeggen als het brandt/ niet brandt?
Hey, bedankt voor de uitleg over het rode lampje. Mijn lampje brandt niet als ik het contact opzet. lampje nakijken dus?Niet branden is goed normaal gesproken. Tenzij ie helemaal nooit brand dan is waarschijnlijk 't lampje stuk. Hij hoort wel te branden als ie op contact staat zonder dat de motor loopt.
Het lampje zit aangesloten op een olie-druk-sensor. Genoeg olie druk als de olie pomp draait? Zo ja, lampje uit. (vandaar ook dat het lampje hoort te branden als de motor niet draait)
Voor de tank kun je 'tank-cure' gebruiken. Zelf (nog) niet gebruikt, maar schijnt prima spul te zijn.
(Afbeelding)
Leuk ding trouwens.