Honda cb 250 g

Hey, bedankt voor de uitleg over het rode lampje. Mijn lampje brandt niet als ik het contact opzet. lampje nakijken dus? :)

Bekijk dan ook ff waar de bedrading van dat lampje naar toe gaat. Op mijn CB250 zit helemaal geen oliedruk sensor, en zou ook geen plaats kunnen verzinnen waar ie aangesloten zou kunnen worden. :)
 
Dus het zou best kunnen dat ik er ook geen heb? Hoe weet ik dan of de oliedruk goed is?

Zolang ie blijft rijden weet je dat het goed is.
Maar er zit een aftapboutje bovenin de cilindekop zodat je kunt zien dat er olie omhoog gepompt word

Heb je naast dat rode lampje ook nog een of twee oranje voor de knippers? Kan zijn dat je dashboard niet origineel is.
 
Laatst bewerkt:
Zolang ie blijft rijden weet je dat het goed is.
Maar er zit een aftapboutje bovenin de cilindekop zodat je kunt zien dat er olie omhoog gepompt word

Heb je naast dat rode lampje ook nog een of twee oranje voor de knippers? Kan zijn dat je dashboard niet origineel is.
Welk boutje is dat? Zijn het die vier bouten met een platte schijf eraan vast?
 
Welk boutje is dat? Zijn het die vier bouten met een platte schijf eraan vast?

Nee, een enkel boutje aan de rechterkant van de kop. Zal ff piccie zoeken. :)

edit: de plaatjes die ik heb van mijn cb250 zijn allen van de rechterkant, en kan het boutje niet aanwijzen. Hij zal dus wel aan de linkerkant zitten.
 
Laatst bewerkt:
Nee, een enkel boutje aan de rechterkant van de kop. Zal ff piccie zoeken. :)

edit: de plaatjes die ik heb van mijn cb250 zijn allen van de rechterkant, en kan het boutje niet aanwijzen. Hij zal dus wel aan de linkerkant zitten.
:}
 
hierzo

:)

SIMG0438.jpg


dat is het wat van verderaf verstopt zich juist achter de koppelingskabel
SIMG0426.jpg


hier issie nog toen ik hem had gekocht maar ziet er al wat beter uit, nu nog die batterij *D
 
hierzo

:)

(Afbeelding)

dat is het wat van verderaf verstopt zich juist achter de koppelingskabel
(Afbeelding)

hier issie nog toen ik hem had gekocht maar ziet er al wat beter uit, nu nog die batterij *D
Hoera! Die had ik nooit zelf gevonden. Bedankt :) Ik heb mijn benzinetank gewoon binnengebracht bij een honda dealer om hem te laten sealen. Dan ben ik tenminste zeker dat het goed gedaan is en de verbindingspijpjes niet vol epoxy komen te zitten :)
 
Zolang ie blijft rijden weet je dat het goed is.
Maar er zit een aftapboutje bovenin de cilindekop zodat je kunt zien dat er olie omhoog gepompt word

Heb je naast dat rode lampje ook nog een of twee oranje voor de knippers? Kan zijn dat je dashboard niet origineel is.
Nope, ik heb enkel een groen en een rood lampje
 
Als ik me niet vergis is dat van een 4 cilinder Honda, dus geen org van 2 cilinder. Maar ach, gebruikt je rode lampje voor knipper signaal :)
 
Ik ga ontzettend off-topic, maar ik heb hier nog een werkplaatsboek voor deze fiets liggen.
Dit boek is voor de cb250GS, T en een berg cb 360 modellen.
Ook heb ik kopieen van het Honda onderdelen boek.

Mochen er dus vragen zijn, mail me even.
 
Ik ga ontzettend off-topic, maar ik heb hier nog een werkplaatsboek voor deze fiets liggen.
Dit boek is voor de cb250GS, T en een berg cb 360 modellen.
Ook heb ik kopieen van het Honda onderdelen boek.

Mochen er dus vragen zijn, mail me even.
Hallo,

Ik heb dus een 250 G. Is dat hetzelfde als een 250 GS ? Ik bedoel, kan ik daar hetzelfde handboek voor gebruiken?

By the way: ik heb enkel een groen en een rood lampje.
Als ik mijn oliefilter wil kuisen, moet ik dan eerst de olie weg laten lopen, of lukt het zo ook wel? :)
 
hoho die cb250 kome nu van overal

mooie brik alhoewel hij er zeer netjes uitziet, ik kan je niet helpen met het kleppen stellen ik moet het ook nog eens zelf doen dus ik ga aandachtig meevolgen :P
 
hoho die cb250 kome nu van overal

mooie brik alhoewel hij er zeer netjes uitziet, ik kan je niet helpen met het kleppen stellen ik moet het ook nog eens zelf doen dus ik ga aandachtig meevolgen :P
En hopelijk komen er nog vele cb 250's bij ;) Dinsdag heb ik mijn benzinetank terug, mooi gecoat en dan kan die er weer jaren tegenaan :)
Ik vind dat mijn koppeling nogal moeilijk in te knijpen valt, hoe moet ik dat regelen? Alvast bedankt :)
 
En hopelijk komen er nog vele cb 250's bij ;) Dinsdag heb ik mijn benzinetank terug, mooi gecoat en dan kan die er weer jaren tegenaan :)
Ik vind dat mijn koppeling nogal moeilijk in te knijpen valt, hoe moet ik dat regelen? Alvast bedankt :)

Aan de linkerkant zit een smeernippel en een afstelboutje. 1st maar eens met de vetspuit aan de slag. En koppelingskabel nakijken, want koppeling van de 250 gaat een heel stuk makkelijker dan van een 400 four.
 
Terug
Bovenaan Onderaan