Honda CB 750KZ Motorblok reviseren DOHC

dreuge

Rookie
22 sep 2009
6
0
Dalfsen
Ik ben bezig met het opknappen van mijn CB 750 KZ.
Het motorblok wil ik goed voor elkaar hebben. Dit is vanwege ruimte gebrek niet mogelijk zelf te doen.
Nu ben ik opzoek naar iemand die dit kan. En in de omgeving van Zwolle.
Of een goed lopend motorblok.

Kan iemand mij ook vertellen of een motorblok van een CB900 in het frame past en wat
er dan nog verandert moet worden. Welke carberateurs?
 
Moet dan met dezelfde carbs wel kunnen als je de sproeiers en instellingen aanpast aan een 900.
Voor de rest zijn de blokken gewoon uitwisselbaar.
900 heeft alleen een oliekoeler waar je een bevestiging voor op het frame moet maken.
 
Oke. Dan is dat duidelijk. Of ik dat doe weet ik niet. Want het frame is al helemaal klaar. Gepoercoat.
Dan ga ik in eerste instantie opzoek naar iemand die mijn blok kan reviseren. Of een goed blok van een CB750KZ
 
Ik weet niet wat er gereviseerd moet worden maar als dat veel is dan loont het
om een ander blok op de kop te tikken,probleem is dan weer wel hoe dat blok is,
als je niet weet wat de voorgeschiedenis is dan heb je kans dat je alsnog kan gaan reviseren, bijna alle blokken immers al zo,n 30jaar oud,het mooiste zou een blok zijn wat nog niet zo lang geleden is gereviseerd.
Het is overigens wel mogelijk een oliekoeler te monteren op een KZ,ik had er vroeger
1 van Lockhart op mijn KZ.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 blokken. Van een weet ik niet of die goed is. Loopt in ieder geval niet goed. En die andere Heb ik 2 jaar mee gereden en staat nu 3-4 jaar stil. En die verbruikt redelijk olie. Dat wil ik goed hebben.
 
Olieverbruik is een kwaaltje van die blokken,vaak zijn de klepseals de oorzaak,
die worden hard en scheuren of raken beschadigd met olieverbruik als gevolg,
bij hoge km standen kunnen ook de olieschraapveren versleten zijn met hoog
olie verbruik als gevolg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan