Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Damn, das netjes, laat ik hopen dat mijn motor die foto niet ziet. Dan laat mijn SF mij meteen staan ;)

db
 
Welkom Eddy
De mijne heb ik gisterenavond definitief,voor dit winterseizoen,onder gedekt en de accu eruit gehaald.
Wachten tot april maar weer :]

Ziet er eigenlijk nog net zo uit als bijna 10 jaar terug toen ik haar kocht.
Wordt na elke rit schoon gemaakt en met regen rij ik niet :+

Bekijk bijlage 1337654
Thanks Paul! Die van jou ziet er echt keurig netjes uit. Die van mij zal op dit moment nog regelmatig water, en misschien zelfs sneeuw te zien krijgen, helaas geen overwintering dus. Vandaag trouwens 78787.8 km op de teller gezet. Dus al een flinke afstand.
Groet, Eddy
 

Bijlagen

  • IMG_20181107_182112_049.jpg
    IMG_20181107_182112_049.jpg
    305,4 KB · Weergaven: 5
Thanks mannen 👍🏻
De mijne staat op ruim 72.000km en is 23 jaar oud,maar als gezegd,er wordt redelijk veel mee gereden(altijd lange ritten)maar altijd met goed weer en ik maak 'm na elke rit schoon.
Heb ik me zo aangewend dus doe het automatisch,dan blijft ie best netjes :+
 
Zucht, na de light restauratie ontdekt dat het blok toch wat olie zweet aan de rubberen dichting...
dus toch de keuze om de boel te laten repareren of na zoveel jaar toch afscheid te nemen van de ouwe getrouwe...
 
Zucht, na de light restauratie ontdekt dat het blok toch wat olie zweet aan de rubberen dichting...
dus toch de keuze om de boel te laten repareren of na zoveel jaar toch afscheid te nemen van de ouwe getrouwe...


Welke rubberen afdichting zweet en hoeveel. In verhouding is olie nu ook weer niet zo duur, als je bijvoorbeeld elke maand een keer een scheutje bij moet doen. ;)

db
 
De laatste tijd merk ik dat het blok erg warm wordt. Na een KM of 20 dan zit ie op 80/90 graden, maar dan gaat ie snel richting 130/140 graden als ik geen snelweg pak en dus vaak stil sta voor een stoplicht of niet snel genoeg rijd waardoor te weinig koeling door rijwind.

Bij controleren bougies, zijn deze voornamelijk wit met een heel klein beetje bruin en droog. Conclusie is dus een te arm mengsel.
Bougies waren NGK DPR8EA, zoals voorgeschreven. Deze heb ik vervangen voor 1 graad kouder, NGK DPR9EA, maar na een stuk gereden te hebben (ca 30 KM) ging de temperatuur weer richting 130 graden. Bougies weer gecontroleerd, deze zijn spierwit en droog.

Dus na wat research, uitgekomen op dat o.a. grote hoofdsproeiers het mengsel wat rijker maakt.

Ik heb alles standaard, alleen een andere uitlaat 4 -> 1 met sportdemper.

Carb = Keihin VE66H IGI
Oude setup is:
Hoofdsproeiers 110, 112, 112, 110 en stationair sproeiers 35, 35, 35, 35 zoals voorgeschreven.

Nieuw beoogde setup:
Hoofdsproeiers 120, 125, 125, 120 en stationair ook weer 35, 35, 35, 35.

Nu heb ik wat aangeschaft waarbij ik dacht dat het de juiste hoofdsproeiers waren voor de Keihin. De nieuwe hoofdspoeiers zijn iets langer.
En de stationair sproeiers kon ik niet de juiste maat vinden, dus heb ik op goed geluk sproeiers aangeschaft die alleen iets langer zijn, voor de rest wel dezelfde maten.
Op het plaatje zie de verschillen.

De vraag is of dit wel (goed) gaat werken?

IMG-6380.JPG
 
Ik zou de juiste sproeiers kopen, op ebay kan je alles makkelijk vinden .....heb zelf de sproeiers ook wel eens vervangen.
 
De bochten van de uitlaat blijken doorgeroest te zijn, nadat er eerder al gelast is aan de uitlaat. Is er hier iemand die dat zou kunnen doen? En het vercangen van de klepdekselpakking, is dat erg moeilijk om te doen?
 
Zijn er al weer SF's onderweg?
De mijne volgende week maar weer eens tot leven wekken,sinds november onder zeil *D
 
beste mensen, ik meld me bij dezen. Sinds 2007 een SF van 1993 in bezit. En sinds 1974 een Jawa 250 maar die staat al een jaar of acht stil.
 
Vraagje:
na de light-restauratie merk ik toch dat sturen toch niet zo vertrouwd aanvoelt als ervoor.
de balhoofdlagers zijn vervangen, maar ik vermoed dat ik niet alles op het juiste moment vast gezet zal hebben.
ik heb zo geen speciale dop zoals de manual zegt, dus handmatig eigenlijk proberen goed te krijgen.

Iemand tips om het toch goed te krijgen, kheb bij trage bochten zo'n raar gevoel in het stuur :)

vandaag ook gemerkt dat ik de koppeling toch eens beter moet afstellen.
want die grijpt nogal direct in. daarvoor moet ik ook nog eens in de manual duiken :)
 
Ik heb zelf ook eens de balhoofdlagers vervangen. Ik heb ook geen speciaal gereedschap gebruikt. Denk er wel aan om alle 4 de klembouten van de voor poten goed aan te draaien. geeft ook een naar gevoel als dat niet goed zit.

Verder kan je balhoofdlagers te vast of te los zitten. als je de motor op de middenbok zet en het voorwiel optilt door op de achterkant te drukken. Valt je stuur dan om of blijft de stil staan?

db
 
Vooruit dan maar, een foto van mijn raspaard! Inmiddels alweer 5 jaar in bezit en blijf er een haat-/liefde verhouding mee hebben. Heeft me onlangs wel weer een weekend plezier bezorgd in Duitsland!
1404284
 
Mijn motor gaat overigens in de verkoop, ik wil meer gaan toeren en erk dat ik het wat vermoeiend vind op een naked bike. Unieke rc42 en volgens zeggen de enige in NL.
 

Bijlagen

  • ADCB5D6D-9FB2-4A09-A5D8-6440C7B7AE82.jpeg
    ADCB5D6D-9FB2-4A09-A5D8-6440C7B7AE82.jpeg
    106,6 KB · Weergaven: 22
  • F75F054F-987A-4916-966F-B6C6E4089F4B.jpeg
    F75F054F-987A-4916-966F-B6C6E4089F4B.jpeg
    106,6 KB · Weergaven: 30
Henk, ik heb de mijne om dezelfde reden ook verkocht en rijd sinds vorige week met een BMW R1200RT uit 2011.
Als Honda-motorfan heb ik lang getwijfeld bij een Paneuropean maar die raken nu stilletjes aan toch wat te oud.
De BMW ziet er ondanks zijn 8 jaar nog heel actueel uit.
 

Bijlagen

  • IMG_1914.JPG
    IMG_1914.JPG
    223,5 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan