Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor zover ik weet is dit geen olie, maar gas schokbrekers. onder het deksel aan de onderkant zit een klep om het gas af te tappen.en de olie zou wisselen
Hoi als eerste super leuk dat u reageert. Ik voel me net als zijnde gespot in een woestijn ) Zelf de bochten maken van RVS klinkt wel erg stoer maar lijkt me ook niet een heel eenvoudig karweitje. Heeft u dat met de originele uitlaat als mal gedaan of op het zicht elke keer een stuk maken. Die schokdempers daar kom ik wel uit. Ik vind die piggy bag ( waarschijnlijk bedoelt u daarmee de gasresorvoirs aan de demper) wel grappig maar als het niet echt functioneel is laat ik het lekker zitten. Ik zit ook nog te twijfeln qua kleuren. De velgen wilde ik eigenlijk goud laten spuiten. En dan de schokdempers zwart. Maar wat misschien ook wel gaaf is is de velgen verchroomt en dan de verchroomde uitlaat en schokdempers.. Ik denk alleen dat het eerste goedkoper is. Weet u trouwens of er ooit iemand is geweest die er ook chromen voor en achterspatborden op gezet heeft om het meer op het oude model te laten lijken. Of ook wel gaaf 4 einddempers zoals het oude model ook had. groetjes en fijne avond1) Komt wel vaker voor, er zijn niet veel bedrijven die nog nieuwe uitlaten voor de sevenfifty verkopen. Zou dan wel meteen RVS kopen. Ikzelf heb een paar jaar terug zelf een uitlaat gebouwd van RVS buis met gekochte dempers.
2) Ook een bekende, Hagon, YSS en nog een (dacht ik) verkopen vervangings schokbrekers. Op ali is er ook wat te koop met (naar een schijnt) een piggy bag die alleen voor het uiterlijk op zitten. Die heb ik er op zitten, hoewel ik nog niet heb gebprobeerd of de piggy bag daadwerkelijk nep is.
Dit SF topic is over het algemeen best ....rustig.....
Op eigen terrein, vandaag met de sevenfifty woon werk gedaan, op weg naar huis een knarsend geluid aan de achterkant bij lage snelheid. Paar jaar terug had ik een rot lager in de tandwieldrager, die staat nu weer bovenop de lijst. Tevens het idee dat de achterrem heel licht aanloopt..
(vorige week 4 dagen woon werk gedaan in de sneeuw / hagel dagen. Zal wel weinig goeds hebben gebracht.
db
Hoi.Goedenavond allemaal. Als eerste ben ik blij dat ik toch nog cb 750 sevenfifty rijders heb kunnen vinden hier op motorforum.
Ik ben niet zo een held in het zoeken op forums dus ik kwam eigenlijk via een speurtocht op google ineens hier terecht.
Maar eerst even voorstellen ik ben 46 jaar en ik heb nu eindelijk sinds 2012 weer een echte motor !! Een cb 750 sevenfifty dus uit 1997.
Moet er best veel aan doen maar dat vindt ik wel leuk.
Wat moet ik doen
1 de uitlaat vervangen is helemaal verrot
2 de schokdempers zijn achter helemaal lek
3 hendels vervangen
4 achterlicht wil ik een met led met geïntegreerde knipperlichten
5 Velgen spuiten
Ik ben erg op zoek naar ideeen en inspiratie en tips waar wat te kopen. Mijn vraag is dan als eerste hoe kan ik hier op het forum zoeken... of gewoon veel lezen.
Wie heeft er tips voor uitlaat en schokdempers en allerlei andere handige tips.
Ik heb in de bijlage fotos gezet van mijn motor ik hoop iets te horen.
Met vriendelijke groet Laurens
Hoi ik had u al gespot op youtube zeker gaaf om te zien hoor !!! en bedankt voor de tipHoi.
Als je op zoek bent naar originele onderdelen, vindt je deze hier cmsnl.com voor gebruikte onderdelen gewoon googelen.
Ik ben bezig met het restauratie van mijn SF en heb onlangs de wielen goud gespoten, alles is op mijn youtube kanaal.
en het latste episodeRide safe
Uuhhh... Die volg ik niet helemaal.. heeft niet elke cilinder een schroefje?Ja. Voor 3 vd 4 carbs.
db
Inmiddels heb ik een extra tankje gefabriceerd en op de bestaande brandstofleiding aangesloten. Helaas kunnen we de motor nog niet starten omdat hij een platte accu heeft.... da's morgen opgelost. Nu zat ik me te bekijken hoe ik bij de stelschroeven van de carb's kan komen om de synchronisatie aan te passen. Cyl. #1 is makkelijk (uiterst links), #2 is de std, maar vooral #3 (en een beetje #4) wordt lastig omdat de startmotor nogal in de weg zit. Klein bitsrateltje is in bestelling, maar dan nog zal het lastig worden. Ik kan ook nog een haakse schroevendraaier kopen, maar daar wilde ik nog even mee wachten (en de vraag is of je met deze 'kop' wel wegkomt...).In principe kun je de benzine hevelen uit iets. Echter de kraan van de tank zal niks doorlaten als deze geen vacuüm heeft. Er zijn speciale tankjes voor die je op kan hangen met een kraantje maar met een beetje creatief zijn kun je ook ver komen.
db