Hoi Daan,
Leuk ding!
Ik kan je niet veel verder helpen, maar de minimale compressie die je moet hebben staat toch gewoon in het handboek?
Ik heb trouwens nog nooit een CB gezien met 0 olieverbruik, zal mijn geluk wel wezen
Dank voor je antwoord! Ja, ik vind 'm ook tof! Toen ik 'm ging bekijken in Belgie was ik vrij gauw ontzettend verliefd op het ding.
Ja, ik zal eens de compressietester opzoeken, misschien is dat handig haha!
Ik zou niet veel meer snelheid verwachten. Mijn CB200 haalt ook net 120 op de teller.
Wat een gaaf ding en leuk om te horen hoe je met beperkte financiële middelen geniet van het motorrijden en bezig bent met de techniek.
Compressie gegevens moeten toch wel ergens te vinden zijn. Maar wat wil je met de uitkomst doen? Stel de compressie is wat aan de lage kant. Als ik je verhaal zo lees zal het je wel lukken om de boel zelf te (de)monteren, maar bijvoorbeeld cylinders laten honen kost ook geld. Als je zo gaat beginnen gaat er al snel meer geld in zitten dan je van plan was. Niets mis mee voor de hobby, maar wel iets om van tevoren te bedenken.
105km/h op GPS lijkt mij nog niet zo verkeerd voor een 125cc. Met de andere uitlaat zou ik mij eerder zorgen maken dat hij niet te arm staat en daardoor te heet wordt. Heb je ook het idee dat hij inhoudt of mis je alleen een paar km topsnelheid?
Ik weet niet of je die kent, maar zoek anders eens op Ed March C90. Die riidt op zijn c90 de hele wereld over en is lyrisch over de kwaliteiten en inzetbaarheid van dat ding. Past wel in je straatje met je c50 en cb125.Dankjewel, ik heb het ontzettend naar mijn zin op een motorfiets, dus daar hou ik nog een tijdje niet mee op!
Klopt, alles kost geld, maar het is misschien nuttig om te weten hoe gezond het blokje is. Ach, ook niet zo heel belangrijk.
Van inhouden geen sprake. Ik denk niet dat 'ie te arm loopt. Ook de bougiekleur is goed.
Ik dacht dat vroege 125 twins 16,5 pk hadden en latere types 12 pk.Klopt, ik denk ook dat het daar op neer komt. Overigens levert een CB200 17 pk, en deze in principe 15.
Ik weet niet of je die kent, maar zoek anders eens op Ed March C90. Die riidt op zijn c90 de hele wereld over en is lyrisch over de kwaliteiten en inzetbaarheid van dat ding. Past wel in je straatje met je c50 en cb125.
Dat zoiets als een luchtfilter zo moeilijk te krijgen is. Heb je zo een schuimfilter? Ik weet niet waar je je onderdelen haalt. Als je naar adresjes gaat die zich meer met de oudere modellen bezighouden kunnen ze je beter vertellen welke onderdelen uitwisselbaar zijn tussen modellen of merken. Voor mijn Yamaha uit begin jaren 80 haal ik mijn onderdelen bij een motorsloperij die ook veel nieuwe vervangingsonderdelen verkopen. Vaak hebben die gewoon op voorraad wat ik zoek, van luchtfilter tot complete keerring en pakkingset voor het hele blok. En anders kunnen ze het gewoon bestellen, zoals laatst een moer voor de balansas.
Leuk ding.
Heb er zelf ook 1 staan al zo'n 32 jaar denk ik.
Liep ook niet harder als 115km/u op de tellert.
Mijn bromfiets liep toen der tijd iig harder.
Ik dacht dat vroege 125 twins 16,5 pk hadden en latere types 12 pk.
Volgens honda zou hij 120 moeten halen. Maar in werkelijkheid was dat 105-110 kmh.
Zie: HONDA CB 125 k5 1973.
Dus zo slecht is zijn conditie nog niet.
Leuke fiets, maar zwaar ondergewaardeerd in NL.