Honda CB200 (1975) massakabel stator losmaken

Jawadde

MF'er
24 sep 2020
59
14
Paal - België
Weet iemand hoe ik het neutraalstandcontact (groen/rood) los kan maken van het blok? Het werkplaatshandboek zegt hier niks over en ik krijg het niet los geprutst.

Alvast bedankt. 20200917_143215.jpg
 

Bijlagen

  • 20200926_153026.jpg
    20200926_153026.jpg
    603 KB · Weergaven: 7
  • 20200926_153010.jpg
    20200926_153010.jpg
    526,6 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Als de TS denkt dat de draad de massakabel van de dynamo is denk ik niet dat er iets mis is met de neutraal schakelaar.
Ik ben maar een hobbyist en moet nog veel leren. Vandaar dat ik hier deze vraag stel. Met de neutraalschakelaar is zeker niks mis maar ik wil de stator eraf nemen en deze draad zit samen op de stekker van de drie draden die uit de stator komen (3X2 wikkelingen). Ik ben echter niet zeker of mijn stator nog OK is maar ik word bang om het hier te vragen want dan word het helaas niet op applaus onthaald. Spijtig want het zou mij kunnen helpen om het juiste te vervangen indien dit nodig zou zijn en vergissen is menselijk.
 
Waarvoor mijn dankt!
Het probleem is dat mijn batterij niet bijlaadt. Voor het starten lees ik een batterijspanning van bijvoorbeeld 10V. Wanneer ik de spanning op de batterij meet nadat ik de motor gestart heb lees ik nog steeds 10V af. De batterij laadt dus niet bij op dat moment. Dit kan volgens mijn bescheiden mening liggen aan de alternator, de gelijkrichter of de spanningsregelaar (de batterij is nieuw). Wanneer ik de weerstanden op de 3 uitgangen van de alternator meet (telkens 2 uitgangen met elkaar verbonden door de multimeter) heb ik 1.0 Ohm, 1.9 Ohm en 2.2 Ohm. Er is dus continuïteit maar misschien zijn deze waarden te hoog. Wanneer ik de drie uitgangen (één per één) met de buitenkant van de stator verbind heb ik een oneindige weerstand wat wijst op geen verbinding en dat zou zo moeten.