Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sorry, dit artikel is niet langer beschikbaar!
Bedankt voor de foto's. Lijkt erop dat je het contactelement er gewoon moet uittrekken.9.06€ |NICECNC Links Neutrale Schakelaar Sensor Indicator Voor Honda S50 S65 C50 XRF50 C CT ATC SL XL 70 90 CA CB 100 102 125 Z50A Z50JZ MB5|Ontsteking motorvoertuig| - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comnl.aliexpress.com
Ik ben maar een hobbyist en moet nog veel leren. Vandaar dat ik hier deze vraag stel. Met de neutraalschakelaar is zeker niks mis maar ik wil de stator eraf nemen en deze draad zit samen op de stekker van de drie draden die uit de stator komen (3X2 wikkelingen). Ik ben echter niet zeker of mijn stator nog OK is maar ik word bang om het hier te vragen want dan word het helaas niet op applaus onthaald. Spijtig want het zou mij kunnen helpen om het juiste te vervangen indien dit nodig zou zijn en vergissen is menselijk.Als de TS denkt dat de draad de massakabel van de dynamo is denk ik niet dat er iets mis is met de neutraal schakelaar.
Waarvoor mijn dankt!Laat je niet in de war brengen, en niet bang maken. Met alle antwoorden ben je toch al weer wat wijzer geworden, vertel gewoon wat je probleem is, en laat je tussen de, misschien wat misplaatste, humor adviseren wat de oplossing zou kunnen zijn.
de draad wordt door een oog gestoken, waarna de veer hem vast klemtBedankt voor de foto's. Lijkt erop dat je het contactelement er gewoon moet uittrekken.
Het probleem is dat mijn batterij niet bijlaadt. Voor het starten lees ik een batterijspanning van bijvoorbeeld 10V. Wanneer ik de spanning op de batterij meet nadat ik de motor gestart heb lees ik nog steeds 10V af. De batterij laadt dus niet bij op dat moment. Dit kan volgens mijn bescheiden mening liggen aan de alternator, de gelijkrichter of de spanningsregelaar (de batterij is nieuw). Wanneer ik de weerstanden op de 3 uitgangen van de alternator meet (telkens 2 uitgangen met elkaar verbonden door de multimeter) heb ik 1.0 Ohm, 1.9 Ohm en 2.2 Ohm. Er is dus continuïteit maar misschien zijn deze waarden te hoog. Wanneer ik de drie uitgangen (één per één) met de buitenkant van de stator verbind heb ik een oneindige weerstand wat wijst op geen verbinding en dat zou zo moeten.Waarvoor mijn dankt!
Sorry maar ik ben hier met de beste bedoelingen en niet om ruzie te maken. Ik denk dat mijn uitleg helder en compleet is zodat het voor diegene die mij wil helpen begrijpbaar is. Ik heb natuurlijk al heeeeel veel gegoogled maar je vindt nu eenmaal niet alles op het internet. Hier zijn er vaak wel mensen met een uitgebreide kennis die deze willen delen wat ik zeer waardeer. Vandaar ook dat ik altijd beleefd tegen iedereen dank u zeg. Meer kan ik niet doen maar soms is je best doen inderdaad niet goed genoeg dus heb je gelijk. Ik ben een kneus waarvoor mijn welgemeende excuses maar nu is mijn vraag nog steeds niet opgelost en daarvoor heb ik ze eigenlijk wel gepost.De kunst is om eerst te Googelen en je handboek goed te lezen. Er komen hier heel veel kneuzen voorbij die niet weten wat ze doen en dan een halve vraag zonder verdere uitleg dumpen. Meestal zie je ze daarna ook niet meer terug.
Je hebt nu ook al een eigen topic in de juiste rubriek dus het zal wel goed komen met je positie hier. Maar je technische kennis heb ik niet veel vertrouwen in, daar zal je nog veel moeten leren.
Om te beginnen, voordat je alles los gaat halen heb je de howto laadsysteem al gelezen en uitgevoerd?
Bij Honda's zit het probleem meestal niet in de dynamo maar in de gelijkrichter/spanningsregelaar of de stekkers daarvan.
Je vroeg toch hoe je het draadje los kreeg, en schreef een paar posts terug toch dat dat gelukt was? Wat je verder voor probleem hebt, heb je niet echt omschreven volgens mij. Als je daar hulp bij wilt, zul je dat moeten vragen en meer informatie moeten geven. En inderdaad eerst maar eens bovengenoemde how-to doornemen.Sorry maar ik ben hier met de beste bedoelingen en niet om ruzie te maken. Ik denk dat mijn uitleg helder en compleet is zodat het voor diegene die mij wil helpen begrijpbaar is. Ik heb natuurlijk al heeeeel veel gegoogled maar je vindt nu eenmaal niet alles op het internet. Hier zijn er vaak wel mensen met een uitgebreide kennis die deze willen delen wat ik zeer waardeer. Vandaar ook dat ik altijd beleefd tegen iedereen dank u zeg. Meer kan ik niet doen maar soms is je best doen inderdaad niet goed genoeg dus heb je gelijk. Ik ben een kneus waarvoor mijn welgemeende excuses maar nu is mijn vraag nog steeds niet opgelost en daarvoor heb ik ze eigenlijk wel gepost.
Hoe duidelijk wil je het hebben? 1 uur voor jij dit schreef...:Je vroeg toch hoe je het draadje los kreeg, en schreef een paar posts terug toch dat dat gelukt was? Wat je verder voor probleem hebt, heb je niet echt omschreven volgens mij. Als je daar hulp bij wilt, zul je dat moeten vragen en meer informatie moeten geven. En inderdaad eerst maar eens bovengenoemde how-to doornemen.
Het probleem is dat mijn batterij niet bijlaadt.
Begin met het opladen van je accu, die 10volt gaf je als voorbeeld, maar het moet echt minimaal ruim 12 volt zijn.
En verdiep je dan eens hierin, geschreven door de Zot die je eerder al tegenkwam:
how to - accu en laadsysteem controleren
Ten eerste, een groen lampje op je druppellader betekent alleen dat er onbelast voldoende spanning is. Dat zegt niets over de staat van de accu. Bron motorzotwww.motor-forum.nl
Dit was mijn eerste motor (vandaar mijn interesse in dit topic)Vraag: Waar komt jouw CB200 vandaan? Ik ben zelf ook op een CB200 begonnen, maar die zag er toch iets anders uit. Zou dit een Amerikaan kunnen zijn?