Honda cb250rs 1982

Moechy

MF veteraan
4 jun 2012
7.082
8.296
Oost-Vlaanderen
Ach ik sta al in het 25Kw topic maar kan nooit geen kwaad om hier ook een topic te posten niet waar.

Ik heb dus 2 honda cb250rs'en staan. 1tje uit 1982 die bijna in orde staat en eentje uit 1983 die ik ga gebruiken als eindwerk op school.

Gedaan :
- Batterijbakje roestvrij gemaakt en herspoten
- Nieuwe bougie
- Nieuwe olie
- Nieuwe batterij
- Nieuwe benzine
- Windscherm op gezet
- Elektrisch probleem opgelost. (zekering bleef maar springen, bleek dat de vorige eigenaar de + en - kabel had omgedraaid waardoor ik kortsluiting sloot)
- Carburator uitgekuist
- Bougiekabel + ontstekingsunit vervangen
- Draaiend gekregen

To do:
- Hoofdballager opnieuw smeren (tijdens winterstop)
- Slag op achterwiel laten maken
- inschrijven en plak aanvragen (1982)
- Papieren proberen te krijgen voor die van 1983
- Remolie vervangen/verversen

Foto's:
IMGP1007.jpg

IMGP1008.jpg

IMGP1009.jpg

IMGP1010.jpg

IMGP1011.jpg


batterijbakjevoor2.jpg

batterijbakjevoor.jpg

1ste laag:
Batterijbakje1stelaag.jpg

2de laag:
batterijbakje2delaag.jpg

Carburator:
Carburator.jpg

carburator2.jpg

carburator3.jpg

carburator4.jpg

IMGP1146.jpg

IMGP1147.jpg

IMGP1148.jpg

IMGP1149.jpg

IMGP1150.jpg

IMGP1151.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tip voor verdere onderdelen; meer roest eraf :X Desnoods laten stralen... waar roest blijft zitten, komt het terug :/

Verder leuk! :)
 
Tip voor verdere onderdelen; meer roest eraf :X Desnoods laten stralen... waar roest blijft zitten, komt het terug :/

Verder leuk! :)
Ja das de bedoeling tijdens de winterstop.
Tijdens de winterstop schuur ik eveneens de uitlaten volledig af om ze daarna terug in propere, zwarte, hittebestendige lak te zetten.

Nu moet ik nog naar de verzekering om men nummerplaat aan te vragen en dan ben ik klaar om op pad te gaan :D.
Daarstraks even een stukkie gereden, wat een lange 1ste versnelling oO.
 
Ik ben in 1985 als heropstapper op zo'n motor begonnen.

De enige modificatie die ik doorgevoerd heb is andere kettingwielen en ketting.
Uit mijn hoofd:
voor 14 tands en achter 45 tands, 3/8" ketting, is geworden
voor 15 tands en achter 43 tands en 1/2" ketting.

Dat hield in dat van beide tandwielen op de niet kritische kant (buitenzijde) iets afgeslepen moest worden wilde de borging weer passen. Verder moest bij het voortandwiel een aluminium richel van het carter iets verder weggefreesd worden.

Voordeel was dat in plaats van 100 km/h = 6000 t/min dit nu 5000 t/min geworden is en het benzineverbruk van 1 op 26 naar 1 op 30 ging en de levensduur veel langer was. Na 15.000 km nog geen slijtage op de ketting en de kettingwielen te zien.

Voor de rest veel plezier van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan