dat is 10.3 bar ofzo en is wel goed !
pas wel op met die automotoroliën in je moto, deze heeft niet de geschikte additieven om je koppeling optimaal te laten functioneren.
Ik had het ook eens gedaan en had last van een slippende koppeling en hij werd een stuk warmer
Ok mooi dan is de compressie in ieder geval goed.
Heb hem trouwens koud getest want ik kreeg hem niet gestart.
En ik heb niet alle bougies er tegelijk uitgehaald maar om de beurt. Kwam in sommige topics tegen dat ze ze wel allemaal eruit haalde en in sommige topics niet. Dus ik weet niet helemaal zeker of dat nog wat uit maakt voor de waardes.
Ik snap nu pas de meter. Je hebt 120 psi oftwel 800 kPa gemeten.
Ik vroeg me al af waar het schuine streepje voor diende
Was dat origineel honda spul? En hangt de gasnaald in de goeie stand?
Zo raar is het toch niet. Die buitenste twee hebben volgens mij hoog genoeg compressie dat ik daar met de synchroniseerset een fatsoenlijk uitslag had moeten krijgen.Net ff compressie getest met een warm/semi warm blok, niet gereden maar een minuut of 10 warm laten draaien.
Nu kreeg ik er wel rare waardes uit. Waar het eerst op alle cilinders 120 psi was is het nu:
1: 140 psi
2: 130psi
3: 110psi
4: 140psi
Nummer 3 ben ik niet geheel zeker van of het de hoogste meting is die ik eruit kon krijgen omdat er erg veel in de weg zat o.a. de toerenteller kabel.
Maar een betere meeting met deze meter gaat me niet lukken, het knopje om hem te resetten komt tegen het blok aan dus dan reset hij soms tijdens het meten.
Wat wil je dan meten met die meetlat?
Ben er trouwens via een topic in het techniek gedeelte achter gekomen dat de gasnaalden op de juiste hoogte hangen. (in het midden)
De carb's hebben 49k kilometer gelopen.
Als ik de luchtschroef indraai naar ±7/8 dan zou hij nog rijker afgesteld staan, toch?
De gaatjes van de naaldbuizen schoonmaken is wat er ook op het sohc forum stond.
Als ik het goed heb kan ik dus met een paar tikken op het stuk dat ik heb aangegeven op onderstaande afbeelding de naaldbuis eruit krijgen? Dat komt er dan door de dezelfde buis als waar de hoofdsproeier in zit uit?
[afbeelding]