Jager motoren?
Ook mijn eerste gedachte.
Gezien het verhaal van de dealer en de werkelijke staat... misschien is inruilen wel de beste optie. Laat je verliefdheid even los en bekijk het zakelijk. Er zijn echt wel andere CB's te koop die beter zijn onderhouden (met een historie daarvan).
Hallo, CB400 is een leuk ding, uit 81 zal het wel een CB400N zijn (fotooo?).
Houd je zelf beetje van sleutelen? voorvork keerringen en koppelingshendel zijn best wel simpel te vervangen. Kost alleen tijd, vandaar de arbeidskosten.
Synchroonafstellen kun je zelf evt. ook, kwestie van afstelschroefjes vanuit beginstand (voor de CB400T was dat 1,5 turns out) 1/8 slagen verder eruit / erin draaien. Uiteindelijk kom je bij een goede afstelling. De garage gebruikt een vacuumafsteller om het synchroon te stellen, dat werkt sneller en nauwkeuriger maarja, dan moet je wel zo'n apparaat in het bezit hebben
Hoe lek is lek? Zweet bij de voetpakking mag vanwege de leeftijd wel (vind ik dan)... je moet even nagaan als je km maakt hoeveel olie dat ding gebruikt, dan kun je nagaan of het fixen het waard is.
Krukaskeerring lijkt me het grootste probleem maar hoe ze daar achtergekomen waren... compressietest gedaan?
wiellager achter vervangen lijkt me zo geklaard, achterwiel afleveren los waarbij zij de lager eruittrekken / nieuwe erin persen.
En tja, als je dat door de garage laat doen allemaal dan klopt die prijs wel...
Yes.. klopt helaas. Ervaring mee?
Zie hier: JAGER MOTORENYes.. klopt helaas. Ervaring mee?
Voor iemand met technische kennis is alles wel voor een redelijk bedrag te repareren,die blokjes zijn vrij sinpel.Heb je zelf geen technische achtergrond begin er dan niet aan en breng hem terug want
je mag hopen dat het hier bij blijft,mijn ervaring als motormonteur leert dat je veel meer zaken gaat tegenkomen als dat blok eenmaal open ligt.Een klassieker is leuk maar het oude spul vraagt meer
onderhoud dan de modernere motoren.Als ik je een goede raad mag geven,koop een leuke nette moderne CB500 ,veel betrouwbaarder,stuurt beter,remt beter,kortom een veel betere motor dan al dat oude spul.Mocht je toch heel graag een klassieker willen.laat hem dan keuren,kost niet veel en scheelt je een hoop ellende achteraf.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...kvanlent.nl/&usg=AOvVaw27pSGFVYywsbh8BB7IQwYT
Over De Jager hoor je zowel positieve als negatieve verhalen,mensen die een negatieve ervaring hebben hebben vaak de neiging om het verhaal nog eens extra aan te dikken.
Het is al netjes van De Jager dat ze bereid zijn de motor terug te nemen,een echt louche handel begint daar niet aan.
Voor iemand met technische kennis is alles wel voor een redelijk bedrag te repareren,die blokjes zijn vrij sinpel.Heb je zelf geen technische achtergrond begin er dan niet aan en breng hem terug want
je mag hopen dat het hier bij blijft,mijn ervaring als motormonteur leert dat je veel meer zaken gaat tegenkomen als dat blok eenmaal open ligt.Een klassieker is leuk maar het oude spul vraagt meer
onderhoud dan de modernere motoren.Als ik je een goede raad mag geven,koop een leuke nette moderne CB500 ,veel betrouwbaarder,stuurt beter,remt beter,kortom een veel betere motor dan al dat oude spul.Mocht je toch heel graag een klassieker willen.laat hem dan keuren,kost niet veel en scheelt je een hoop ellende achteraf.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...kvanlent.nl/&usg=AOvVaw27pSGFVYywsbh8BB7IQwYT
Over De Jager hoor je zowel positieve als negatieve verhalen,mensen die een negatieve ervaring hebben hebben vaak de neiging om het verhaal nog eens extra aan te dikken.
Het is al netjes van De Jager dat ze bereid zijn de motor terug te nemen,een echt louche handel begint daar niet aan.