Honda CB400 Four gered van sloophamer

Marty Blackbird

Die hard MF'er
14 mrt 2004
345
0
Sommelsdijk
Ik heb een Honda CB400F '78 van de sloophamer gered. Fietsje ziet er nog redelijk netjes uit, maar heeft al heel lang niet gelopen. Ik ben op zoek naar een werkplaats-handboek (voor afstelgegevens e.d.) en handige tips mbt dit type motorfiets.
 
Dank je voor de snelle reaktie.

Intussen ben ik al begonnen aan de voorkant. De remmen zitten vast.. Alles er maar afhalen en nakijken..

Heerlijk dat gepruts.
 
Mooi, op zo,n fietsje heb ik motorrijles gehad :Y
Veel succes met het opknappen.
 
Laatst bewerkt:
hoe bedoel je 'gered van sloophamer' kan toch bijna niet? Motor ziet er nog veel te netjes uit! Succes met opknappen :)
 
Mijn aller eerste motor. Ook de eerste motor waar mee ik op Assen reed. Prachtig ding om mee te spelen. En het geluidje!!!! 6 bak.....en het stuurt ook nog...redelijk slecht.
 
De vorige eigenaar had hem in huis gehaald om hem op te knappen, echter heeft hij hier nooit de tijd voor gehad (volgens het kenteken heeft hij 'm 10 jaar gehad). Hij heeft toen besloten dat ie weg moest en omdat ie niet loopt raakte hij 'm niet kwijt... Ik vind het een grappig machientje en ga hem rijdend maken. Ik wil 'm eigenlijk zoveel mogelijk origineel houden (een paar valbeugeltjes zou ik nog wel willen hebben). Gewoon leuk voor erbij.

Voor zover ik nu heb kunnen nagaan is ie helemaal origineel op het zadel en de uitlaat (Marshall Deeptone) en de handvaten na... Ik kwam zelfs nog een gereedschapsetje tegen!!
Het machientje heeft lang stilgestaan, en alles zit vast of gaat stroef.. overal lichte oxidatie. Maar ik heb goede hoop..

Mijn droom is, om ooit nog eens zijn grote broer de fameuze CB750 voor een koopje te scoren... Maar die kans is nihil...
 
Laatst bewerkt:
cb750 is inderdaad een icoon, deze mag ook wel in mijn garage staan, maar ook hier ontbreekt daarvoor het geld ;( Toch al bij al tevreden wat er in men garage staat :)
Leuk dat de motor in het verleden niet al verbouwd is en dus nog vrij origineel is :Y
 
Zou hem ook graag in mijn garage naast de GTS zien staan....hoop ook ooit nog entje te vinden.
 
Oxidatie van aluminiminiumummenum kan met anti kalk prima weggehaald worden, niet te lang in laten liggen en niet de sterkste variant nemen.

Makkelijker als laten liggen kan ik het niet maken!
 
Wat een leuk ding
Ik snap niet hoe sommigen zo iets zo goed als voor niks vinden.
Als je hier(belgie) zoiets al zou vinden is het meestal aan de prijs te zien of ze met goud zijn afgewerkt.
s6 met de restauratie , dat zal een leuke bezigheid zijn
 
Azijn moet je erg mee oppassen en bijblijven (voor het beste resultaat)
Kan erg agressief zijn, heb ooit eens een (onbelangrijk) onderdeeltje te lang in de azijn laten liggen en dat was gewoon een slag kleiner geworden nadat ik de eerste opgeloste laag alu eraf geveegd had, leek wel kauwgom :(
 
Ik ga voorlopig maar ff alles ontvetten en met Belgom aan de gang. Vorige eigenaar heeft het machientje rijkelijk in de vaseline gezet :)

De eerste onderdelen zijn al binnen. Voorkant kan aangepakt worden. Remmen zijn los, Voorvork ook maar ff de olie verversen.. En alles oppoetsen. Een tapeind van de uitlaat is afgebroken en wil er niet makkelijk uit...

Knutsel, knutsel... HEERLIJK
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan