Na een poos heb ik weer een update..
Zoals hierboven al verteld is, zijn mijn carbs. ultrasoon gereinigd.
Inmiddels zitten de carbs. weer netjes in elkaar, inclusief nieuwe rubbers.
[
afbeelding]
Verder is de afgebroken bout vervangen. Hiervoor is het blok uit elkaar geweest. Het zag er allemaal niet verkeerd uit. Het blok is wel ooit eerder open geweest en hierbij kon je zien dat er een lager meegelopen heeft. Verder zijn er nog wat keeringen vervangen ivm uit elkaar halen van het blok en een lekkende kering bij de schakelas.
Op het moment zit het blok weer netjes in het frame.
Daarnaast heb ik ook de koppelingskabel / linkse stuurschakelaar (op de originele zat ontzettend veel speling) vervangen. Hopelijk moet dit nu ook goed zijn.
Ook nog wat onderdelen ontvangen:
[
afbeelding]
Helaas gaat het allemaal wat minder snel als verwacht, maar ik kan dus bijna rijden. De carbs. moeten nog gemonteerd worden en dan is het zover.
Vraag:Bij de plaatselijke dealer heb ik minerale olie gehaald. Deze heb ik in het blok gedaan en ik ben er vanuit gegaan dat alles goed zou zijn. Nu zag ik alleen dat de minerale olie 20W50 is. Deze zit nu in het blok. Op de oliedop staat 10W40. Kan dit kwaad?
Nog ander nieuws:
Het plan was om met 3 vrienden naar Italie te gaan op oude motoren. Inmiddels hebben we wat oldtimers compleet (CB750 '81 / Magna '84 / en mijn CB-tje). Voor dit 'plan' is ook een datum geprikt. Het gaat dus allemaal door! Ik heb er nu al zin in. Hopen dat de CB snel rijd en betrouwbaar blijkt te zijn, haha.
Iemand nog extra tip voor een betrouwbare CB tijdens de lange rit?!