Dit gebeurt inderdaad in elke versnelling. Ook in de vrij.Gebeurt dit in elke versnelling bij dat toerental?
Ja dat klopt.En ook in de vrij?
Ophang bouten zijn allemaal nagelopen. Iets los en weer vast gedraaid. Maakt geen verschil. Of bedoel je andere bouten?Blokbouten allemaal vast?
Bij eerste rit toen ik hem kocht viel het mee maar ook niet echt op gelet. Ritten erna merkte ik het wel goed.Heeft je motor dit altijd al gehad?
Hoe kan ik hier zeker van zijn?Als je zeker weet dat het in je blok zit en niet aan de aandrijflijn, kun je misschien de carburateurs eens laten synchroniseren.
Ga maar de snelheid rijden en toeren waar je normaal deze vibraties voelt, dan knijp je je koppeling in en geef je geen gas. Voel je nog steeds trillingen? dan zit het in je aandrijflijn of wielen etc.Hoe kan ik hier zeker van zijn?
Bedankt. Ik ga dit eens proberen. Zal uitkomst laten wetenGa maar de snelheid rijden en toeren waar je normaal deze vibraties voelt, dan knijp je je koppeling in en geef je geen gas. Voel je nog steeds trillingen? dan zit het in je aandrijflijn of wielen etc.
Daarna doe je hetzelfde en geef je gas met de koppeling in tot de toeren waar je normaal trillingen voelt in en kijk je of de trillingen terugkomen dan kun je voelen of het daadwerkelijk in blok zit of niet.
Ik had precies hetzelfde met mijn CBR600F2, dit zijn bijna 1 op 1 dezelfde blokken. Ook zodra ik rond de 5000 toeren kwam heel heftige trillingen uit de steps, met name op constante snelheid op de snelweg irritant. In mijn geval was het een oud beestje uit ‘91 met 70k op de klok dus dacht dat het daardoor kwam, maar gekeken naar wat je zegt zou het ook gewoon door het type blok kunnen komen. Bij mij waren de trillingen overigens wel 100% weg als ik de koppeling ingedrukt hield dus ik zou eerder denken aan je rijwielgedeelte als je ze dan nog voelt. Heb je hiervoor iets anders (nieuwers) gereden waardoor je de trillingen niet gewend bent?@manopik heb het getest. Als ik de koppeling in druk en geen gas geef dan voel ik het een beetje.
Als ik koppeling hou en gas geen voel ik de trilling net zo erg als ik gewoon rij.
Ik heb maar even fotos van de aandrijving toegevoegd. Er hoort een sticker te zitten met wanneer je moet vervangen. Deze sticker is verdwenen. Ik neem aan dat deze nog goed zijn?
Nee dit is mij 2e motor. 1e was een cmx400 uit 83. Geen irritant trilling ervaren.Ik had precies hetzelfde met mijn CBR600F2, dit zijn bijna 1 op 1 dezelfde blokken. Ook zodra ik rond de 5000 toeren kwam heel heftige trillingen uit de steps, met name op constante snelheid op de snelweg irritant. In mijn geval was het een oud beestje uit ‘91 met 70k op de klok dus dacht dat het daardoor kwam, maar gekeken naar wat je zegt zou het ook gewoon door het type blok kunnen komen. Bij mij waren de trillingen overigens wel 100% weg als ik de koppeling ingedrukt hield dus ik zou eerder denken aan je rijwielgedeelte als je ze dan nog voelt. Heb je hiervoor iets anders (nieuwers) gereden waardoor je de trillingen niet gewend bent?
Dan zitten de trillingen in je blok, mijn cbr heeft hetzelfde vanaf 5000 toeren tot 11.500 in alle versnellingen op een gegeven moment werd de trillingen ook in het stuur voelbaar en kreeg ik tintelende vingers na een kwartier snelweg.@manopik heb het getest. Als ik de koppeling in druk en geen gas geef dan voel ik het een beetje.
Als ik koppeling hou en gas geen voel ik de trilling net zo erg als ik gewoon rij.
Ik heb maar even fotos van de aandrijving toegevoegd. Er hoort een sticker te zitten met wanneer je moet vervangen. Deze sticker is verdwenen. Ik neem aan dat deze nog goed zijn?
Bedankt voor de reacties en hulp. Ik zal de motor eens naar de garage brengen en kijken voor synchronisatie en afstellingDan zitten de trillingen in je blok, mijn cbr heeft hetzelfde vanaf 5000 toeren tot 11.500 in alle versnellingen op een gegeven moment werd de trillingen ook in het stuur voelbaar en kreeg ik tintelende vingers na een kwartier snelweg.
Ik heb toen de carburateurs laten synchroniseren+CO afstellen en dat heeft toen best wel goed geholpen maar de trillingen/resonantie is nog steeds aanwezig wel een heel stuk minder dus geen tintelende vingers meer en niet storend op de snelweg.
uiteindelijk durf ik niet 100% te zeggen dat het de oplossing voor je is want er kan altijd meer aan de hand zijn en misschien is het ook wel product eigenschap tot op zekere hoogte.
Nu het weer weer warmer wordt merk ik ook weer een kleine toename in trillingen.
Aan jouw de keus wat je wilt gaan doen als het je echt stoort is het misschien iets om naar te kijken.
Zaten ook voor de 5000 tpm maar werden pas echt irritant vanaf 5000.Synchroniseren ivm trillingen van 5000 t/m max toeren? Dat doet niks als de gaskleppen al voor de helft open staan.
Kleppen stellen?Synchroniseren ivm trillingen van 5000 t/m max toeren? Dat doet niks als de gaskleppen al voor de helft open staan.