Honda cb650z sputterd

Henri650

Rookie
17 jul 2010
8
0
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn cb650z uit 1979.

Op weg terug naar huis kwam er een 'doffer' geluid uit de uitlaat. Als ik plots vol gas geef lijkt het wel of hij verzuipt (valt helemaal stil) waarna hij haperend tot normale toerentallen komt. Stationair viel hij uit.
Vanochtend starte hij normaal en leek het weer prima te doen maar na een stukje rijden weer hetzelfde probleem; trekt stotterend op bij flink gas geven en loopt stationair minder toeren/valt uit bij warme motor. Hij klinkt gewoon anders.

Wat is er aan de hand?

Uitlaatbochten allemaal heet, bougies zelfde kleur.
Afgelopen jaar nieuwe bougies,bougiekabels en verder bobine aan 1 kant vervangen.
Carburateurs zijn paar maanden geleden gereinigd.
Ideeen?
 
Je rijdt regelmatig met die motor?

Ik gok op valse lucht, of een verstopt luchtfilter. Als 2e optie gok ik op grote motorblok problemen.
Al compressie gemeten?
 
Meet ook spanning met draaiende motor en motor uit, over de accupolen. Moet rond de 14VDC zijn met draaiende motor rond de 5000 Rpm en 12.5 -13VDC met motor uit.
 
opgelost...

toen ik de benzinekraan op reserve heb gezet deed hij het ineens weer goed. veel troep in de tank, kraantje vervangen en hij doet het weer prima, gelukkig! Heb er maar een benzinefilter tussen gezet en zal voortaan bij de beter tankstations gaan tanken...
gelukkig geen grote problemen dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan