Honda CB750F2 scrambler

Drie punten waarom ik het een geslaagd project vind:
  1. blok wordt ook onderhanden genomen en niet alleen gespoten maar is ook echt uit elkaar geweest
  2. originele (of origineel uitziende) blokboutjes gebruikt. JIS ipv te gaan voor gemakkelijke, maar in mijn optiek, lelijke imbus boutjes
  3. er is, voor zover ik kan zien, niet aan gezaagd of geslepen. Dus geen onomkeerbare acties op een klassieke Jap

Twee punten die ik minder vind:
  1. uitlaat en met name de demper, ziet eruit alsof deze onder een Golf vandaan komt ofzo
  2. banden zijn ook niet echt mijn smaak, maar schijnt een bepaalde doelgroep wel te kunnen bekoren.

Als geheel vind ik het een zeer geslaagd project. De door mij genoemde mindere punten zijn eenvoudig aan te passen naar een ieder zijn smaak. De basis is goed en grondig uitgevoerd voor zover ik dit kan beoordelen.:9
Inderdaad allemaal originele Honda bouten gebruikt.
Elke bout is ontvet, met fijne glasparels gestraald en opnieuw verzinkt.
In het blok zitten nieuwe distributie en nokkenas ketting spanners.
Nieuwe uitlaatklepgeleiders, klepstelen vanwege ingeslagen klepstelen opnieuw opgelast gehard en bewerkt.
Alle klepzittingen opnieuw ingefreesd.
Alle oliekanalen inwendig schoongemaakt.
Voor de rest zat alles binnen de Honda slijtagelimieten.
De demper en de banden zijn een kwestie van smaak.
Ik bouw zoiets als hobby, ga er zelf niet op rijden, zodra ik vind dat ie helemaal naar wens is en goed loopt zet ik hem te koop.
 
Deze caferacer in 2017/18 gebouwd.
Is naar België verkocht.
20180512_135807.jpg
20180512_135759.jpg
20180512_135818.jpg
20180512_135840.jpg
20180512_135849.jpg
20180512_135828.jpg
20180512_135913.jpg
20180512_135947.jpg
FB_IMG_1537862165805.jpg
 
Zijn allemaal heel mooie creatie's. De mooiste vind ik wel de origineel, gerestaureerde 500F en 750. Dergelijke motoren, niet zo mooi, heb ik vroeger zelf ook gehad. Met de 500F had ik problemen met het blokkeren van de bak wanneer je naar de derde versnelling schakelde. Om dit te repareren, met een scholieren budget, verving ik onderdeeltje per onderdeeltje, welke ik dan op de sloop haalde. Blok eruit, splitsen, weer terug bouwen, proefritje maken en weer onieuw beginnen...Dit dus een aantal keren. Blok demonteren en splitsen was een routine klusje geworden.
 
Motor is geheel klaar en gaat in de verkoop.
Excuses voor de wat wazige fotoos , heb met mijn vette vingers aan de lens gezeten
20200111_161216.jpg
20200111_161225.jpg
20200111_161236.jpg
20200111_161248.jpg
20200111_161259.jpg
20200111_161330.jpg
ten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan