- Onderwerp starter
- #26
Inderdaad allemaal originele Honda bouten gebruikt.Drie punten waarom ik het een geslaagd project vind:
- blok wordt ook onderhanden genomen en niet alleen gespoten maar is ook echt uit elkaar geweest
- originele (of origineel uitziende) blokboutjes gebruikt. JIS ipv te gaan voor gemakkelijke, maar in mijn optiek, lelijke imbus boutjes
- er is, voor zover ik kan zien, niet aan gezaagd of geslepen. Dus geen onomkeerbare acties op een klassieke Jap
Twee punten die ik minder vind:
- uitlaat en met name de demper, ziet eruit alsof deze onder een Golf vandaan komt ofzo
- banden zijn ook niet echt mijn smaak, maar schijnt een bepaalde doelgroep wel te kunnen bekoren.
Als geheel vind ik het een zeer geslaagd project. De door mij genoemde mindere punten zijn eenvoudig aan te passen naar een ieder zijn smaak. De basis is goed en grondig uitgevoerd voor zover ik dit kan beoordelen.
Elke bout is ontvet, met fijne glasparels gestraald en opnieuw verzinkt.
In het blok zitten nieuwe distributie en nokkenas ketting spanners.
Nieuwe uitlaatklepgeleiders, klepstelen vanwege ingeslagen klepstelen opnieuw opgelast gehard en bewerkt.
Alle klepzittingen opnieuw ingefreesd.
Alle oliekanalen inwendig schoongemaakt.
Voor de rest zat alles binnen de Honda slijtagelimieten.
De demper en de banden zijn een kwestie van smaak.
Ik bouw zoiets als hobby, ga er zelf niet op rijden, zodra ik vind dat ie helemaal naar wens is en goed loopt zet ik hem te koop.