Iemand nog een suggestie voor de cockpit?
Ben bijna klaar met de achterkant dus zit al veel te peinzen over het volgende projectje; de voorkant.
Op den duur mischien ooit een keer een andere vork erin maar voorlopig eerst eens roeien met de riemen die ik heb, m.a.w. dit netjes in orde maken.
Nu vind ik de vork opzich wel prima zit enkel met de bovenste kroonplaat (zie foto).
Deze kroonplaat heeft een model waarbij een soort punt tussen beide tellers uitsteekt waar de tellers tegenaan vallen. In eerste instantie dacht ik om dit stuk er gewoon vanaf te zagen tot aan het gat waar de kabels doorheen vallen maar vermoed dat ik dan de stevigheid kwijt ben. Tellers verwijderen en de kroonplaat zo laten is geen gezicht. Een ander exemplaar zou kunnen alleen moet ik dan de gaten voor de vorkpoten op laten boren. Dit bracht me op het volgende idee om gewoon de punt tussen de tellers af te zagen, mooi modelletje ervan maken maar dan net genoeg te laten zitten zodat het modelletje wat rond die kabels zit blijft waardoor de stevigheid wat meer gegarandeerd is. Heb hier geen duidelijkere foto van dan bijgevoegde maar denk dat de kenners wel ongeveer weten wat ik bedoel.
Zag vandaag op marktplaats iemand de originele tellers aanbieden maar vond die vrij prijzig. Afgezien daarvan vind ik ze niet heel erg mooi waardoor ik eerder uitkijk naar iets anders. Deze tellers zijn waardeloos; km teller werkt, snelheidsmeter niet, toerenteller van een 500/550? geeft veelste veel aan. Dit iriteert me best wel waardoor de eerste stap toch weer wordt deze tellers eraf en desnoods de zaag in de kroonplaat zodat ik er wel mee aan de slag móet
Weet tevens niet wat ik nu echt nodig heb. Rij al vrij lang zonder beide tellers wat aardig te doen is. Anderzijds is het lastig zeker i.c.m. geen spiegels waardoor ik al eens een boete gehad heb voor te hard rijden. Makkelijkste is er dus een toerenteller op en km teller maar het oog wil ook wat. Liefst dus zo weinig mogelijk erop en iets straks; suggesties??
Moet nog eens goed bekijken hoe ik m aan de voorkant ga onderstutten maar met het bokje erbij moet dat wel goed komen. Idee is dan om de vork eruit te halen, een rare lip (dikke stalen strip waar claxon aan zat) van het balhoofd af te slijpen aangezien die lelijk is, er niet op hoort, niet symetrisch is en niet gebruikt wordt
De kroonplaten opnieuw te spuiten, de vorkpoten weg te brengen voor nieuwe keeringen, de balhoofdslagers te vervangen (lagers, lagerschalen en zittingen), velg te spuiten en de harten van de schijven over te spuiten in dezelfde kleur zwart als de schijf achter.
De bovenste kroonplaat i.c.m. de tellers ben ik dus nog niet uit, tips, suggesties, adviezen??
De lampen ben ik ook nog niet uit. Een streetfighterkuipje vind ik niet bij de motor passen, de standaard dubbele koplampjes niet overdreven origineel. De huidige gaat er geheid vanaf aangezien die op een shopper hoort, erg lelijk is, veelste klein (met bussen de ruimte opgevuld), amper licht geeft en me telkens kapot blijft trillen, iemand tips, suggesties??
Een joekel van een chrome ronde koplamp mischien ook wel mooi
Edit: het stuur wordt uiteraard dan ook gepolijst maar wist toen ik hiermee begon het extra fijne schuurpapier nog niet te vinden dus destijds slechts een begin gemaakt met de geanodiseerde laag eraf te schuren. Mischien de bedrading nog door het stuur maar eerst wat interessantere/belangrijkere zaken.
Plaatjes waar voetsteunen aanvast zitten dienen ook nog glimmend opgepoetst/hoog gepolijst te worden als leuk tijdverdrijf maar vandaag ff niet meer