Honda CBF 250 of Hyosung GT 250 Comet ?

de CBF250

waarom?

Omdat honda in tientallen jaren een naam heeft opgebouwd wat betreft kwaliteit die superieur is. En je zit niet te wachten op mankementen als je net 18 bent en geen cent te makken hebt.

weet je wat ik zou doen?

lekker een 600cc'tje nemen ofzo, hoef je niet zo toeren te janken en dan is een vakantietje ook nog een optie 8-)

SV650 (v twin, toppertje)
CBR600F (4 in lijn)
CB500 (2 in lijn?)
GS500 (idem)
ZXR400 (4 in lijn)
ZX6R (4 in lijn)

ligt aan je rijstijl, lengte enz.

gewoon even gaan zitten. Ik wilde eerst ook een supersport(ZX6R 2003) maar na te hebben proefgezeten :N

SV650s veel leuker *O*
 
Het is maar om te proberen, maar een hyosung heeft wel iets wat je niet zo snel bij een andere motor vindt.
Namelijk de prijs zit heel erg mee.
Voor weinig koo je toch al een leuke motor.
 
ik rijd al jaartje met de comet gt(125cc versie welteverstaan)en kan je verzekeren dat die deftige motors zijn.iedereen heeft vooroordelen tegenover een nieuw merk(alhoewel hyosung al 30jaar motors en brommers maakt!)honda was destijds toch ook begonnen met grasmaaiers en naaiamachines als k me neit vergis.maar wie kritiek geeft moet ook kijken of die gegrond is ook he :X :Y hoevelen hebben er al mee gereden?dealers zijn bmr brussels(te zaventem)en je hebt er een prima service! en er zijn er nog een paar maar dat moet ik eens nakijken.maar ga gerust voor de hyosung als je hartje en verstand ja zegt,de kwaliteit is prima,ze zijn mooi en er rijden er niet zoveel van rond wat toch wel wat aandacht zal trekken(al is dat laatste niet essentieel :] :P
veel succes bij je aanschaf van ook welke motor je kiest! :} 8-)
 
Ik was laatst voor een probleempje met mijn CBR600 bij een motorzaak, die hadden zo een Hyosung staan en wat ik erover hoorde was weinig positiefs:
Lage kwaliteit onderdelen, slijt onder je reet vandaan en bij de motor die daar stond was binnen enkele honderden kilometers de voorrem vastgeslagen...
Lekker vooruitzicht...

Over het algemeen koop je voor <2000euro een goede 2e hands motor waar standaard al duurdere en betere onderdelen opzitten. Dan heb je zoals al eerder gezegd nog bijna 2000euro over voor onderhoud waarvan je het merendeel nog overhoud om benzine + verzekering van te betalen. Daarnaast heb je na je 25kW periode een stuk meer aan je 500 of 600cc'tje dan aan een 250cc.
 
dat vind ik nou verkeerd.zoals ik al zei "van horen zeggen"moet je met een korreltje zout nemen.erzelf op rijden is wat anders.ik heb ook al van "bekendere merken" slechte dingen gehoord van bepaalde modellen,maar ook positieve dingen dus tja wat wil dat zeggen???ik ken evenveel mensen die er wel tevreden van zijn,liegen deze mensen dan allemaal?de motor die in die zaak stond is misschien wel een minder "gelukkige" als k het zo mag zeggen,want ik ken 3 mensen die op een comet 650 rijden en die hebben er absoluut geen enkel probleem van wat jij zegt.er zijn zeker wel honda's en andere merken waarvan ook de voorrem wel is zal vastgeslagen zijn enzomeer,dat zijn nu eenmaal dingen die kunnen gebeuren.ik vind het spijtig dat mensen steeds afgaan op "horen vertellen".er zit een heleboel vooroordelen in omdat een onbekender merk nu eenmaal niet goed in de oren klinkt en er vrees is.akkoord dit is in sommige gevallen misschien waar,maar alles met een korreltje zout nemen is ook steeds aan te raden.en dat vind ik zeer jammer.misschien dat mensen die vooroordelen hebben eens een testritje aanvragen?nouja ieder zijn mening en ik ga niet in iemands anders plaats beslissen,maar wat meer ruimdenkendheid zou welkom zijn })
 
Laatst bewerkt:
Ik was laatst voor een probleempje met mijn CBR600 bij een motorzaak, die hadden zo een Hyosung staan en wat ik erover hoorde was weinig positiefs:
Lage kwaliteit onderdelen, slijt onder je reet vandaan en bij de motor die daar stond was binnen enkele honderden kilometers de voorrem vastgeslagen...
Lekker vooruitzicht...

Over het algemeen koop je voor <2000euro een goede 2e hands motor waar standaard al duurdere en betere onderdelen opzitten. Dan heb je zoals al eerder gezegd nog bijna 2000euro over voor onderhoud waarvan je het merendeel nog overhoud om benzine + verzekering van te betalen. Daarnaast heb je na je 25kW periode een stuk meer aan je 500 of 600cc'tje dan aan een 250cc.


Mijn broer werkt bij een hyosung-dealer en die heeft al genoeg 650's verkocht. Wat je idd hoort is dat de carbs nogal snel bevriezen. Maar verder nog geen slechte verhalen gehoord van hem over hyosung. BMW daarentegen :X
 
Ik was eerst misschien van plan om een hyosung gt650 te kopen en af te laten stellen op 25kw zodat ik hem later terug kan afstellen op zijn top, maar nadat ik deze topic heb geleze is dit verandert, nu ben ik er zeker van dat ik er een ga kopen.

Als het waar is dat de carb snel bevriesd, heeft iemand dan een suggestie om
dit dan te verhelpen wanneer dit is gebeurd, niet dat dit gaat gebeuren want hij zou altijd binne staan, buite op school staat hij buiten en kan misschien een probleem zijn in de winter.

En kent er iemand een goede, mooie en vette uitlaat voor deze motor?
En heb ook al veel op topics gelezen dat de remkabel nogal sponsachtig aanvoeld is dit echt waar?
Btw men laatste vraag *D , weet er iemand een site waar je alle hyosung verdelers op kunt vinden want die ene link die er is gegeven bestaat niet (meer)
 
Laatst bewerkt:
Fygo het klopt dat de link niet meer bestaat het is nu
www.hyosung-motorclub.nl
op de website van hyosung motors staat de link ook vermeld.
Verder kan ik je vertellen dat het bevriezen van de carbs niet alleen een probleem is van de Hyosung, ik ken een paar andere merken die het ook hebben.
Trouwens van de Hyosung valt het wel mee, als je maar zorgt dat er altijd genoeg benzine in de tank zit en niet de tanlk helemaal leeg rijd dan valt alles wel mee.

Veel plezier met de aanschaf en laat je motor maar zien dan komt hij automatisch op de website.

Groet,
www.hyosung-motorclub.nl
 
Hoi,

ik rij een 250cbf.

das echt een leuke motor die rijd als een brommer. (gas open in fietsenhok en in de schuur thuis draai je het gas pas weer dicht.)

er zit geen schrik effect in je acceleratie(alhoewel scootertjes etc absoluut kansloos zijn).
het brandstof verbruik is relatief laag.

en wanneer je hem ff wil verplaatsen dan til je de achterkant met gemak op. door het relatief lage gewicht(130kilo) en een relatief breed stuur(breder dan een reesmotor) is het een leuk gooi en smijt fietsje.


het nadeel is dat je met een 250 brommer veel moet schakelen en dat ie met 120 op de snelweg wat wankel aanvoelt. (het voelt aan als 200+ met een gsx). maar ja, das toch ook wel lollig. _O-


zon hyosubg 650 ken ik niet. een 650 rijd meer als een motor en is denk ik leuker te rijden. Ik ga in de toekomst een 600 of liever 750 reesbeestje erbij nemen. Maar mijn cbf hou ik wel!
motors zijn sociale machines en het schijnt slecht te zijn ze alleen te stallen :Y

veel veilige kilometers!
 
Ik vond de CBF250 bij 120km/u nog helemaal niet wankel aanvoelen. De GT250 is wel wat meer 'motor' dan de CBF, maar op beiden heb ik wel leuk gereden...
 
komen er in 2008 nog leuke 250cc motoren uit? Zou Kawasaki met een 250 Ninja op de markt komen?
 
Laatst bewerkt:
Weinig 250cc spul. Kawasaki zou idd met een Ninja 250cc komen. Ziet er niet verkeerd uit, maar volgens mij is dat gewoon een ZZR 250 blok, niet dat die slecht is, maar dan is het weer iets ouds met een nieuw jasje er omheen... ik kan het mishebben, maar het lijkt me sterk want 4 cilinder 250cc'ers zijn er wel, maar niet in NL of Belgie :( Hebben meestal dan ook 40pk ofzo en dan zou je dus zelfs een 250cc moeten afknijpen, dat schiet niet op.
 
In de USA is er al jaren een 250 ninja
http://www.kawasaki.com/Products/detail.aspx?id=263&content=details
nu zie ik het niet staan, maar vorig jaar was het nog 27 kw, voor hier zouden ze er dus 2 kw af moeten doen, dat moet lukken, en het is trouwens een 2 cillinder.
BTW 3500 dollar is minder dan 2500 euro qua prijs zitten er zo 2 in men gs :P

De Amerikaanse Ninja waar jij het over hebt werd hier eind jaren '80 verkocht als de GPX 250. Ze zijn er in Amerika doorgegaan als Ninja (vroeger was een GPZ zelfs een Ninja geloof ik). Dus het is gewoon een GPX 250, waar we hier de ZZR250 als opvolger kregen van de GPX. De nieuwe Ninja van 2008 is wel even heel wat anders (qua uiterlijk althans, maar denk dat het hart ook anders is, in elk geval injectie voor de euro 3 eisen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan