ah mooi prijsje, waar heb je die gekocht? heb zelf alleen een monolock systeem
Laat ff weten hoe die stickers bevallen. Ik zit zelf aan een reflecterende variant te denken, valt mn zwarte fiets nog een beetje op in t donker.
M'n dealer, Hensgens in Maastricht, heeft dit weekend een demo-weekend.
Vanmorgen heb ik proefgereden op de Pan European en de Crossrunner.
De Pan was een zeer aangename verrassing.
Het hoge gewicht wist me weliswaar 1x te verrassen bij haaks wegrijden uit stilstand...,
eenmaal aan het rollen bleek de Pan ontzettend wendbaar, gemakkelijk af te schuinen en weer rechtop te krijgen.
De windbescherming is dik voor elkaar; op deze motor zijn snelwegkilometers een peuleschil.
De kuipdelen bleken werkelijk perfekt aan te sluiten op m'n benen!
Dus hard remmen werd plots een lachtertje! Alle gewicht op m'n benen, zodat de polsjes helemaal ontlast werden van het gewicht van m'n bovenlijf. HULDE!
De Crossrunner bleek van een heel andere slag motorfiets.
1e indruk; voetsteuntjes veels te hoog!
2-cylinder, dus wat ongehoebeld ondering (bij wegrijden sloeg ie me zelfs af...)
Bij de 1e rotonde bleek echter wat voor 'n lekkere gooi- en smijtfiets dit is!
Niks over snelwegen jakkeren, maar lekker de kleine weggetjes afstuiven.
En wat een verslavende sound als je in toeren klimt!
Echt; de Crossrunner vind ik niet mooi. Verre van zelfs.
Maar wat maakt die tochdingen in je los...
Oh ja; geef mij maar analoge wijzertjes i.p.v. zo'n LCD...
Over 2 weken toch ook eens proefrijden op de VFR1200 DCT!
Terug naar huis, op m'n eigen kleine CBF, bleek dat die 78 pk eigenlijk niet meer dan "voldoende" is. Gelukkig is die indruk na 'n half uurtje alweer (bijna...) vergeten.
Het blijft gewoon een hele fijne fiets!
Happyallemaal!
Roy
De 1200 gezien op de beurs in Utrecht, deze zag er idd een stuk volwassener uit.Gisteren bij Motoport rotterdam de Crossrunner eens bekeken.. aparte fiets is het, maar voor de gevorderde piloten onder ons.......wachten op een 1200cc-uitvoering voor de echte toeristische eigenschappen.. ;-)
Ik heb laatst ook velglint besteld en laten plakken door iemand anders. Het ziet er zeker mooi uit! Hij heeft het met de hand aangebracht, dit is het resultaat:
[afbeelding]
Als je goed kijkt zie je hem achter het achterwiel nog zitten om te plakken
mijn snelheids meter doet het soms niet.. mijn cbf 600 is pas een jaartje oud.. gelukkig nog garantie.. vroeg me wel af zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad ?
Kan het zijn dat je vrij snel na het contact aanzetten op de startknop drukt en de motor start? Als ik dat doe klappert de snelheidsmeter heen en weer tijdens het rijden. Daarom zet ik hem eerst een paar seconden op contact en ga dan pas starten.mijn snelheids meter doet het soms niet.. mijn cbf 600 is pas een jaartje oud.. gelukkig nog garantie.. vroeg me wel af zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad ?
Ziet er zeker strak uit! Heb je het lint in de was gezet, zelf overweeg ik een beschermlaagje aan te brengen, want ik vrees dat het lint op de lange termijn niet bestand is voor de invloed van bijv kettingvet...
Kan zijn dat ik er wat meer last van heb vanwege de Xenon-conversie. Ik laat de Xenon eerst op temperatuur/spanning/volle opbrengst komen en ga dan pas starten. Duurt meestal een paar seconden.Hmm, ik ben meestal ook zo'n snelle starter en nog nooit iets gemerkt van een zwabberende snelheidsmeter. Maar uit 't verhaal van Jeroen lijkt 't dus eigenlijk vaker voor te komen. Ik zal zo es kijken of ik verschil merk....
Zijn er veel CBF-ers die dit jaar een weekend of een complete motorvakantie gaan rijden?
Worden er hier eigenlijk nooit CBF-ritten georganiseerd??
Zelf ga ik begin juni richting Moezel en in augustus met een vriend (Bandit 1250) op motoravontuur naar Tjechie. Ben benieuwd hoeveel CBFers de koffers gaan pakken
M'n dealer, Hensgens in Maastricht, heeft dit weekend een demo-weekend.
...
De Crossrunner bleek van een heel andere slag motorfiets.
1e indruk; voetsteuntjes veels te hoog!
2-cylinder, dus wat ongehoebeld ondering (bij wegrijden sloeg ie me zelfs af...)
Roy