Hoi Wobbel, bedankt - ik ga het eens proberen. Ook handig dat werkplaatshandboek.Achter heb je inderdaad ook ABS (althans, ik heb de CBF600SA uit 2004 en daar zit het wel op en vandaag succesvol getest met de blaadjes). Je hebt als het goed is ook zo'n ABS rotor (als je dat zo noemt) achter zitten. Heb je in het werkplaats handboek gekeken? Volgens mij moet het lampje uitgaan nadat je 10km/h hebt gehaald.
Linkje naar werkplaatshandleiding, hoofdstuk 16 staat alles. Je kan hem ff proberen te resetten (16-6) en hopen dat alles over is.
Vandaag voor het eerst in maanden weer gereden omdat ik nogal veel tijd in het ziekenhuis doorbreng de laatste tijdmaar wat loopt dat ding altijd beroerd als hij +2 maanden stil heeft gestaan. De eerste kilometer alleen maar inhouden en bijna afslaan bij veel gas. Daarna zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen, ik heb dit issue normaliter alleen maar na de winterstop en is na 1 rit en max 1 km ook verdwenen. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan? (CBF600SA uit 2004). Op de CBF600 uit 2008 met injectie heb ik dit probleem nooit.
Alles ziet er schoon uit op en rondom de vacuum benzineklep. Niks bijzonders te zien. Ik vind het persoonlijk ook geen drama, ik weet dat ik ff rustig aan moet doen na paar maanden stilstand. Weer wat geleerd vandaagJa, als je op de motor zit aan de linkerkant onder de tank. Bij uitzetten kwam hier bij mij elke keer een plens benzine uit - de monteur zij dat dat een benzineklep was op vacuum. Ik vond die lekkage wel vervelend dus laten fixen, bijkomend voordeel was dat de motor een stuk beter start nu. (waarschijnlijk liep er iets leeg wat niet handig was voor een koude start/lucht op plaatsen waar het niet hoort)
Ja, luiheid kost nu eenmaal geld !! Maar, 15 liter bij Shell kost je 2 euro 25 meer , dus minder dan een kopje koffie. En volgens mij zit er vanuit Enschede ook heel dichtbij een duitse pomp. Bij mij zit de Tango ook om de hoek, maar een andere Tango heeft wel Super 98, dat is dan niet ethanolvrij. Duis dan maar nog even verder richting Shell, is ook maar 3 kilometer . Keuzes keuzes keuzes !!!!@jeger90 ik heb denk ik iets gemist, zit er ergens een benzine klep?
@rojerasen / @roestendoenze ga het eens proberen, alleen is de Esso hier om de hoek echt schreeuwend duur (+15 cent de liter). Woon zelf in Enschede dus Duitsland is om de hoek, ik ben echter altijd heel lui en ga naar de onbemande pomp om de hoek zodat ik op de motor kan blijven zitten
super handig zo'n werkplaatshandleiding, heeft iemand ook een CBF1000 ('07) handleiding digitaal beschikbaar? Ik kwam er helaas niet met de zoekfunctie.Achter heb je inderdaad ook ABS (althans, ik heb de CBF600SA uit 2004 en daar zit het wel op en vandaag succesvol getest met de blaadjes). Je hebt als het goed is ook zo'n ABS rotor (als je dat zo noemt) achter zitten. Heb je in het werkplaats handboek gekeken? Volgens mij moet het lampje uitgaan nadat je 10km/h hebt gehaald.
Linkje naar werkplaatshandleiding, hoofdstuk 16 staat alles. Je kan hem ff proberen te resetten (16-6) en hopen dat alles over is.
Vandaag voor het eerst in maanden weer gereden omdat ik nogal veel tijd in het ziekenhuis doorbreng de laatste tijdmaar wat loopt dat ding altijd beroerd als hij +2 maanden stil heeft gestaan. De eerste kilometer alleen maar inhouden en bijna afslaan bij veel gas. Daarna zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen, ik heb dit issue normaliter alleen maar na de winterstop en is na 1 rit en max 1 km ook verdwenen. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan? (CBF600SA uit 2004). Op de CBF600 uit 2008 met injectie heb ik dit probleem nooit.
Je hebt een pm voor het werkplaatshandboek.super handig zo'n werkplaatshandleiding, heeft iemand ook een CBF1000 ('07) handleiding digitaal beschikbaar? Ik kwam er helaas niet met de zoekfunctie.
Ben druk met de ABS die "ineens" is gaan knipperen deze zomer. Wil nog niet echt lukken om een duidelijk oorzaak te vinden.
Dit is voor zover ik weet een normaal geluid, in ieder geval bij de CBF.Als de motor draait, stationair in zijn vrij hoor hem "brommen", trek ik de koppeling in verdwijnt het geluid.
Het moest inderdaad versnellingsindicator zijn, ik ga me daar is verder op inlezen.Ketting spannen en olie en filters verversen is zeker te doen. Al zou ik me wel eerst goed inlezen of eerste keer hulp erbij vragen. Want verkloten kan ook best.
Snelheids indicator bedoel je denk ik versnellings indicator.
Dat is denk ik vooral zaak om iets te pakken wat makkelijk werkt en op de motor past. Geen idee wat er te krijgen is. Maar handleidingen bij Ali spul zijn vaak niet erg bruikbaar, of gewoon afwezig. (in mijn beperkte ervaring)