Honda CBF deel 6

Hoi iedereen,

Iemand een idee waar ik tweedehands duo handvaten / rear handles kan kopen? (zie plaatje hieronder) Ik zoek namelijk voor de CBF600 van mijn vriendin, maar kan ze vrijwel nergens tweedehands vinden. Wel op CMSNL maar dan kost het mij 100 euro, voor 2 stuks dus kijk nog even verder. Iemand enig idee?

Ik zoek die dingen omdat ik mijn Shad topkofferrek op haar motor wil zetten. Alleen dat rekje kun je alleen monteren door bovenop die achterhandvaten te plaatsen.

EDIT: laat maar, gevonden bij Boonstraparts via Google
 

Bijlagen

  • duo handles.jpg
    duo handles.jpg
    82 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Goedenavond motorvrienden, ik ben afgelopen zondag met mijn cbf600 uit 2004 gaan toeren met een kleine groep, maar ik merkte dat in de dorpen mijn motortemperatuur de spuigaten uit liep (stoplicht naar stoplicht rijden in de zon, 26 graden). Op een gegeven moment liep de temp.meter er zelfs uit en het duurde een goed kwartier flink doorrijden voordat deze weer een beetje in het midden kwam. Heeft iemand enig idee of dit normaal is met deze buitentemperaturen of dat ik ergens op zoek moet naar een defect in mijn koeling (blower, lekkage oid?)
 
Goedenavond motorvrienden, ik ben afgelopen zondag met mijn cbf600 uit 2004 gaan toeren met een kleine groep, maar ik merkte dat in de dorpen mijn motortemperatuur de spuigaten uit liep (stoplicht naar stoplicht rijden in de zon, 26 graden). Op een gegeven moment liep de temp.meter er zelfs uit en het duurde een goed kwartier flink doorrijden voordat deze weer een beetje in het midden kwam. Heeft iemand enig idee of dit normaal is met deze buitentemperaturen of dat ik ergens op zoek moet naar een defect in mijn koeling (blower, lekkage oid?)
Het koel systeem is inderdaad defect.
Thermostaat, (relais voor de) blower, te weinig koelvloeistof, radiator verstopt met drek.
 
Afgelopen week met twee cbf600tjes op pad geweest in het zwarte woud. De mijne heeft alleen temp metertje bij de olie (2008 model heeft er een benzine meter voor in de plaats) en de andere met temp meter zoals de jouwe (2005 versie).

Aan het blok best warm aan de benen bij rond 30°C en door langzame stukken met verkeer.
Maar dan hoor je dus de ventilator aan gaan. En beide metertjes zaten zeg maar op driekwart tot aan het rode.


Paar weken eerder op m'n kawa wel alle blokjes ingekleurd van de temperatuur en een rood lampje bij langzaam file rijden. Daar gaat de ventilator niet meer aan.

Dus lang verhaal korter, eens met vorige post ;)
 
Sinds een aantal dagen heeft de CBF ( 600 uit 2004 ) moeite met de neutraal-indicator. Als ik hem aan zet gaat ''ie constant branden, maar zodra ik de motor probeer te startem gaat ''ie uit en weigert de motor te starten. Ik ontloop het momenteel door de koppeling in te knijpen tijdens het starten, maar is dit iets wat ik zelf kan fixen ?
 
Sinds een aantal dagen heeft de CBF ( 600 uit 2004 ) moeite met de neutraal-indicator. Als ik hem aan zet gaat ''ie constant branden, maar zodra ik de motor probeer te startem gaat ''ie uit en weigert de motor te starten. Ik ontloop het momenteel door de koppeling in te knijpen tijdens het starten, maar is dit iets wat ik zelf kan fixen ?
Vriendin heeft een boek van dr cbf600. Als ik morgen daar ben probeer ik te spieken in het elektrische schema. Lijkt me wel dat het op te lossen is.

Zo maar gokje.
Misschien schakelaar bij de zijstandaard die dit indirect veroorzaakt?
 
Hoihoi,
Misschien een hele simpele vraag, maar de banden onder mijn CBF zijn volgens mij nog de originele banden... Dus ouder dan 10 jaar. De vorige eigenaar heeft er heel weinig op gereden. Ik ga er vanuit dat er echt wel nieuwe banden op moeten maar ik moet wel een stukje rijden voordat ik bij mijn motorservice ben. Is dat nu echt een probleem? Of is het gewoon een kwestie van rustig blijven rijden en dan komt het wel goed.
 
Zou geen probleem moeten zijn. Het rubber zal wellicht wat hard/verdroogd zijn geraakt, maar zolang je geen gekke dingen doet ga je echt niet zomaar onderuit. Idealiter een dagje kiezen met droog wegdek, maar dat weet je van tevoren ook niet altijd, en de komende periode wordt dat wel een opgave. :+ Banden inrijden doe je liever ook op een droge dag, en voorzichtig de eerste plusminus 100km. Wat is de DOT-code van je huidige band?
 
...Met dat ik op Enter druk bedenk ik me ineens dat ik in een motorspecifiek subforum zit waar ik nog niet eens hallo heb gezegd. _O- Hoi, bij de aanschaf van Die Van Haar ben ik hier verzeild geraakt, en sindsdien staat 'ie in de volglijst. :+
 
Zou geen probleem moeten zijn. Het rubber zal wellicht wat hard/verdroogd zijn geraakt, maar zolang je geen gekke dingen doet ga je echt niet zomaar onderuit. Idealiter een dagje kiezen met droog wegdek, maar dat weet je van tevoren ook niet altijd, en de komende periode wordt dat wel een opgave. :+ Banden inrijden doe je liever ook op een droge dag, en voorzichtig de eerste plusminus 100km. Wat is de DOT-code van je huidige band?
Ik sluit me hier bij aan. :Y
 
Vriendin heeft een boek van dr cbf600. Als ik morgen daar ben probeer ik te spieken in het elektrische schema. Lijkt me wel dat het op te lossen is.

Zo maar gokje.
Misschien schakelaar bij de zijstandaard die dit indirect veroorzaakt?
Vergeten te spieken. :X

Wel de cbf naar hier gehaald dus nu twee stuks hier. *D
Maar dus niet in het boekje gekeken.
 
Ik heb zelf ook nog geen tijd gehad om te zoeken, dus ik wacht het nog even af...
Geen idee of je er wat aan hebt. Ik zag een moeilijk leesbare afbeelding van de cbf600 en een duidelijke van de cbf1000 die ik erg vind lijken.



Er zit een 'clutch diode' in de 'fuse box'. Lijkt mij dat die vervangbaar is als die bij de fuses zit. Mogelijk dat die onder belasting niet meer goed werkt. Maar ik zie vanalles aan bedrading naar grote units gaan. Dus geen idee wat daar aan computer-achtige logica nog in zit
 
Geen idee of je er wat aan hebt. Ik zag een moeilijk leesbare afbeelding van de cbf600 en een duidelijke van de cbf1000 die ik erg vind lijken.



Er zit een 'clutch diode' in de 'fuse box'. Lijkt mij dat die vervangbaar is als die bij de fuses zit. Mogelijk dat die onder belasting niet meer goed werkt. Maar ik zie vanalles aan bedrading naar grote units gaan. Dus geen idee wat daar aan computer-achtige logica nog in zit
Dat zou wel eens een goed inzicht kunnen geven. Weet jij de functionaliteit van zo’n diode? Bij mijn CBF1000A start ie, maar slaat niet aan op zn zijstandaard.
 
Dat zou wel eens een goed inzicht kunnen geven. Weet jij de functionaliteit van zo’n diode? Bij mijn CBF1000A start ie, maar slaat niet aan op zn zijstandaard.
Die dubbele diode is een soort splitsing zodat hij of in z'n vrij moet staan, ofwel de koppeling ingeknepen. (of allebei)

Zijstandaard schakelaar zit dan weer in het verlengde van de koppeling schakelaar. Dus met de zijstandaard uitgeklapt en in de versnelling, hoort die niet te willen starten ook al knijp je de koppeling in.

Die zijstandaard schakelaar gaat ook naar de 'computer'. Dus daar zal ook logica zitten.
 
Die dubbele diode is een soort splitsing zodat hij of in z'n vrij moet staan, ofwel de koppeling ingeknepen. (of allebei)

Zijstandaard schakelaar zit dan weer in het verlengde van de koppeling schakelaar. Dus met de zijstandaard uitgeklapt en in de versnelling, hoort die niet te willen starten ook al knijp je de koppeling in.

Die zijstandaard schakelaar gaat ook naar de 'computer'. Dus daar zal ook logica zitten.
Probleempje of uitdaging bij oa CBF’en is dat er een gecodeerd contactslot op zit. Dus om te verifiëren waar het vandaan komt, is een dingetje. In zn vrij, op zijstandaard is niet aanslaan, bij die van mij. Nu zit op een injectiefiets ook een hellingshoek schakelaar, maar de hoek is nu niet zo groot dat…. Dus, we doen t er maar mee.
 
Probleempje of uitdaging bij oa CBF’en is dat er een gecodeerd contactslot op zit. Dus om te verifiëren waar het vandaan komt, is een dingetje. In zn vrij, op zijstandaard is niet aanslaan, bij die van mij. Nu zit op een injectiefiets ook een hellingshoek schakelaar, maar de hoek is nu niet zo groot dat…. Dus, we doen t er maar mee.
Volgens mij is dat gewoon het normale gedrag. Ik zal nog eens kijken in dat schema
 
@MBKNLD Hmm, dankjewel voor je reactie! Dan ga ik gewoon voorzichtig de weg op.. DOT code weet ik zo niet, zal er morgen eens naar kijken!
 
ik zie het zo even snel niet zo op m'n schermpje.
Net op de papieren versie nog eens gekeken. Dat kijkt een stuk makkelijker dan heen en weer scrollen op de foon. :Y

De startmotor krijgt de plus via dodemansknop en de startknop.
En de min krijgt die via ofwel de neutraal sensor, ofwel via de koppelings- en de zijstandaard sensoren.

Die dubbele diode bij de neutraal sensor is alleen om de lijn naar de startmotor te splitsen van de draad naar het groene dashboard lampje.
 
Laatst bewerkt:
Sinds een aantal dagen heeft de CBF ( 600 uit 2004 ) moeite met de neutraal-indicator. Als ik hem aan zet gaat ''ie constant branden, maar zodra ik de motor probeer te startem gaat ''ie uit en weigert de motor te starten. Ik ontloop het momenteel door de koppeling in te knijpen tijdens het starten, maar is dit iets wat ik zelf kan fixen ?
Dus even terug komend op dit verhaal. Als je het kunt omzeilen met de koppeling dan zit het niet aan de pluskant van het verhaaltje hierboven.
En als het zowel hapert bij het dashboard lampje als dat het starten hapert dan is het dus te doen bij die diode ofwel de neutraal sensor zelf.
Rottig stekkertje of inwendig slecht contact.

Die diode kun je als test omzeilen zolang je maar één van twee richtingen aansluit.
De neutraal sensor kun je ook tijdelijk omzeilen door dat zelf op eoa manier aan aarde te hangen. (wel in z'n vrij houden dan) :Y
 
Als er iemand een cbf600 zadeltje weet of heeft. Te koop, te ruil of te geef. :P Dan hoor ik dat graag.

We hebben er eentje die naar voren wat afloopt om iemand met wat minder lange benen iets beter uit te laten komen. Gedaan voor vorige eigenaar maar nu dus niet gewenst.

Bij slopers lijken ze op het moment niet beschikbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan