Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, zoiets zal het denk ik wel worden. Zo veel lijkt er niet beschikbaar ook. En zadel laten doen is voor de oudere cbf denk ik buitenproportioneel duurJe kunt ook zelf nieuw schuim erin zetten. Is even een werkje, zeker als je dat voor de eertste keer doet, maar resultaat kan heel goed zijn. Kun je meteen steviger schuim nemen.
Tigerleathers?In Den Haag zit een zadelboer die dat vlgs mij onder de E 100,- doet. En er zijn er in den lande wel meer, lees ik hier en daar. Geen houten reet of erger is dat zeker wel waard
De oorzaak is boven water, de sensor zelf was versleten... je ziet duidelijk dat het bovenste ( puntige ) deel helemaal weg is gesleten. Nieuw sensor erin en alles werkt weer als vanouds.Sinds een aantal dagen heeft de CBF ( 600 uit 2004 ) moeite met de neutraal-indicator. Als ik hem aan zet gaat ''ie constant branden, maar zodra ik de motor probeer te startem gaat ''ie uit en weigert de motor te starten. Ik ontloop het momenteel door de koppeling in te knijpen tijdens het starten, maar is dit iets wat ik zelf kan fixen ?
Ik heb ‘n 1000 en had hetzelfde. Eentje op Ali gekocht, plug & play klaar. Alleen het ‘inleren’ is ff een gedoetje: middenbok, en dan alle versnellingen doorlopen tot ca. 4000rpm. Maar ach…. Je gaat er geen spijt van krijgen.Beste forummers,
Sinds een jaar of vier/vijf ben ik in bezit van een cbf600 (volgens mij 2004) als eerste motor. Ik zit vaak te klooien met welke versnelling ik in zit, en wil graag zo’n gipro indicator installeren. Iemand een idee in hoeverre dat plug en play (los van inleren) is? Ik vind op internet hele wisselende verhalen/handleidingen voor verschillende motoren namelijk…
Ik heb ‘n 1000 en had hetzelfde. Eentje op Ali gekocht, plug & play klaar. Alleen het ‘inleren’ is ff een gedoetje: middenbok, en dan alle versnellingen doorlopen tot ca. 4000rpm. Maar ach…. Je gaat er geen spijt van krijgen.
Ja !Tigerleathers?
Krimpkous, en solderen (goed isoleren) bij mij alle accessoires afgetakt van t stadslicht: navi, shiftlight, temp.meter en werkt goed.Ik wil met een relais en een extra zekeringkastje wat accessoires aansluiten. Daar kom ik op zich wel uit, alleen vraag ik me af of er een goed advies is voor het netjes (droog) monteren van deze zaken? Ik kan het onder de buddy neerleggen maar dan ligt het los en ik heb daar vaak m’n slot in. Het liefst zou ik het netjes onder het zadel wegwerken - daar is veel ruimte - maar is er iemand die tips of voorbeelden heeft van hoe dat netjes te doen is?
Het is een 2007 zeg je. Dus ik neem aan carburateurs. Je hebt dan ook handmatige choke om koud te starten, klopt dat?Hoihoi, ik heb weer een paar vragen!
Ten eerste valt het bij mijn cbf (600SA 2007) op dat mijn voetrem erg hoog zit. Om te kunnen remmen moet ik mijn voet of helemaal optillen van de steun of in een bijna onmogelijke hoek zetten. Herkent iemand dit? Is dit iets wat gewoon aan mij ligt of is dit echt iets van de motor wat aangepast kan worden? Ik ben namelijk nogal klein van stuk en ken dit niet van andere motoren waar ik op heb gereden.
Daarnaast heb ik het idee dat de motor stationair of in de laagste versnellingen nogal onrustig draait. Hij lijkt wat zoekende, ook met weg rijden of in laag tempo rijden en ik vind dat die regelmatig moeilijk opstart. Kan ook zeker niet zomaar wegrijden (eerst even laten draaien) ook al heb ik ervoor grote stukken gereden en is de motor warm. Kreeg hem vandaag bijna niet opgestart na 10min stil staan... Hij is nog niet zo lang geleden bij de service geweest, omdat die niet meer wilde starten na lang stil staan, daar is die helemaal schoongemaakt en zijn er nieuwe bougies in gezet. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Is het aan te raden om hiermee terug naar de motorservice te gaan?
Dankjewel alvast!!
Ja, klopt, heb een handmatige choke.Het is een 2007 zeg je. Dus ik neem aan carburateurs. Je hebt dan ook handmatige choke om koud te starten, klopt dat?
En liep en startte die wel mooi net nadat die was schoon gemaakt?
Als er wat troep onder in de tank zit. En geen of grof filter in de benzine leidingen. Zijn de carbs mogelijk opnieuw vervuild.
Voor dat rauwe lopen op lage toeren denk ik dat synchroniseren aan de orde is. Of dus weer vervuiling in de carburateurs.
Slecht starten kan accu zijn. Maar ook dus weer vervuilde carburateurs.
Voetrem is gewoon af te stellen.
En laatste opmerking. Hier iemand met een verlaagd zadel op een 2005 cbf. Misschien interessant voor beide partijen om te wisselen?
Okay,Ja, klopt, heb een handmatige choke.
Ik heb het idee dat hij toen wel mooi liep, maar heb met dit weer afgelopen maanden toch ook niet verschrikkelijk veel gereden dus als het weer vervuild is gaat er ergens iets mis.... Ze zijn er toen echt lang mee bezig geweest. Als ik het zo hoor lijkt het toch weer vervuiling. Accu zou goed moeten zijn.
Ik ga dan toch nog eens bellen, als het een kwestie van synchroniseren is dan is het zo opgelost... Ik hoop dat het makkelijk op te lossen is.
Voetrem ga ik zelf dan eens naar kijken.
Dankjewel voor je antwoord!!
Wisselen? Dat zou wel interessant kunnen zijn. Ik heb tot nu toe nog niet gewisseld met iemand haha