Honda CBF600S (deel2)

full


Deze week was het af en toe flink koud! Heb naar electrisch verwarmde handschoenen gekeken. Bij mijn motorzaak hadden ze alleen merk Klan a € 200,-. Nog maar eens verder kijken.

Verder had ik voor het eerst startproblemen. Waarschijnlijk is de afstelling niet berekend op slechts een paar graden boven nul.

:?
 
Hehe, het forum heeft lang platgelegen.
Ik wou nog even reageren op Honductor's crash.
Hopelijk valt de schade aan jou zelf mee.
Ik weet dat ik het als een eerder gezegd heb, toen MrCoolio onderuit ging; een motor kun je later repareren c.q. vervangen etc.....
Sterkte!
 
Dan moet je écht 's proberen eentje te huren en er een dagje op te toeren zoals je nu met de CBF doet. Je zult merken dat de CBF zo gek nog niet is! Het is écht een heel makkelijke en toch vlotte motor doe je alle kanten op kunt gooien en waarmee je sneller (!) dan op een BlackBird door de bochten van de Alpen, de Ardennen en de Eifel kunt vliegen.
Ikzelf ben óók gecharmeerd van de BB, maar dan zeker niet het huidige (gedateerde (!) model. Het blok is top, nu alleen nog in een ander model motor hangen :-)
Het is inderdaad wat ik wil doen eens een proefrit mee kunnen maken.
Want het kan perfect zijn dat hij mij dan niet meer aanstaat, maar andersom kan natuurlijk ook :9~

Voor mij beantwoordt het blok en frame (model) perfect aan mijn droom. ;)
Trouwens de BB heeft zijn model gekregen in 1996 en is nog steeds het zelfde.
Model 1996 - 1998 Carburator
Model 1999 - 2000 Injectie
Model 2001 - 2005 Injectie, Scherm 30mm hoger, nieuw achterlicht en Digitaal dashboard.

Je ziet ik heb men les goed geleerd + ik lees veel info bij BB forums van België (vernieuwd) - Nederland en Duitsland. O-)

EDIT: Trouwens voor een oudje kan hij nog perfect mee met de moderne motor.
Een voorbeeld vindt je in "Motor & Toerisme Oktober 2005" Vergelijkingstest BMW K1200S - Honda CBR 1100XX Super BlackBird. :9~ :}
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

heb het laatste jaar met veel plezier dit topic van het forum gelezen, want ik heb zelf ook een cbf600. Helaas ben ik nooit in de gelegenheid geweest om zelf (veel) op dit forum te schrijven, of naar een treffen te komen.

Nu heb ik afgelopen zaterdag bij Goedhart in Bodegraven mijn motor ingeruild voor een CBF1000SA :] . Ruim 19000 km in twee seizoenen. A.s. zaterdag ga ik de cbf600sa inleveren, levering van de nieuwe cbf1000sa staat, volgens info van Honda die ik bij Goedhart zag, voor week 5 t/m 9 in 2006, afhankelijk kleur die je wilt. Ik heb nog geen kleur beslist.

De dealer gaf ook aan dat de maten van de 1000 hetzelfde waren als van de 600, en dat de accessoires overgezet kunnen worden. Omdat ze voor accessoires niks bieden bij inruil heb ik gisteren de meeste van mijn fiets afgesleuteld. Vooral de kofferset en de tourruit zijn voor mij van belang. Ik ben benieuwd of alles gaat passen, kofferset denk ik wel, ruit waarschijnlijk niet. Maar ik heb een dremel, dus kijken hoever ik kom.

Overigens een raar iets, je motor inruilen voor een model waar je nog niet eens op kan proefrijden, maar ik denk dat het verschil klein is, en heb de gok dus maar genomen.

Tot zover de info, vriendelijke groet,

NM@MF
:] :] :]
 
Hoi allemaal,

heb het laatste jaar met veel plezier dit topic van het forum gelezen, want ik heb zelf ook een cbf600. Helaas ben ik nooit in de gelegenheid geweest om zelf (veel) op dit forum te schrijven, of naar een treffen te komen.

Nu heb ik afgelopen zaterdag bij Goedhart in Bodegraven mijn motor ingeruild voor een CBF1000SA :] . Ruim 19000 km in twee seizoenen. A.s. zaterdag ga ik de cbf600sa inleveren, levering van de nieuwe cbf1000sa staat, volgens info van Honda die ik bij Goedhart zag, voor week 5 t/m 9 in 2006, afhankelijk kleur die je wilt. Ik heb nog geen kleur beslist.

De dealer gaf ook aan dat de maten van de 1000 hetzelfde waren als van de 600, en dat de accessoires overgezet kunnen worden. Omdat ze voor accessoires niks bieden bij inruil heb ik gisteren de meeste van mijn fiets afgesleuteld. Vooral de kofferset en de tourruit zijn voor mij van belang. Ik ben benieuwd of alles gaat passen, kofferset denk ik wel, ruit waarschijnlijk niet. Maar ik heb een dremel, dus kijken hoever ik kom.

Overigens een raar iets, je motor inruilen voor een model waar je nog niet eens op kan proefrijden, maar ik denk dat het verschil klein is, en heb de gok dus maar genomen.

Tot zover de info, vriendelijke groet,

NM@MF
:] :] :]

De eerste die écht de grote overstap neemt *D
Je bewijst bijna een ieder hier een top-dienst wanneer je bekend maakt wat je deal qua €uro's inhoudt. Als je wilt graag afleverdatum CBF600Sa, km-stand heb je al genoemd, en de inruilprijs of de deal.
En qua kleur ... ik adviseer: ZWART ;-)

Houd ons op de hoogte!
 
Enjoy the club ;)
Je ziet Honducteur we zijn niet alleen hé... *D *D

Zijn idd aardig wat latente overstappers ....... ik ben juist uitermate tevreden en denk, mede om economische redenen, nog niet aan afscheid van mijn CBF. Zoals het er nu naar uitziet gaat-ie het bij mij naar verwachting twee jaar doen en dan wordt hij met een km-stand van ongeveer 40.000 ingeruild. Het is niet uitgesloten dat ik tzt weer een CBF600 kies .......... *D Het ding :] namelijk fantastisch én enorm voordelig.
 
(Afbeelding)

Deze week was het af en toe flink koud! Heb naar electrisch verwarmde handschoenen gekeken. Bij mijn motorzaak hadden ze alleen merk Klan a € 200,-. Nog maar eens verder kijken.

Verder had ik voor het eerst startproblemen. Waarschijnlijk is de afstelling niet berekend op slechts een paar graden boven nul.

:?

De handschoenen van Gebring zijn niet alleen beter en soepeler, maar ook nog eens bakken goedkoper! Voordat je ze aanschaft svp uitermate goed laten voorlichten over de aansluitwaarden; onze CBF is nl. voorzien van een mini-mini-accu!!!!
Let er bij de aanschaf bovendien op dat je een regelaar meebestelt. De voordeligste optie is zonder regelaar, maar dan worden de handschoenen veel te heet.
Deel svp al je bevindingen en info hier. Er zijn vast meer doorrijders die belangstelling hebben (ik ben er alvast één!).
Informatie van de distributier en over het dealernetwerk vind je hier:
www.equiplus.nl/hometrading.html

Starten bij nul graden (tot plus twee bij een hoge luchtvochtigheid) kost wat meer geduld. Mijn motor staat onverwarmd en in een evenvochtige omgeving als de omstandigheden buiten.
Choke helemaal uit en itt anders starten en gas geven. Gas loslaten en je ziet vanzelf het toerental terugvallen naar ongeveer 900 t/min en weer opklimmen naar rond de 2000 t/min. Rustig wegrijden (itt anders óp choke!) en na plusminus 500 meter de choke wegdrukken.
Mijn CBF doet het prima in de kou; nog geen bevroren carbs gehad bijvoorbeeld!
 
5 maanden een cbf600. ZIt ernstig te denken aan een cbf1000 :X

:) Thanks motormuis. Alleen was het geen echte crash hoor, ik stond te wachten en stond stil. Helaas is dat nog steeds niet de garantie dat je dan veilig bent.

Enne... ik wil je persé niet van de cbf600 afpraten hoor, maar ik denk dat je (zeer zeker op dit moment) best een hoge inruilprijs voor de CBF600 kunt krijgen!

Ik denk dat je wel erg nieuwsgierig zult zijn naar eventuele nadere info van nm@mf ? ;)
 
Laatst bewerkt:
De eerste die écht de grote overstap neemt *D
Je bewijst bijna een ieder hier een top-dienst wanneer je bekend maakt wat je deal qua �uro's inhoudt. Als je wilt graag afleverdatum CBF600Sa, km-stand heb je al genoemd, en de inruilprijs of de deal.
En qua kleur ... ik adviseer: ZWART ;-)

Houd ons op de hoogte!


Hallo Eaglebiker, en de rest,

wat een reacties, zo snel al.
Voor de nieuwsgierigen onder jullie, wat gegevens over de deal.

Ik heb ingeruild een CBF600SA zilver, leverdatum mei 2004, iets meer dan 19000 km, als extra's erop laten zitten de Honda handvatverwarming, Hyperpro vering voor en achter, front fender extender, en valblokken. Ziet er erg goed uit, zelfs de uitlaat glimt nog van voor tot achter (heb dat ding af en toe eens gepolijst).

Kreeg er 5900 voor terug. Een van de argumenten van de verkoper was dat op dit moment het model 2005 van de CBF600SA voor rond de 7000-7300 in de aanbieding ligt (deal van de importeur), en ze dus een tweedehandsfiets voor ongeveer 1000 minder moeten kunnen aanbieden.

Heb bij de deal ook nog korting kunnen bedingen op mogelijk erbij aan te schaffen accessoires, varieert van 25% (andere uitlaten) tot 50%.

Oh ja, ik ben het met Eaglebiker eens dat de mooiste kleur zwart is, is ook mijn smaak. Alleen het is ook de meest besmettelijke kleur want je ziet er alles op. Dus heb ik nog niet besloten, moet er nog over denken.


Vriendelijke groet aan allen,

NM@MF (staat voor mijn initialen @ motor-forum)
 
Als ik dat zo lees, vraag ik mij af wat die van mij zou opbrengen. Als de 600 nu in de aanbieding is, geldt het verhaal over het verschil met een tweedehandse natuurlijk nóg meer voor die van mij die van juni 2005 is.
Ik slaap er denk ik nog maar even over.
Laat het duidelijk zijn: ik ben zeer tevreden over de 600. Mijn argument om op de 1000 over te gaan is alleen maar het toerental. Ik heb een hekel aan hoge toeren
:?
 
Hallo Eaglebiker, en de rest,

wat een reacties, zo snel al.
Voor de nieuwsgierigen onder jullie, wat gegevens over de deal.

Ik heb ingeruild een CBF600SA zilver, leverdatum mei 2004, iets meer dan 19000 km, als extra's erop laten zitten de Honda handvatverwarming, Hyperpro vering voor en achter, front fender extender, en valblokken. Ziet er erg goed uit, zelfs de uitlaat glimt nog van voor tot achter (heb dat ding af en toe eens gepolijst).

Kreeg er 5900 voor terug. Een van de argumenten van de verkoper was dat op dit moment het model 2005 van de CBF600SA voor rond de 7000-7300 in de aanbieding ligt (deal van de importeur), en ze dus een tweedehandsfiets voor ongeveer 1000 minder moeten kunnen aanbieden.

Heb bij de deal ook nog korting kunnen bedingen op mogelijk erbij aan te schaffen accessoires, varieert van 25% (andere uitlaten) tot 50%.

Oh ja, ik ben het met Eaglebiker eens dat de mooiste kleur zwart is, is ook mijn smaak. Alleen het is ook de meest besmettelijke kleur want je ziet er alles op. Dus heb ik nog niet besloten, moet er nog over denken.


Vriendelijke groet aan allen,

NM@MF (staat voor mijn initialen @ motor-forum)

Ervan uitgaande dat de CBF1000 in 2006 op je naam wordt gezet (en dat kan niet anders aangezien-ie dan pas leverbaar wordt ...) en je er geen probleem mee hebt om een winterstop te hebben vind ik het een best wel aardige deal. Zeker als het voor je mogelijk is om er een hoop aan extra's af te bouwen :-) Passen ze niet op de 1000 dan zijn ze hier nog wel te verhandelen.
Alhoewel ........ ik heb nog steeds een prachtige RVS-uitlaat-helemaal-origineel liggen ....... :-)
 
Quote:
Op zondag 04 december 2005 22:13 schreef ZeeuwHond het volgende:
(Afbeelding)

Deze week was het af en toe flink koud! Heb naar electrisch verwarmde handschoenen gekeken. Bij mijn motorzaak hadden ze alleen merk Klan a € 200,-. Nog maar eens verder kijken.

Verder had ik voor het eerst startproblemen. Waarschijnlijk is de afstelling niet berekend op slechts een paar graden boven nul.

Eagle zegt:

De handschoenen van Gebring zijn niet alleen beter en soepeler, maar ook nog eens bakken goedkoper! Voordat je ze aanschaft svp uitermate goed laten voorlichten over de aansluitwaarden; onze CBF is nl. voorzien van een mini-mini-accu!!!!
Let er bij de aanschaf bovendien op dat je een regelaar meebestelt. De voordeligste optie is zonder regelaar, maar dan worden de handschoenen veel te heet.
Deel svp al je bevindingen en info hier. Er zijn vast meer doorrijders die belangstelling hebben (ik ben er alvast één!).
Informatie van de distributeur en over het dealernetwerk vind je hier:
www.equiplus.nl/hometrading.html
>>> zie onderin, ik heb al wat meer info!!

Starten bij nul graden (tot plus twee bij een hoge luchtvochtigheid) kost wat meer geduld. Mijn motor staat onverwarmd en in een evenvochtige omgeving als de omstandigheden buiten.
Choke helemaal uit en itt anders starten en gas geven. Gas loslaten en je ziet vanzelf het toerental terugvallen naar ongeveer 900 t/min en weer opklimmen naar rond de 2000 t/min. Rustig wegrijden (itt anders óp choke!) en na plusminus 500 meter de choke wegdrukken.
Mijn CBF doet het prima in de kou; nog geen bevroren carbs gehad bijvoorbeeld!


Verwarmde handschoenen!!!

Ik heb informatie opgevraagd bij de distributeur van Gebring. Zie hieronder:
De handschoenen verbruiken slechts 22Watt/1,5 Amp. Ik ken de specificaties niet van de op jullie motor geïnstalleerde accu, maar normaal gesproken mag dat geen enkel probleem geven.
Wat u nodig heeft (indien gezocht wordt naar handschoenen, een aansluitset én een regelbare verwarming):

Handschoenen € 149,=
Accuaansluitkabel € 10,=
Regelaar € 60,=
Verzendkosten en evt. kosten creditcard zijn afhankelijk van de betalingswijze. Informatie daarover is op www.equiplus.nl te vinden bij Prijzen en Bestellen à Winkelwagentje

Met een verwarmde groet,

Henk Geurtsen

Mobiel : +31 (0)6 5389 2576

EquiPlus Trading
Oosthof 3
3925 SH SCHERPENZEEL
Telefoon : +31 (0)33 462 00 60
Fax : +31 (0)33 462 26 73
E-mail : trading@equiplus.nl
Internet : www.equiplus.nl

Verwarmde kleding, als u kou lijden niet stoer vindt.
 
ik ben vanplan om deze winter de uitlaat, het stuur en velgen te laten verchroomen heeft 1 van jullie daar misschien ervaring mee vooral qua kosten en waar ik het 't best kan laten doen!?
 
ik ben vanplan om deze winter de uitlaat, het stuur en velgen te laten verchroomen heeft 1 van jullie daar misschien ervaring mee vooral qua kosten en waar ik het 't best kan laten doen!?

De uitlaat is RVS (roestvast/-vrij staal) .... zonde om dát te verchromen.
Het stuur is van gelakt staal, verchromen kan. Echter vervangen door een identiek verchroomd stuur kan ook. Dat laatste is veel goedkoper.
Jouw velgen zijn van lichtmetaal. Polijsten zorgt ervoor dat de kleurlaag eraf gaat. Je kan dan doorpolijsten tot chroomglans. Het eindresultaat is erg mooi. De site van de franse CBF-rijders laat zien hoe je het aanpakt. Verchromen van lichtmetaal is zover ik weet in Nederland niet mogelijk.
 
ok... een maar van mij heb op een bandit ook zijn rvs uitlaat laten verchroomen, dit is zo onwijs vet!!! word niet vies bruinig als ie warm word maar een hele dikke blauwe gloed!! geweldig!!
 
De koop gaat niet door! Mij toch te duur voor beperkt gebruik. Vandaag een paar "gewone" winterhandschoenen gekocht.(Toch bedankt voor de info Eagle.)
Quote:
Op zondag 04 december 2005 22:13 schreef ZeeuwHond het volgende:
(Afbeelding)

Deze week was het af en toe flink koud! Heb naar electrisch verwarmde handschoenen gekeken. Bij mijn motorzaak hadden ze alleen merk Klan a € 200,-. Nog maar eens verder kijken.

Verder had ik voor het eerst startproblemen. Waarschijnlijk is de afstelling niet berekend op slechts een paar graden boven nul.

Eagle zegt:

De handschoenen van Gebring zijn niet alleen beter en soepeler, maar ook nog eens bakken goedkoper! Voordat je ze aanschaft svp uitermate goed laten voorlichten over de aansluitwaarden; onze CBF is nl. voorzien van een mini-mini-accu!!!!
Let er bij de aanschaf bovendien op dat je een regelaar meebestelt. De voordeligste optie is zonder regelaar, maar dan worden de handschoenen veel te heet.
Deel svp al je bevindingen en info hier. Er zijn vast meer doorrijders die belangstelling hebben (ik ben er alvast één!).
Informatie van de distributeur en over het dealernetwerk vind je hier:
www.equiplus.nl/hometrading.html
>>> zie onderin, ik heb al wat meer info!!

Starten bij nul graden (tot plus twee bij een hoge luchtvochtigheid) kost wat meer geduld. Mijn motor staat onverwarmd en in een evenvochtige omgeving als de omstandigheden buiten.
Choke helemaal uit en itt anders starten en gas geven. Gas loslaten en je ziet vanzelf het toerental terugvallen naar ongeveer 900 t/min en weer opklimmen naar rond de 2000 t/min. Rustig wegrijden (itt anders óp choke!) en na plusminus 500 meter de choke wegdrukken.
Mijn CBF doet het prima in de kou; nog geen bevroren carbs gehad bijvoorbeeld!


Verwarmde handschoenen!!!

Ik heb informatie opgevraagd bij de distributeur van Gebring. Zie hieronder:
De handschoenen verbruiken slechts 22Watt/1,5 Amp. Ik ken de specificaties niet van de op jullie motor geïnstalleerde accu, maar normaal gesproken mag dat geen enkel probleem geven.
Wat u nodig heeft (indien gezocht wordt naar handschoenen, een aansluitset én een regelbare verwarming):

Handschoenen € 149,=
Accuaansluitkabel € 10,=
Regelaar € 60,=
Verzendkosten en evt. kosten creditcard zijn afhankelijk van de betalingswijze. Informatie daarover is op www.equiplus.nl te vinden bij Prijzen en Bestellen à Winkelwagentje

Met een verwarmde groet,

Henk Geurtsen

Mobiel : +31 (0)6 5389 2576

EquiPlus Trading
Oosthof 3
3925 SH SCHERPENZEEL
Telefoon : +31 (0)33 462 00 60
Fax : +31 (0)33 462 26 73
E-mail : trading@equiplus.nl
Internet : www.equiplus.nl

Verwarmde kleding, als u kou lijden niet stoer vindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan