Honda CBR 600 Fi 2003 loopt op 3cil

Schaef

Rookie
19 jul 2018
25
0
Een vraag, iemand ervaring of weet iemand wat het kan zijn.
Mijn pas aangeschafte motor loopt op 3 cil. Cil 3 doet niet mee.
Merkte dit op toen ik laag in toeren zat en op wilde pakken.
Nu heb ik de bougies alle 4 vervangen en als ik de bobine van cil 2 wissel heeft dit geen effect.
Wat zou het nog meer kunnen zijn.
 
Als je klepspeling te krap staat, en de klep sluit hierdoor niet kan hij zeker wel niet (of niet merkbaar) mee doen.

Monteurs zijn eigenwijze mensen, en twee dezelfde karakters kunnen botsen. Misschien vinden ze je wel een vervelende zeur die elke dag langs komt, en slaan ze daarom jouw adviezen in de wind..?!
 
Je weet zelf ook dat verhalen veranderen bij het doorgeven. Een leek die de termen niet kent onthoudt alleen waar hij/zij wel eens van gehoord heeft.

Maar nee je kunt dus best vaak niet vertrouwen op de info die je krijgt. Ook een garage verteld niet altijd exact stap voor stap wat ze gedaan hebben lijkt mij zo.

Snap ik. Maar de enige info die we hier krijgen is van een TS.

Als we niet kunnen vertrouwen op zijn info, waar moeten we dan nog over verder praten ?
Je zal toch die informatie als uitgangspunt moeten nemen.





Probleem is dat de meesten er niet bijzetten of ze een feit of onzin benoemen.
 
Snap ik. Maar de enige info die we hier krijgen is van een TS.

Als we niet kunnen vertrouwen op zijn info, waar moeten we dan nog over verder praten ?
Je zal toch die informatie als uitgangspunt moeten nemen.Probleem is dat de meesten er niet bijzetten of ze een feit of onzin benoemen.

Ik ga hier geen verhalen verzinnen, ging mij om de storing van mijn motor met de hoop dat ik hier geholpen kon worden door ervaringen van anderen, daar is zo'n topic toch voor.
Wat er met mijn motor is gebeurd is zeker niet verzonnen of aangedikt het is zoals het is.
Maar goed geloof wat je wilt geloven, ik weet waar ik het over heb en hoop dat anderen die ooit met dit probleem hier wat aan hebben. Dat maakt een forum sterkt. Blijft wel dat de monteurs van de werkplaats niet hebben kunnen vinden wat het was. En dat ik niet serieus genomen ben. Dat vind ik een kwalijke zaak, je bent klant en die hoor je met respect te handelen.
 
Laatst bewerkt:
t*ringggg, wát een droeftoeters zeg!
Ik snap sowieso nooit dat je bij bepaalde klachten, ná het routine onderzoek, niet even 10 minuten online kijkt als garage/monteur. Je bent 9vd10 keer écht niet te eerste met exact dit probleem.

Maarja, úren verkopen hè...
 
Ik ga hier geen verhalen verzinnen, ging mij om de storing van mijn motor met de hoop dat ik hier geholpen kon worden door ervaringen van anderen, daar is zo'n topic toch voor.
Wat er met mijn motor is gebeurd is zeker niet verzonnen of aangedikt het is zoals het is.
Maar goed geloof wat je wilt geloven, ik weet waar ik het over heb en hoop dat anderen die ooit met dit probleem hier wat aan hebben. Dat maakt een forum sterkt. Blijft wel dat de monteurs van de werkplaats niet hebben kunnen vinden wat het was. En dat ik niet serieus genomen ben. Dat vind ik een kwalijke zaak, je bent klant en die hoor je met respect te handelen.


Je hoeft je niet aangevallen te voelen, de inhoud van mijn reply was in het algemeen, niet gericht op jouw situatie.
 
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, de inhoud van mijn reply was in het algemeen, niet gericht op jouw situatie.

En dat van mij ook niet, maar ik lees al te vaak rare vertalingen van techneut naar leek naar hier op het forum.

Thanks...
 
Vandaag de motor weer opgehaald en de rekening betaald moest even over gesproken worden natuurlijk maar konden toch tot een compromis komen en uiteindelijk elkaar de hand geschud.
Ik heb mijn lesje geleerd en ben weer wat wijzer geworden.

Zowel de monteur als de jongen achter de balie vonden zich beide toch een beetje voor L.. staan, maar goed het is gebeurd en opgelost. Ik kan weer rijden, Yeahhhhh.

Dus mocht je motor beroert lopen op 2 of 3 cil en alles werkte naar behoren kijk dan als eerst naar de benzinedrukregelaar.
 
"Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
Het mooie is dat je het zelf heb gevonden *O* ,eigenlijk hadden ze je geld toe
moeten geven }) ,want die monteurs hebben ook weer wat bijgeleerd ;)"

Ja eigenlijk wel ;-)

You're welcome, ondanks de tekst dat het in het algemeen was voel je je persoonlijk aangevallen?

Aangevallen niet maar minder gelooft, maar blijft toch een lastig iets je gevoelens in tekst verwoorden.
 
Fijn dat het opgelost is, komt me ook zeer bekend voor.

Weliswaar met mijn auto.
-Wagen deed raar (telkens ik er mee reed) en aangegeven dat ik dacht dat het onderdeel x was.
Staat de wagen daar heel de dag, "zogezegd" naar gekeken en niks mis mee...
Dan maar andere garage, 5min daar; yep onderdeel x is stuk, besteld en volgende dag geplaatst.

Wil maar zeggen, het lijkt alsof veel garage's liever klanten kwijt zijn dan rijk.

Mijn KTM dealer is ook zo een beetje een "raar" exemplaar, communicatie = 0.00000
 
De huidige monteur is meer een module wissellaar dan echte sleutelaar denk ik.
Tegenwoordig laptop eraan en voertuig geeft zelf wel aan wat er stuk is en is dat niet het geval word het al lastig. Zowel bij auto als motoren denk ik. "Vroeger" moest je zelf zoeken en logisch nadenken en onderdelen uit elkaar halen en repareren. Weet niet wat beter is, maar met de uurprijs van tegenwoordig is het makkelijker en waarschijnlijk goedkoper om onderdelen geheel te wisselen.
 
Tegenwoordig laptop eraan en voertuig geeft zelf wel aan wat er stuk is

geen enkele computer kan dat. het enige dat die computer zegt is dat er waardes worden waargenomen die buiten het toegestane bereik vallen voor een langere periode dan toegestaan.
Het is dan aan de mekanieker om dit te interpreteren en het eigenlijk probleem te zoeken.
 
De huidige monteur is meer een module wissellaar dan echte sleutelaar denk ik.
Tegenwoordig laptop eraan en voertuig geeft zelf wel aan wat er stuk is en is dat niet het geval word het al lastig. Zowel bij auto als motoren denk ik. "Vroeger" moest je zelf zoeken en logisch nadenken en onderdelen uit elkaar halen en repareren. Weet niet wat beter is, maar met de uurprijs van tegenwoordig is het makkelijker en waarschijnlijk goedkoper om onderdelen geheel te wisselen.

als het zo zou zijn was mijn leven een stuk makkelijker.. :N
vreemd genoeg zijn er veel mensen die echt denken dat t zo werkt..
even modules of ecu s omruilen is er in de auto wereld allang niet meer bij.
iedere ecu moet je tegenwoordig configureren voor het voertuig waar ie in gaat en is daarna ook niet meer te gebruiken in een andere auto... :N
dus domweg even proberen kun je vergeten en op de gok een ecu bestellen zou mijn baas me niet in dank afnemen....
 
als het zo zou zijn was mijn leven een stuk makkelijker.. :N
vreemd genoeg zijn er veel mensen die echt denken dat t zo werkt..
even modules of ecu s omruilen is er in de auto wereld allang niet meer bij.
iedere ecu moet je tegenwoordig configureren voor het voertuig waar ie in gaat en is daarna ook niet meer te gebruiken in een andere auto... :N
dus domweg even proberen kun je vergeten en op de gok een ecu bestellen zou mijn baas me niet in dank afnemen....


Met modules bedoelde ik eigenlijk onderdelen, zoals een dynamo of startmotor meer in die richting, elektrische onderdelen mogen zeker niet zomaar gewisseld worden, ook in mijn tijd als monteur niet. Maar sinds de opkomst van canus is het allemaal anders geworden. Uitlezen en dan gerichter zoeken. Auto's zitten vol met sensors en die worden allemaal uitgelezen. Dat maakt het leven als monteur een stuk aangenamer.

En niks ten nadele van monteurs hoor, ik ben nog steeds monteur van beroep alleen in een andere sector.
Maar helaas is er een tekort aan goed opgeleide nieuwe monteurs dus de goede worden schaarser.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan