Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
de 'pulsgenerator'waar je het T teken op zoekt lijkt me dieper te liggen als op de foto die ik gepost heb.
ik neem aan dat je hem niet achterstevoren terug gemonteerd hebt, en als die niet losgeweest is vraag ik me af of er niet iets overheen komt waar die T opstaat.

tenminste dat zie ik als ik naar de fotos kijk :
im6q1w.jpg


en op deze 'foto' :

blackbird%20rotor.jpg


zie je duidelijk dat de moer een stuk dieper ligt en er een kap/deksel overheen ligt waar zowel T teken als index teken opstaan.

als die rotor helemaal niet los is geweest staat hij gewoon goed, ontsteking tov krukaspositie bedoel ik dan.
En hoef je alleen maar te kijken op de tekens van de nokkenassen(tandwielen)
 
de 'pulsgenerator'waar je het T teken op zoekt lijkt me dieper te liggen als op de foto die ik gepost heb.
ik neem aan dat je hem niet achterstevoren terug gemonteerd hebt, en als die niet losgeweest is vraag ik me af of er niet iets overheen komt waar die T opstaat.

tenminste dat zie ik als ik naar de fotos kijk :
[afbeelding]

en op deze 'foto' :

[afbeelding]

zie je duidelijk dat de moer een stuk dieper ligt en er een kap/deksel overheen ligt waar zowel T teken als index teken opstaan.

als die rotor helemaal niet los is geweest staat hij gewoon goed, ontsteking tov krukaspositie bedoel ik dan.
En hoef je alleen maar te kijken op de tekens van de nokkenassen(tandwielen)

Ik noemde t puls generator, moet natuurlijk puls rotor zijn.

Nee, er is niets los geweest, die bout in het midden is er ook niet af geweest.
Voor de foto is alleen de cover eraf om nog beter naar een merkteken te kunnen speuren.

Ik denk dat er op het WPHB plaatje een wat meer glimmende ring onder de bout ligt, en bij mij een donkere, dat is echt het enige verschil.

Ontsteking / krukas staat onderling goed.
Maar de nokkenassen zijn wel verdraaid.
Die kan ik terugleggen zoals de bedoeling is aan de hand van de streepjes op de zijkant tandwielen.
Daarna ketting erom heen..... maar dan moet ik wel weten hoe de krukas gedraaid moet worden ten aanzien van de goed liggende nokkenassen en dat zie ik aan de hand van de merktekens op de rotor :)

Tenzij iemand een ander idee daarvoor heeft :?
 
hmm

tja die rotor kan er maar op 1 manier op, dus als je de originele vervangt dan staan je kleppen goed dus is het 1 op 1 uitwisselen.

Bij het demonteren staat er dat je de T markering zo en zo moet zetten tov de nokkenas tandwielen, met hun markeringen.
dat is dus misschien niet gebeurt omdat er geen T(eken) was :9

wel een beetje rot nou natuurlijk.
met een schroevendraaier is wel te voelen wat het TDC is.
dan kan de rotor hooguit 180 graden verkeerd zitten, of ben ik dan mis ?
een OEM rotor zou natuurlijk uitsluitsel kunnen geven alleen al qua positie van de tanden, aangezien er een stuk 'tandloos is' dan is aan de uitsparing, waardoor hij er maar op 1 manier op kan, wel te zien of die goed staat.
maw het 'tandloze'stuk boven/beneden of links/rechts.

nou knap vaag , maar hoop dat je het snapt en er wat mee kan, en nee ik heb nog geen plaatje op inet van een oem rotor kunnen vinden, heb je de parts list met fotos ?

groeten, sander
 
@Simon kunnen wij jouw FTP server ff misbruiken om een WPHB erop te zetten?

Komt goed..Ik zal een login account maken en de details naar je sturen via PB..



Done...Je hebt PB.

Login account is alleen via PB opvraagbaar ...oke??
 
Laatst bewerkt:
Dit account geldt voor iedereen die documentatie heeft aangaande een blackbird.
Login account (met schrijfrechten) is alleen opvraagbaar via PB en ik zal hier later een account posten met alleen lees rechten.
 
Laatst bewerkt:
je bent er dan vroeg bij.
Van het weekend wordt het 15 graden en zonnig.

Die van mij gaat pas weer voor het winterproject als de 1e pekel op de weg ligt
 
donderdag krijgt de 'bird een vers setje rubber, maar dat mag ook wel na zo'n 22k kms :]
kunnen we weer veilig de winter door
 
Ik heb de "Honda_CBR1100XX_99-02_Service_Manual" van 142mb in pdf. Laat maar horen als je die nog niet op de ftp hebt staan.
 
Ik heb de "Honda_CBR1100XX_99-02_Service_Manual" van 142mb in pdf. Laat maar horen als je die nog niet op de ftp hebt staan.
Ben ik nu aan het overpompen :) Weet iemand het antwoord op dit raadsel: hoe is het mogelijk is om de veervoorspanning kan stellen van de achterschokbreker? Ik zie dat ik het kan verstellen, maar het zo verstopt dat ik never nooit niet met een haaksleutel erbij kan komen zonder het één en ander weg te halen.
 
Ben ik nu aan het overpompen :) Weet iemand het antwoord op dit raadsel: hoe is het mogelijk is om de veervoorspanning kan stellen van de achterschokbreker? Ik zie dat ik het kan verstellen, maar het zo verstopt dat ik never nooit niet met een haaksleutel erbij kan komen zonder het één en ander weg te halen.

Heb van BJ begrepen ( ik moet t ook nog steeds verstellen)

Dat je je achterwiel van de grond moet hebben balkje onder de middenbok en dan met een verlengstuk de bovenste ring los slaan en daarna kun je de onderste doen.......

BJ of iemand anders als ik t niet goed heb correctie toegestaan :)
 
ik denk dat je een knappe gozer bent als je er zo bij kan.
Die bovenste ring zit zo muurvast (als het goed is)...dat je die niet zomaar even lostikt.

Om daarna nog even met een haaksleutel (heb je die ?) die onderste van de twee een slagje te geven ... bijna onmogelijk.

Beter gewoon het veertje met demper demonteren en dan op je gemakje aan de gang gaan.

Btw... zoals al eerder gezegd door Frank:

Sorry, maar ik moet even eigenwijs zijn.....
Jullie moeten echt bij een veringspecialist langs, want de verhalen kloppen gewoon niet.

Veervoorspanning is een verkeerd benaamd begrip. Mensen denken hierdoor dat als ze de veer meer voorspannen, dat deze stijver wordt. Bij een lineaire veer is dat niet zo, hij blijft precies even stijf...... Het enige dat je doet als je de veer meer voorspant is de achterkant omhoog brengen waardoor de negatieve veerweg afneemt. Hij blijft precies hetzelfde veren, en op precies hetzelfde moment doorslaan als eerder.
 
Hoe dan ook, veervoorspanning is gewoon een woord dat gebruikt wordt in de veringswereld, alleen wordt het door velen verkeerd begrepen. Daar ben ik het wel met Frank eens. Wat ik yellow vind is dat ik eerst de shock moet demonteren, spanning veranderen, er weer opbouten, testen, etc. Dat moet toch anders kunnen?
 
Honda heeft het misschien zo gemaakt dat je het 1 keer instelt en er verder vanaf moet blijven??
180843713_o.jpg


Je ziet hierboven dat het gewoon een locknut is, dubbel uitgevoerd om niet los te gaan.
Een verstelbare zoals je dat "normaal" ziet is zoals hieronder:
Daar zit een nok, waarmee je de spanning op standen kan zetten

shocks.jpg



Honda heeft voor het simpele gekozen...het is niet anders
Waarom wil je het testen, de veer veranderd niet , hij wordt niet stugger, hij wordt niet slapper...de veer blijft zoals hij is, maar is alleen iets verder ingeveerd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan