Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dezelfde uitvoering had ik ook op mijn thunderace en Aprilia Falco, verstelling maakt wel degelijk uit. Dan rest mij nog steeds de vraag waarom men voor deze constructie gekozen heeft.
 
Hoe dan ook, veervoorspanning is gewoon een woord dat gebruikt wordt in de veringswereld, alleen wordt het door velen verkeerd begrepen. Daar ben ik het wel met Frank eens. Wat ik yellow vind is dat ik eerst de shock moet demonteren, spanning veranderen, er weer opbouten, testen, etc. Dat moet toch anders kunnen?
Jawel, een Hyperpro demper monteren met afstandbediening op de veervoorspanning (of beter nog, met hoogteverstelling).
 
Jawel, een Hyperpro demper monteren met afstandbediening op de veervoorspanning (of beter nog, met hoogteverstelling).
Jahaaah... dat weet ik wel :9 Maar goed, aangezien ik aan het einde van de winter ffkens prioriteiten moet stellen, lees: uitlaat, en hyperpro wil uitstellen, wil ik eerlijk gezegd wel weten hoe die Japanners dit bedacht hebben. Ik kan er persoonlijk niet bij dat ik alles moet demonteren om de veervoorspanning blind te verstellen.
 
Dan doe je het toch op jou manier :+
Ik denk alleen (maar wie ben ik) dat het je niet gaat lukken.

Ben dus heel benieuwd of het je gaat lukken, en of je daarna de twee moeren weer goed vast krijgt...
Lijkt me knap lullig als je onder het rijden gaat merken dat de veer wat losser gaat zitten... ;)
 
dat met die 2 ringen dat wil denk ik wel.

maar volgens mij verander je alleen de hoogte daarmee, en dus ook iets aan de veerweg.

gewoon daarna weer goed vastdraaien, gewicht van de motor doet de rest.

ik heb filmpjes gezien op youtube dat ze het los slaan met een soort lange beitel en ook zo op die manier de ringen verstellen, daarna slaan ze te bovenste ring weer vast tegen de onderste aan.
 
Dan doe je het toch op jou manier :+
Ik denk alleen (maar wie ben ik) dat het je niet gaat lukken.

Ben dus heel benieuwd of het je gaat lukken, en of je daarna de twee moeren weer goed vast krijgt...
Lijkt me knap lullig als je onder het rijden gaat merken dat de veer wat losser gaat zitten... ;)
Ehh... weet niet waarover je het hebt. Het probleem is dat ik nog geen manier heb, vandaar dat ik het in de groep gooi. Als uitbouwen de werkelijke optie is dan is daar niet echt over nagedacht.
 
@BigJim sorry dat ik nog niet terug geantwoord heb, maar ik ben net weer thuis. Mocht het uppen van die WPHB niet lukken dan heb ik hem nog wel. Ik neem morgen wel ff contact met je op.
 
sorry bok001, ik dacht dat jij hamertje tik wilde spelen....maar dast was dan iemand anders.

Nogmaals, misschien is het wel zo bedoelt om niet zo makkelijk te verstellen.
Daarom hebben ze bij de voorvering/demping ook al zo veel mogelijkheden
;)
 
sorry bok001, ik dacht dat jij hamertje tik wilde spelen....maar dast was dan iemand anders.

Nogmaals, misschien is het wel zo bedoelt om niet zo makkelijk te verstellen.
Daarom hebben ze bij de voorvering/demping ook al zo veel mogelijkheden
;)

wphb 97-98 staat er bij BigJim op...
 
Kijk Simon...dat is tenminste goed nieuws.
Ik ben echt blij voor je....


Het weekend staat voor de deur, met lekker weer dusssssssssssss
 
Kijk Simon...dat is tenminste goed nieuws.
Ik ben echt blij voor je....


Het weekend staat voor de deur, met lekker weer dusssssssssssss

Zekers...Sta ook te popelen.....Maar moet nog even afwachten tot ik het kaartje in de bus heb...

Hoop morgen....
 
BB heeft ook ringen op de achter schock, dus werkt het zelfde als in het filmpje hoor.
dus ook met hamer en beitel.

Ik zal het voor jou wat makkelijker uitleggen dan beste Gerkenator.
De video die je liet zien was van een brommer waar je erbij kon met je hamertje en beiteltje.
Ga nu dan even naar de schuur of garage waar je BB staat, en kijk dan nog eens goed OF je erbij kan.
Dat is wat ik bedoel met... het is geen BB op de video.
;)
 
ohhh zo op die fiets.....eh BB.

je kunt er erg lastig bij ja.

vraagje over dat rebount schroefje wat je kunt instellen op de schokbreker. moet hij dan beslist op de middenbok staan ( dus band van de grond af ) of kan dat ook op de jiffy?

als hij op de middenbok staat kan ik er namelijk moeilijker bij, het is omdat ik die instellingen even wil proberen.
 
Omdat ik graag de helpende hand uitsteek :P ...dat kan allebei, je moet alleen even diep door de knietjes

En om dezelfde reden, heb ik een mooi filmpie gevonden voor je.

Je kan hier precies zien wat je kan doen met je shock en veer.

en voor de liefhebber..

De binnenkant van je tank:
http://www.youtube.com/user/MrBullet70#p/p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan