Honda cbr600f of vfr750f

Een niet Honda en een niet imitatie spanningsregelaar? Ehhm, welk dan wel?

Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Aprillia wutever. Stekkers aanpassen en nooit meer gezeik.
Imitatie honda SR's gaan ongeveer een jaar mee. Originele niet heel veel langer. Zijn veel te klein en krijgen geen koeling. Heb momenteel een Aprillia Caponord MosFET spanningsregelaar erop, die is 3 keer zo groot.
Op een eerdere F2 heb ik een originele R6 regelaar gemonteerd, zie foto.



Zie de volgende link voor het verschil in grootte in vergelijking met de originele:

https://www.superhawkforum.com/foru...5d1380102303-regulator-rectifier-imag0087.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet goed opgelet. Het gaat niet om de Hornet.

Schijnbaar ook niet over de VRF met Vtec wat betreft kleppen stellen.

:$
 
De titel zegt het al, de 750F en die is gemaakt t/m 1997 en toen hebben ze hem opgeboord naar een 800 en injectie toegevoegd. De VTEC is in 2002 op de markt gekomen met een paar demo motoren voor de beurs o.i.d. die dan in 2001 op kenteken zijn gekomen.
 
Lisa, in dezelfde tijd als de Cbr600f ontwikkelde Honda de Hawk GT en NTV/Revere. Beide met een betrouwbare 2-cilinder motor (afgeleid van de Honda Africa Twin). De hawk heeft een ketting, de NTV cardan aandrijving. De Hawk heeft een aluminium frame, de NTV staal. De Hawk GT is daarom de lichtste van deze 2. De Hawk GT verkocht matig in vergelijking tot de CBR600f. Die had 100pk, zag er sportief uit en was comfortabeler. Een naked bike met een sportief karakter bestond nog helemaal niet in die tijd. De Hawk was een voorloper op de Ducati Monster en Suzuki SV650. De Hawk GT werd maar 3 jaar geproduceerd (1988-1991), had als een van de eerste Honda's een single sided swingarm net als de vfr (geinspireerd op de vfr750r-rc30). De 2-cilinder heeft veel koppel en een gelijkmatig motorvermogen wat erg fijn rijdt. Onderhoud is eenvoudig: je kunt overal bij. Vele Hawks/Ntv's hebben de 100000km met gemak gehaald. Een vfr is een betrouwbare motor (mn. 3de 1991-93 & 4de generatie 1994-97) maar zwaar en vooral bedoeld als toerfiets. Na 1998 ging Honda met de vfr over op injectie (5e generatie). Velen beschouwen de 4de generatie als de beste & mooiste. Een Hawk GT of NTV is licht, heeft cult-status en een hoge "fun-factor". Er is veel informatie te vinden op dit forum en het Amerikaanse hawkgtforum.com. Veel succes met je keuze.

Kijk maar naar Hawk Girl:

ps. pk's is voor posers, het gaat om rijvaardigheid & controle (-> veiligheid & fun)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan