haha, goed geraden allemaal
Maar nu... weer wat leuks, weten jullie nog dat ik zei dat het motorblok eigenlijk klaar was en er van het weekend misschien weer in mocht ?
Een interessante sleutelsessie vandaag...
Na een beetje twijfelen toch maar besloten om het kleppendeksel eraf te halen, ik wou toch even de distributie spanner controleren. Mijn ervaring heeft me verteld dat die zooi toch eigenlijk nooit slijt (vooral dit type niet) maar je kan het maar even zeker weten...
Oke, stap voor stap dus..
Kleppendeksel eraf, ziet er allemaal mooi uit, geen slijtsporen of andere narigheid te zien..
Maar wacht, what the fuck !?!?!?
Hmm... vreemd, stukje koppelingsplaat ofzo, ach, het lag op een onschuldige plek in de kop waar het beslist niet weg had gegaan, misschien ligt het er al 30jaar... whatever...
Nou, de ketting spanner er geleider maar eens eruit vissen..
WHAT THE HELL 3DUBBELE PROSTITUEE ONDERSTEBOVEN MET EEN GLAS BIER !!!
En toen kon het feest beginnen... hoe de hell gaan we dat eruit vissen
Blok dus op zijn kant, beetje hulp van de zwaartekracht, en een haakje fabriceren..
En toen was het plaatje compleet
Zo te zien aan de slijtage plekken heeft dit best een tijd gezeten zo.
Opzich kon het ook niet echt veel kwaad, dit is slechts de gelijder, en niet de spanner, op dit deel komt geen spanning en het kan eigenlijk ook geen kant op, ook niet in gebroken toestand.
Het gevaar is meer dat er stukje kunnen afbreken, zoals we hebben gezien, en lekker gaan vervelen in het motorblok..
Overigens was de spanner ook niet meer in zo'n beste staat, hij was nog heel, maar ook tamelijk versleten en het rubber vertoonde ook sporen van uitdroging, dus daar komen zeker ook stukje vanaf als ik die blijf gebruiken... Vervangen dus...
Dus nou... dat was weer een spannende dag met Ed's sleutelavonturen