Honda CRF 250 Rally

Probleem is dat motoren die nu verkocht worden:
- Verplicht ABS hebben zodra er meer dan 1 persoon mee kan/mag.
- De ABS uitschakelbaar mag zijn, maar deze na uitschakelen van de motor zich moet resetten zodat je hem nooit vergeten kunt op het moment dat je weer op de motor stapt.

Per definitie moet hij dus weer aan gaan zodra de motor opnieuw gestart wordt. Nu was het lekker geweest als het met een simpel knopje op het stuur was.
Waar de wetgever echter niet specifiek over is geweest is hoe ingrijpend de ABS moet zijn, enkel dat het er op moet zitten.
Bij de KTM's is het dus zo dat je hem in de minimale stand kunt instellen waarbij hij nagenoeg niet ingrijpt en waarschijnlijk zelfs dan beter remt dan zonder (het is geen begin 2000 techniek meer). Op die manier heb je toch een ABS waar je geen last van hebt elke keer dat je even stopt.

Ik ben voor de Versys 300 een schakelaar aan het maken zodat je met een knopje op het stuur de ABS blijvend aan of uit kunt zetten. Is niet zo ingewikkeld, maar ik wacht nog op wat spul uit China.
Toen ze bij KTM met die dongles begonnen, paar jaar geleden dacht ik " er is nog steeds niks veranderd sinds de Commodore 64 tijd.

Voor degene die destijds een hoelahoep, brommer of drugs hadden, die computers werden sneller door het gebruik van een cartridge / dongle die je achterin het apparaat kon doen.
Ook toen meestal een geval van een printplaatje met wat dingetjes voor goud geld, maar goed, het programmeren zal best even geduurd hebben.
 
Heel eerlijk gezegd hecht ik heel weinig waarde aan reviews door dat soort bladen.

Met een verkeerde band op een testmotor of een raar groot voortandwiel om emissies te halen kunnen ze een motor volledig afbranden.

Het hele verslag heb ik nog niet gelezen, maar het ging al heel snel over slappe vering en demping terwijl, zij het stilstaand, die een stuk zwaarder en harder voelde dan de CRF-L. Zegt uiteraard weinig over hoe het in beweging werkt. Maar ik ga het meemaken. Een off-road instructeur die ik redelijk ken was er zo lyrisch over dat het besloten heeft om er dealer van te worden. Net als CF-Moto met hun 450MT.
Toen ik hem weer sprak op de beurs was hij heel benieuwd naar de Stark.
Lang verhaal kort. Ik neem m'n Stark mee naar zijn off-road trainingslocatie. Hij neemt de Voge 300 en CF-Moto 450MT mee en we gaan een middagje raggen op elkaars spul.
 
Ik heb een dag een Chinese Benelli gereden, ziet er heel erg top uit zo'n ding maar het rijd gewoon beroerd, ik ben zeer benieuwd naar wat je er van vindt, ik heb wel een open mind hoor, maar motorrijden is toch echt wel mijn passie en dan vindt ik een paar euro's extra betaald aan kwaliteit mijn budget juist besteed, bovendien gun ik mijn geld niet aan een land waar Oeigoerse kinderen in heropleidings kampen zonder salaris en gescheiden van hun ouders auto's en motorfietsen voor het westen mogen assembleren, ik wil gewoon geen communisten gaan steunen in deze barre tijden.
 
Ik heb een dag een Chinese Benelli gereden, ziet er heel erg top uit zo'n ding maar het rijd gewoon beroerd, ik ben zeer benieuwd naar wat je er van vindt, ik heb wel een open mind hoor, maar motorrijden is toch echt wel mijn passie en dan vindt ik een paar euro's extra betaald aan kwaliteit mijn budget juist besteed, bovendien gun ik mijn geld niet aan een land waar Oeigoerse kinderen in heropleidings kampen zonder salaris en gescheiden van hun ouders auto's en motorfietsen voor het westen mogen assembleren, ik wil gewoon geen communisten gaan steunen in deze barre tijden.
Kijk dat zouden meer mensen moeten hebben principes , man van mijn hart.
 
Heel eerlijk gezegd hecht ik heel weinig waarde aan reviews door dat soort bladen.

Met een verkeerde band op een testmotor of een raar groot voortandwiel om emissies te halen kunnen ze een motor volledig afbranden.

Het hele verslag heb ik nog niet gelezen, maar het ging al heel snel over slappe vering en demping terwijl, zij het stilstaand, die een stuk zwaarder en harder voelde dan de CRF-L. Zegt uiteraard weinig over hoe het in beweging werkt. Maar ik ga het meemaken. Een off-road instructeur die ik redelijk ken was er zo lyrisch over dat het besloten heeft om er dealer van te worden. Net als CF-Moto met hun 450MT.
Toen ik hem weer sprak op de beurs was hij heel benieuwd naar de Stark.
Lang verhaal kort. Ik neem m'n Stark mee naar zijn off-road trainingslocatie. Hij neemt de Voge 300 en CF-Moto 450MT mee en we gaan een middagje raggen op elkaars spul.
Heb je al met de Voge 300 gereden Erwin?
 
Ben benieuwd wat je er van vind. De Voge is nog wel leuk geprijsd, itt de CRF 300 Rally..

Wel jammer dat ze alleen een Rally kopie/concurent hebben gemaakt. Een Voge 300L was ook nog wel leuk geweest
 
Mijn test gaat wel heel off-road gericht worden denk ik.
Obstakel parkour en crossbaan is de locatie. Mogelijk dat ik ze nog een rondje mee krijg op straat, maar dat zal sowieso beperkt zijn.

Die obstakels heb ik tijdens de CrossCountry competitie afgelopen weekend flink kunnen doen op m'n Stark en Beta 250. Dus mooi vergelijk tov het echte cross/enduro spul.
 
Zo eindelijk ingereden😅

IMG-20240322-WA0000.jpg


20240316_134416.jpg
 
Ik zag dat de crf van Itchy boots gereviseerd werd in Alaska en tot mijn verbazing een hele afgesleten uitgaande as had, de splines (die werd ook vervangen). Had ik ook bij mijn xrv750 uit 1996 (een keer blok gewisseld en toch sleet die ook bij het betere blok, ondanks goed slap afgestelde ketting en weinig zandwegen werk. Beide blokken ca 80dkm. Had er toen de balen van. Nu een Transalp700 met direct een extra breed voortandwiel).
Heeft jouw motor al splines die versleten lijken?
 
Ik zag dat de crf van Itchy boots gereviseerd werd in Alaska en tot mijn verbazing een hele afgesleten uitgaande as had, de splines (die werd ook vervangen). Had ik ook bij mijn xrv750 uit 1996 (een keer blok gewisseld en toch sleet die ook bij het betere blok, ondanks goed slap afgestelde ketting en weinig zandwegen werk. Beide blokken ca 80dkm. Had er toen de balen van. Nu een Transalp700 met direct een extra breed voortandwiel).
Heeft jouw motor al splines die versleten lijken?

Ja ik ken het probleem van de Africa Twin, ik gebruikte altijd het originele voortandwiel op mijn RD 07 uit 1994, die had geloof ik een rubber in de binnenkant, op mijn CRF 250 doe ik dat ook en heb verder geen problemen gekend, alleen dan het balhoofd lager waar vd fabriek uit er geen vet in gedaan wordt, maar dat heeft iedereen.
 
Ik zag dat de crf van Itchy boots gereviseerd werd in Alaska en tot mijn verbazing een hele afgesleten uitgaande as had, de splines (die werd ook vervangen). Had ik ook bij mijn xrv750 uit 1996 (een keer blok gewisseld en toch sleet die ook bij het betere blok, ondanks goed slap afgestelde ketting en weinig zandwegen werk. Beide blokken ca 80dkm. Had er toen de balen van. Nu een Transalp700 met direct een extra breed voortandwiel).
Heeft jouw motor al splines die versleten lijken?
Heeft Honda al 40 jaar last van maar op magische wijze houden ze hun "oerdegelijk" status. Als een KTM of een Chinees zoiets flikt verkopen ze nooit weer een motor.
 
Heeft Honda al 40 jaar last van maar op magische wijze houden ze hun "oerdegelijk" status. Als een KTM of een Chinees zoiets flikt verkopen ze nooit weer een motor.

Ik heb ook heel wat jaartjes ktm gereden hoor,en in de tijd dat de meesten er nog nooit van gehoord hadden en het echte ktm,'s waren maar ik vindt men crf'je toch wel heel erg betrouwbaar, Maar iedereen zijn ding toch?

Wie Chinees wil rijden moet dat lekker doen😅
 
Ik heb ook heel wat jaartjes ktm gereden hoor,en in de tijd dat de meesten er nog nooit van gehoord hadden en het echte ktm,'s waren maar ik vindt men crf'je toch wel heel erg betrouwbaar, Maar iedereen zijn ding toch?

Wie Chinees wil rijden moet dat lekker doen😅
Doel er meer op dat Honda het al 40 jaar heel normaal vindt elk 4e voortandwiel een blokrevisie uit te moeten voeren bij niet-competitie motoren en er nog mee weg komen ook nog.

Andere merken zouden dat soort stunts niet overleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan