Honda crf450x start slecht

rvkasper

MF'er
16 aug 2011
113
15
enter
Na de enduro in Harfsen starte mijn honda crf450x van 2007 start hij koud zeer slecht. Zodra hij even gelopen heeft start hij daarna zo weer. Nu was de kunstof wartel voor de hot start wel gebroken maar heb deze proberen af te doppen met de oginele messing prop wat aan de kabel zit. Maar daar word de start niet anders van. Nieuwe kabel is besteld maar zijn er nog meer dingen wat ik kan controleren voor die tijd
 
Vandaag bij een motorzaak langs geweest, carburateur was compleet verontreinigt. Motor start nu bij 2 a 3 keer trappen. Bougie is er voor harfsen nieuw in gekomen en het luchtfilter was ook vervangen voor een verse
 
Donderdags voor de kampioensrit in vorden starte de motor prima. Motor vrijdags uit het parcferme gehaald. Starte ie weer slecht. Toen hij een keer liep gewoon van start kunnen gaan en reed hij eigelijk prima tot ik mij verremde en de crf afsloeg. 10 min staan trappen tot hij weer starte. Bij de tankstop starte hij weer met een kick. En in proef 2 en 3 weer een lang moeten trappen. Dus de hoop maar op gegeven.

Nu wil ik de kleppen gaan stellen maar is dit verstandig of is vervanging de enige optie. Dit ivm breken en nog meer schade te voorkomen. Motor heeft 82 uur gelopen na revisie
 
Linker inlaatklep blijkt een zwak punt te zijn. Dat was bij die van mij ook. Op het laatst was het ook steeds moeilijker starten. Ik heb toen de inlaatkleppen vervangen met stalen kleppen van prox. Als je de kop er af haalt kan je een lekkagetest doen door er bv remmenreiniger in te spuiten en te kijken of de kleppen nog goed sluiten. Maar je kan beter eerst proberen te stellen natuurlijk. Kapot gaan zal niet zo snel gebeuren lijkt me.
 
Heb er gister het blok onderheen gehaald. Deze licht nu bij een motorzaak die een diagnose gaat stellen. Maar ga uit van nieuwe kleppen en evt een nieuwe zuiger. We wachten af
 
Terug
Bovenaan Onderaan