Honda Dax

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
3iqyWof.jpg


Groeten uit Schotland!
 
Laatst bewerkt:
Nou, het beloofde NC500 postje :P

bQDL6um.jpg

Het rondje wat we gereden hebben. Niet de gehele NC500, door tijdgebrek en weersomstandigheden. Ook een aantal wegen overgeslagen omdat dat voornamelijk gravel wegen zijn.

A4YzGRX.jpg

De vloot.

UOceJmc.jpg

2fNJ2TH.jpg

5Q2XxPW.jpg

VxIEVkB.jpg

CNdvatk.jpg

6HUf5Zn.jpg

DJ5eE1R.jpg

zi7bz7U.jpg

oM4cUc9.jpg

TrPM7Ns.jpg

i8eobIR.jpg

AzbOQc9.jpg

s8cnrHD.jpg

U57WVhc.jpg


De dax was wel veruit de 'langzaamste'. Kan ook aan mn bepakking hebben gelegen. De super cub ging ongeveer 1-2 km/h harder. Ik moet zeggen dat de Dax zich goed hield, kon redelijk bij blijven (op de snelwegen na natuurlijk). De remmen echter zijn niet zo heel sterk :+ En met de hoeveelheid gaten in de weg heb ik, vanwege de kleine bandjes, op wat meer stukken dan me lief was me meer gefocust op het ontwijken van putten dan van het genieten van de omgeving. Ook in de bochten is ie minder snel dan de grote motoren. Then again, dat kan aan mijn skills liggen. Heb 5 jaar niet gereden en er staat nu 2200km op de Dax waarvan zo'n 500-600 pre-Schotland.

Meerdere dagen toeren met de Dax ging verder prima. Kreeg eerder last van mn oren (de sena speakers drukken een beetje in mn neotec 2) dan van mn kont. Niet 1x zeuren, knopje indrukken en gelijk spinnen. Bij 120 op de teller schiet de begrenzer er wel in :+

Een volgende grotere motor toer zou ik wel doen met een 'grote motor'. Deels omdat die meer comfort opties hebben (handvatverwarming, evt zadelverwarming), deels omdat je dan toch wat meer vermogen hebt om weg te komen (uit benarde situaties) op de snelweg. En heb toch wel t idee dat grotere banden/wielen bijdragen aan een (voor mij?) veiligere wegligging (met name in de bochten).

Allemaal negatief over de Dax? not at all! ik heb met 1 grote grijns op mn bakkes rond gereden. De Dax blijft hoe dan ook, al is t voor het rondje rond de kerk of woon werk verkeer. En het belachelijk lage verbruik natuurlijk. 1 op 60 is realistisch. Daarbij komt dat je aan alle kanten aanspraak hebt. Zelfs op de snelweg in NL onderweg naar de boot ben ik regelmatig gefotografeerd.
 
Geweldige beelden @Frantic ! Krijg spontaan zin om weer die kant op te gaan. Zelfs op 17" wielen vond ik de wegen in Schotland al behoorlijk slecht. Respect dat je zo'n trip met je Dax maakt :}
 
Nieuwe member hier uit het exotische België.
Volgende week komt mijn Dax eindelijk aan!
Nu had ik effe een vraagje ivm het schakelen met deze motorfiets, vooral dan het terugschakelen.
Hebben jullie enig advies of tricks om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen? Hoorde al v verschillende mensen dat vooral het terugschakelen nogal schokkerig kan zijn.
Ik hou jullie zeker op de hoogte als ik em binnen heb. Komt trouwens een Diablo zadel op, crash bars rond de motorblok, kitaco uitlaat en een fenderless kit voor t achterspatbord, alsook een spatbord vooraan dat veel minder lomp oogt dan t standaard spatbord.
 
Je hebt echt geen tips nodig om te rijden met een Dax. Het schakelen is zo simpel en leuk. Gewoon opstappen en gaan, je merkt het vanzelf wel. Als je te vroeg of te laat bent, dat heb je snel genoeg in de gaten.
 
Je hebt echt geen tips nodig om te rijden met een Dax. Het schakelen is zo simpel en leuk. Gewoon opstappen en gaan, je merkt het vanzelf wel. Als je te vroeg of te laat bent, dat heb je snel genoeg in de gaten.
Ja, vroeg het me vooral af omdat sommigen het hebben over het nogal stroeve terugschakelen.
 
Ja, vroeg het me vooral af omdat sommigen het hebben over het nogal stroeve terugschakelen.
Het is maar wat je gewend bent. Je moet dit ook niet met een volwassen motor gaan vergelijken. De funfactor compenseert al het mindere aan dit leuke motortje.
 
precies waar ik de Dax ook voor gebruik. Lekker na het werk een rondje, mee naar de sportschool of gewoon Hooligan style rotondes scheuren.
 
ho ho! ik ben in de zomer nog naar de eifel geweest! Maar ik rijd normaal op een dagtoer makkelijk 400+ km's en allemaal leuk en aardig, maar dat doe ik liever op mijn MV.
 
Blijft mooi, die Dax 125.................alleen jammer dat ie zo duur is in NL.
Kwam een Belg tegen in Thailand met een grijze Dax....prijs hier ca. de helft !!!
Zag ook een mooie Zoomer 125 staan 2022 met 900 km voor € 1.100,- dat zijn mooie prijzen .

Mvg PV Monkey Driver
 
Terug
Bovenaan Onderaan