Honda Dax

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
RAQTvAe.jpg


SP Connect staat op het stuur. Nog ff ergens 12V vandaan toveren, kreeg de zekeringenkast wel los maar er niet ver genoeg uit om de draadjes achterin aan te sluiten bij de koplamp. Dus nu ff kijken wat ik doe, denk aftakken van het achterlicht (is nu makkelijker gezien hoe de kabel al loopt door het frame).

Daarnaast nog in dubio qua bagagerek:
IvN9y2x.jpg

Zwart (met rek boven de motor)

0aKJ4Cx.jpg

of chrome.

Chrome voelt wat meer solide aan. Zwart heeft wat meer sjeu (zeker met dat andere rekje erbij)
 
Bij zo'n fietsje hoort chrome! Maar dat is het mooie van customizen, ieder kan zijn eigen ding doen!

als je nou die zwarte monteert en die chrome kwijt wil stuur je maar een bericht, als hij onbeschadigd is neem ik 'm wel over van je!
 
Mijn pakketje van Dreamparts ligt bij de douane, nog 9 euro inklaring. Maar over een weekje zou het binnen moeten zijn, claxoncover, rekje met tas en achterlicht cover (het tshirt was er niet meer dus iets anders moeten bestellen).
 
geen idee, ze mailden in prima engels, maar volgens mij is het een frans bedrijf? De douane neemt wel de tijd met het doorgeven naar postnl.
 
geen idee, ze mailden in prima engels, maar volgens mij is het een frans bedrijf? De douane neemt wel de tijd met het doorgeven naar postnl.
Dat ging met Webike beduidend sneller idd 😬

Maar heb nu wel de laatste dingetjes binnen om hopelijk zonder problemen mn SP-connect lader van stroom te gaan voorzien.

Motorrad-Teile aus Japan - Webike dit ding is binnen en via Rick Donkers nog wat bullet connectoren besteld om aan de SP-Connect te krimpen. (zoek ff op 'japan' en je hebt de juiste maat)
 
Ok dus als Dreamparts vanuit Thailand verstuurd dn moet je nog invoerrechten betalen en Btw ?? dan ook nog verzendkosten is het dan nog aantrekkelijk om daar te bestellen. ??
 
Ik zit aan de 1000km en hij moet voor z'n beurtje.
Alleen dealer heb geen tijd, sta 3 weken in de wacht ;(
Paar andere gebeld, maar net zo'n drama, zou het wat uitmaken als je over de 1000km gaat?

Tis niet veel meer dan olie wissel, geloof dat ze niet eens het filtertje doen volgens het boekje, dus dit kan ik zelf ook wel ff doen, alleen dan heb je helaas geen garantie meer....
 
Gewoon overleggen met de dealer en anders ergens anders het beurtje laten doen. Garantie vervalt niet als je niet naar de merkdealer gaat. Als je maar naar een fatsoenlijk bedrijf gaat. Dus factuur van het onderhoud als bewijs. Bovendien, Honda's gaan toch niet kapot.
 
Ok dus als Dreamparts vanuit Thailand verstuurd dn moet je nog invoerrechten betalen en Btw ?? dan ook nog verzendkosten is het dan nog aantrekkelijk om daar te bestellen. ??
🤷‍♂️ in Europa kan je veel dingen die zij kunnen leveren amper krijgen. Is een afweging die je zelf moet maken
 
Ik zit nu in Thailand...maar hier is het al niet goedkoop......remcilinder afdekplaatje € 12.90 clear cam deksel € 40,- clacon cover monky € 15,-
rem en koppelingshendel € 29,-
Ik heb wel het betere merk gekozen Revolution. made in Thailand
 
Even schaamteloze kopie van post, want hier ook wel op z'n plaats:

KITACO : Kabelbaum zur Extraktion der Stromversorgung [756-9000130] deze had ik gekocht, dacht net mooi: er ff op zetten. Heb ik 12v op mn SP-connect lader.

V4i4YrX.jpg

keurig formuliertje erbij met redelijk duidelijke instructies.

Voor de zekerheid nog ff googlen naar foto's:
cxDrBHg.jpg

Duidelijk zat lijkt me.

y94zb6O.jpg

Dit is mijn koplamp.. Voor zover ik zie zit heel die genoemde dummy stekker er niet.

Dus helaas maar ff kabeldiefjes gaan halen en met de multimeter aan de gang om 12v af te takken.
 

Duidelijk. In Europese Daxen zal deze aansluiting wel niet zitten. Op 3:27 wordt ie uit deze Aziatische duidelijk tevoorschijn getoverd om gebruikt te worden.
 
Het probleem met aftermarket spul is dat het hier bijna niet wordt geproduceerd. Ik heb de spullen binnen en gemonteerd. Past allemaal prima.
Alleen het tastje is echt heel klein! maar mijn kettingslot past erin dus dat is verder geen issue. Nu op zoek naar een bagage drager, al zal dat de originele worden ben ik bang.
 
Idd, dus zelf ff Y-splitter gemaakt, nu heb ik stroom op de SP-connect lader..

En ook ff t OEM bagagerekje en tasje gemonteerd:
S1ORR18.jpg
 
Is van Hepco & Becker, zit prima vast.
d64KHqQ.jpg

Geen goedkoop tasje, met wat Google werk wel goedkoper te vinden.

Was blij dat ik wat cadeaubonnen had 😅
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat de Dax en Monkeys zo duur zijn in NL.
Ik ben nu in Thailand en heb een prijstlijstje gekregen bij Honda Cub House.
De prijzen zijn daar ca. 50% lager.
En ook nog vele speciale modellen te koop.
Vlg Honda dealer in NL waar ik gekocht heb zit er maar weinig marge op ?????
 
Ik snap niet dat de Dax en Monkeys zo duur zijn in NL.
Ik ben nu in Thailand en heb een prijstlijstje gekregen bij Honda Cub House.
De prijzen zijn daar ca. 50% lager.
En ook nog vele speciale modellen te koop.
Vlg Honda dealer in NL waar ik gekocht heb zit er maar weinig marge op ?????
Auto’s en motoren worden meestal geprijsd op basis van concurrentie en waar ze mee weg kunnen komen
Denk niet dat ze in Thailand veel verkoop zouden hebben met Nederlandse prijzen
Blijkbaar is men in Nederland wel bereid om die te betalen
Als je kijkt naar het verschil in Nederland en Duitsland , in Duitsland zijn motoren 20% goedkoper en daar klagen ze net zo hard over prijzen
 
We hebben natuurlijk ook nog de BPM bovenop de BTW. Daar hebben ze in Duitsland en Thailand waarschijnlijk geen last van. En uiteraard een heel grote markt. Hoeveel minibikes, Grom, Donkey, Dax en TNT125 zouden er in Nederland verkocht worden? Nog altijd het land van een zware is je ware. Ondanks alle snelheidsbeperkingen en druk verkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan