Honda Dax

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Heb ondertussen al bijna meer uitgegeven aan toeters en bellen dan aan de brommer zelf 🤣

En ik moet 'm nog op gaan halen 😇
 
Kijk dit lijkt me wel wat :9~
Mede omdat het qua looks het dichts bij origineel zit en dat vind ik wel tof.

SP TAKEGAWA : Sportschalldämpfer (Normal-Look-Stil) [04-02-0365]

Mede omdat ik het idee heb dat het torretje nogal last van astma heeft met het origineel pijpje. (hij kan slecht uitademen zeg maar, maar voldoet wel aan de emissie-eisen |(|()

Maarrr, wat gaat er gebeuren als je er zo'n pijpje onder schroeft, moet dan ook je brandstof toevoer niet geregeld/aangepast gaan worden?
ben bang dat blokje anders echt veel te heet zal gaan lopen, en waarschijnlijk ook niet al te fijn loopt zonder re-map op de brandstof toevoer.

Wat denken jullie?
 
ja tof, maar ik ben dan toch meer een Yoshimura persoon. maar toch best veel geld, daarentegen zijn de bochten wel van betere kwaliteit.
 
@Frantic hoe lang is het pakketje inmiddels onderweg trouwens? Ik wil van het weekend gaan "shoppen".

wat verwacht je allemaal aan onderdelen overigens?
31 mei besteld
7 juni verzonden
Gisteren aangekomen bij PostNL Inklaringen.

Zwart bagage rekje voor achterop en middenrekje. (Beetje dubbel omdat ik ook OEM besteld heb maar DHL heeft die retour afzender gedaan ondanks dat ik thuis was 🤦‍♂️)
 
irf9eLU.jpg


Rekjes van Dreamparts zijn gearriveerd. Keurig verpakt.
 
Ik zou liever een gear indicator hebben dan een toerenteller :7

Mooie foto! Het is mij niet gelukt om 'm vandaag op te halen. wordt dinsdag ;(
 
Net voor de zondvloed binnen 🤓

1 grote grijns. Grijp nog vaak naar de koppeling 😂 en weer ff in de flow komen. 4-5 jaar niet gereden.
 

Bijlagen

  • IMG_0549.jpeg
    IMG_0549.jpeg
    247,1 KB · Weergaven: 36
Grijpen naar de koppeling doe ik al een tijdje niet meer, mijn MV Turismo Veloce heeft ook een continue koppeling gecombineerd met quickshifter dus het is vrij vergelijkbaar. Maar met schakelen is het in het begin even nadenken, maar als je eenmaal aan het vegen bent is het een groot feest!

gefeliciteerd met je Dax! De mijne heeft de bijnaam Hooligan al verdiend ;)
 
helaas nog maar heel weinig kunnen rijden deze week. Vanavond ff ritje doen.

iig kettingslot en bobbins besteld 😂 Toch wel makkelijker om de ketting te smeren.

Wel nog ff iets van een tasje ergens op zien te beunen zodat ik 't slot gewoon mee kan slepen wanneer ik geen rugzak mee heb.

Wellicht nog interessant, OEM rekje vs HJC bagagerek.

Itb4cid.jpg


LqswEGi.jpg


OEM is iets dikker buiswerk en heeft een paar extra van die 'vast maak pinnen'. OEM is iets breder en laswerk lijkt ook wat dikker te zijn.
 
Laatst bewerkt:
De eerste 250km staan er op 8-)

Snelweg geprobeerd, maar hoeft niet voor mij haha. Ik merk wel dat ik toch weer 't bocht gevoel op moet pakken. Voor m'n gevoel ga ik niet met de juiste snelheid de bocht in. en met name op rotondes met 2e of 3e afslag kom ik op een kut plek uit 😂

Achja 5 jaar niet gereden. Komt vanzelf wel weer en anders binnenkort ff lesje AVB mee met mn oude instructeur wellicht.

Hoe lang doen jullie met een tank? Ik had 160km met 't laatste blokje op de meter. Was wel blij dat ik bij de pomp kwam, geen idee hoe lang ie al op de laatste stond.
 
De eerste 250km staan er op 8-)

Snelweg geprobeerd, maar hoeft niet voor mij haha. Ik merk wel dat ik toch weer 't bocht gevoel op moet pakken. Voor m'n gevoel ga ik niet met de juiste snelheid de bocht in. en met name op rotondes met 2e of 3e afslag kom ik op een kut plek uit 😂

Achja 5 jaar niet gereden. Komt vanzelf wel weer en anders binnenkort ff lesje AVB mee met mn oude instructeur wellicht.

Hoe lang doen jullie met een tank? Ik had 160km met 't laatste blokje op de meter. Was wel blij dat ik bij de pomp kwam, geen idee hoe lang ie al op de laatste stond.
Komt dat op die rotonde niet doordat je vering veels te slap is
 
Terug
Bovenaan Onderaan