Honda Dax

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Zicht in spiegels is gewoon niks je hebt de mirror extender nodig, dan zie je wel wat dan steekt de spiegel ca. 40 mm meer uit.

In Thailand nog wat accessoires gekocht.
 

Bijlagen

  • Claxon cover monkey.jpg
    Claxon cover monkey.jpg
    70,9 KB · Weergaven: 23
met mijn ruim 100 kilo en brede schouders heb ik nog nooit een goed zicht gehad in de spiegels. maar het valt me mee. Nu rijdt ik er niet dagelijks stadsverkeer mee en meer op achteraf weggetjes, daar is natuurlijk veel minder verkeer onderweg.
 
Auto’s en motoren worden meestal geprijsd op basis van concurrentie en waar ze mee weg kunnen komen
Denk niet dat ze in Thailand veel verkoop zouden hebben met Nederlandse prijzen
Blijkbaar is men in Nederland wel bereid om die te betalen
Als je kijkt naar het verschil in Nederland en Duitsland , in Duitsland zijn motoren 20% goedkoper en daar klagen ze net zo hard over prijzen
Ben momenteel in Taiwan, maar geloof het of niet, hier kost hij bijna 8000,- euries omgerekend, dus het kan altijd nog gekker!
 
Heb niet zo veel last van de spiegels, zicht is niet 100% optimaal, maar ff de elleboogjes naar binnen en tataaaa "gaat wereld voor je open"
Kijk liever voor me dan dat ik heel druk ben met wat er achter gebeurt denk ik O-)
 
Contact gehad met Kitaco over dat kabeltje. Bij hun was t bekend dat die blauw stekker alleen in Aziatische Daxen zit. Zij raden aan om 12v af te takken bij de rem hendel.

https://www.kitaco.co.jp/goods_detail_en/36077

Achja. Ik heb al een andere oplossing, maar bovenstaande is wellicht handig voor mensen die in de toekomst nog wat willen.
 
Rondje Veerse Meer gedaan vanmiddag. 1 grote grijns op die bakkes.

Merk wel dat ik behoorlijk door moet trappen om op te schakelen. Eens kijken of ik misschien dat ik die 'pook' iets verder achterover kan verstellen.. Als ik niet ver genoeg trap dan gaat ie naar z'n vrij en gaat ie terug naar de 'oude' versnelling.
 
ach, gewoon trappen met die bak! en lekker aan het gas blijven hangen. Het spelen met tussengas bij de downshifts werkt ook fantastisch. alleen 2 --> 1 is gevoelig, daar wacht ik meestal mee tot stilstand!
 
Ik zag net een Dax staan, maar ik miste een koppelingshendel.
Hoe werkt het schakelen dan?
Want het is geen automaat.
 
In de vakantie heb ik een zondagochtend eifel gedaan met de Dax, En dat was supertof, maar af en toe ook best spannend. Zoeken naar rempunten en de juiste lijnen, ik kan jullie verzekeren dat deze niet hetzelfde zijn als met de MV ;) Maar je merkt dat het beestje wel tekort komt. niet persé op topsnelheid, want je rijdt toch binnendoor. maar de berg op is echt bikkelen, daar zou een 145 cc upgrade wel wat adem brengen.

Zijn er al mensen die dit gedaan hebben? of onderzoek naar hebben gedaan?
 
Heb al wat onderzoek gedaan om hem wat te "kietelen" maarrrrr....
Das een sneeuwbal effect van spulletjes, als je er een andere cilinder op zou zetten dan zit je eigenlijk meteen vast aan meer in en uitadem lucht.
En 'n powercomander of iets in die geest is dan ook bijna onvermijdelijk.....
kweenie of dat nou allemaal wel de bedoeling is voor die paar extra pk'tjes die het gaat opleveren.

Ik hoor je en voel dezelfde pijn de bult op, maar 't blijft 'n brommertje, en zal nooit PK beest worden, lekker door pruttelen, blijftie mooi heel ook ;)

Voor rondje strepen trekken zijn er andere "Toy's" :P

Zit wel te denken om de vering aan te laten pakken, dat kan echt wel wat beter, en denk dat dat maakt dat hij nog fijner gaat snorren

Product | Öhlins

Product | Öhlins

Achter veren zijn ook in zwart verkrijgbaar :9
 
Heb al wat onderzoek gedaan om hem wat te "kietelen" maarrrrr....
Das een sneeuwbal effect van spulletjes, als je er een andere cilinder op zou zetten dan zit je eigenlijk meteen vast aan meer in en uitadem lucht.
En 'n powercomander of iets in die geest is dan ook bijna onvermijdelijk.....
kweenie of dat nou allemaal wel de bedoeling is voor die paar extra pk'tjes die het gaat opleveren.

Ik hoor je en voel dezelfde pijn de bult op, maar 't blijft 'n brommertje, en zal nooit PK beest worden, lekker door pruttelen, blijftie mooi heel ook ;)

Voor rondje strepen trekken zijn er andere "Toy's" :P

Zit wel te denken om de vering aan te laten pakken, dat kan echt wel wat beter, en denk dat dat maakt dat hij nog fijner gaat snorren

Product | Öhlins

Product | Öhlins

Achter veren zijn ook in zwart verkrijgbaar :9
Kijk eens naar deze , heeft een vracht gekost en de winst is ook weer niet zo erg groot
≥ Honda monkey 125 — Motoren | Honda — Marktplaats
 
Nou, de winst is dan ca 30 km/h op top, dat is best substantieel. Maar het klopt wel dat we voor het echte werk ander speelgoed hebben.

Die öhlins veren zijn wel porno hoor. Enig idee wat die kosten?
 
Ja maar ze vragen voor een 4 jaar oude originele 4500€ ( denk dat dat meer dan de nieuwprijs was )
Lijkt me dat als je toch van plan bent om hem wat aan te passen deze geen verkeerde koop is
Prijzen zijn belachelijk hoog, ook voor brommers.
 
Nou, de winst is dan ca 30 km/h op top, dat is best substantieel. Maar het klopt wel dat we voor het echte werk ander speelgoed hebben.

Die öhlins veren zijn wel porno hoor. Enig idee wat die kosten?
Ik heb eens rondgekeken, dik 1000 euro voor een set achterveren. En dan ontkom je niet voor voorveren. maar ik denk wel dat dit een echte upgrade zou zijn. Passen Monkey veren ook? Want dan heeft Wilbers een prima alternatief voor een 800 euro (voor en achter)
 
Ik heb eens rondgekeken, dik 1000 euro voor een set achterveren. En dan ontkom je niet voor voorveren. maar ik denk wel dat dit een echte upgrade zou zijn. Passen Monkey veren ook? Want dan heeft Wilbers een prima alternatief voor een 800 euro (voor en achter)
Maar die monkey op marktplaats heeft voorin cartridges en dat is ander geld
 
In de vakantie heb ik een zondagochtend eifel gedaan met de Dax, En dat was supertof, maar af en toe ook best spannend. Zoeken naar rempunten en de juiste lijnen, ik kan jullie verzekeren dat deze niet hetzelfde zijn als met de MV ;) Maar je merkt dat het beestje wel tekort komt. niet persé op topsnelheid, want je rijdt toch binnendoor. maar de berg op is echt bikkelen, daar zou een 145 cc upgrade wel wat adem brengen.

Zijn er al mensen die dit gedaan hebben? of onderzoek naar hebben gedaan?
Zoeken naar lijnen en rempunten is idd heel anders. dat merk ik zelf ook :Y ben er inmiddels wel aardig weg mee. Vooralsnog staat tripje Schotland op de planning met wat meer 125cc'ers. Ff kijken of dat wegens omstandigheden voor mij nog door kan gaan of dat ik helaas af moet zeggen, helaas daardoor ook niet heel veel kunnen rijden.. Maar verwacht dan hetzelfde als wat jij benoemd qua 'iets tekort komen'
Nou, de winst is dan ca 30 km/h op top, dat is best substantieel. Maar het klopt wel dat we voor het echte werk ander speelgoed hebben.

Die öhlins veren zijn wel porno hoor. Enig idee wat die kosten?
Hyperpro heeft ook een setje, dat was rond de 1200 uit mn hoofd (veren voor en complete set achter)
 
Dapper om met een Dax naar Schotland te gaan. Het is toch eigenlijk een motor voor een rondje rond de kerk. Dat wil absoluut niet zeggen dat het niet kan maar vereist wel wat aanpassingsvermogen. Respect!
Hoe gangbaar zijn 125 cc's eigenlijk in Schotland? Hier in Brabant zijn automobilisten ze niet gewend en hebben er weinig geduld mee met opduwen als gevolg. Niet leuk op een klein brommertje. Altijd een verademing als ik even de grens over ga naar België. Daar stikt het van de 125 cc's en weten ze ook wel dat die kleine dingen niet zo hard kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan