Honda Dominator VS Honda FMX --- scrambler project

misirlou

MF veteraan
19 mrt 2007
2.121
9
kortrijk
Facebook
Ik twijfel hard of ik een Honda Dominator of een FMX neem als basis voor een scrambler project.

nx65091.jpg


honda-fmx650-2.jpg

Dominator heeft 44pk tegenover 38pk bij de FMX maar de FMX heeft dan weer de ideale wielen, veringen, vork.
Ander type kader dan wel.
FMX zal me het dubbele kosten in aanschaf tegenover een mooi zwart frame. DOminator meestal lelijke framekleuren.
FMX heeft meestal propere motorblokken wegens geen offroad en jonger, cilinder in het zwart.

Iemand die weet of er andere voetsteunen/Schetsplaat te verkrijgen zijn voor de FMX dan die originele monsters?
Of gewoon de slijpschijf erin? Wordt toch een solo-seater.

000000096743-1.jpg



Het project gaat sowieso andere tank, zadel, verlichting, andere dempers en voorbochten bij de FMX, 19inch wiel vooraan bij DOminator en spuitwerk ervan, banden, kleinere batterij, big bore kit, nokkenas, progressieve veren, andere tellerpartij en bedieningen, carbu met acceleratiepomp, stalen remleidingen...
 
Laatst bewerkt:
Zijn de mindere PK´s te wijten aan emissienormen en smallere uitlaatbochten of nog andere dingen?
Aangezien dit hetzelfde blok is maar latere uitgave en 6pk minder.

PS al pak goeie info gehad van xrmanu over de Dominator. :} :] *O*
 
Kan je hitteschild van de uitlaatbochten en beschermplaat van onderaan kader Honda Dominator op een FMX plaatsen?
Eventueel via wat omwegen?

Ziet er wat meer old school uit :W
 
Ik twijfel hard of ik een Honda Dominator of een FMX neem als basis voor een scrambler project.

Dominator heeft 44pk tegenover 38pk bij de FMX maar de FMX heeft dan weer de ideale wielen, veringen, vork.
Ander type kader dan wel.
FMX zal me het dubbele kosten in aanschaf tegenover een mooi zwart frame. DOminator meestal lelijke framekleuren.
FMX heeft meestal propere motorblokken wegens geen offroad en jonger, cilinder in het zwart.

Het project gaat sowieso andere tank, zadel, verlichting, andere dempers en voorbochten bij de FMX, 19inch wiel vooraan bij DOminator en spuitwerk ervan, banden, kleinere batterij, big bore kit, nokkenas, progressieve veren, andere tellerpartij en bedieningen, carbu met acceleratiepomp, stalen remleidingen...

Waarom laat je de framekleur meewegen in jouw keuze? :? Ik begrijp dat je een scrambler project wilt beginnen met een andere tank en zadel, dan zul je toch echt in je frame moeten zagen en opnieuw spuiten of coaten.

Waarom heeft een dominator geen geschikte vering? Beide modellen hebben pro-link achter. Voorvork ivan de dominator s enkel geen usd.

Je wil tot slot een big-bore kit, maar neemt ook de kleur van je cilinder mee in je keuze voor de motor.

Ik denk dat bij jouw plannen een zo goedkoop mogelijke motor past.. en dat is de dominator. Mocht je wat meer te besteden hebben en het niet zonde vind om in de fmx te gaan zagen neem je die.
 
Als de lak op kader en blok nog perfect zijn dan moeten die niet gezandstraald worden en gespoten/gelakt.
Kleine pluspunten die meetellen, natuurlijk is dit niet de grote factor.

Iedereen krijgt toch liever een niet aangetast, door off road en ouderdom, blok en kader in handen.
 
Het voordeel van het FMX frame is dat je de uitlaatlijn lekker strak en recht kan houden. Tegen het frame aan, à la HD XR. Ik heb dit anders moeten oplossen bij m'n tracker (Domi).

En zijn de verloren paardjes (tegenover de Domi) , door emissie normen, gemakkelijk te recuperen als je de uitlaatbochten vervangt door een bredere zoals die van arrow,GPR, zelfbouw?
 
Naverbrandingsysteem zal niet zoveel uitmaken,is enkel spuuglelijk. Compressie (partnrs vergelijken van de zuiger)? En wss electronica. Vliegwiel is in ieder geval een stuk zwaarder bij de FMX ,maar dat bepaald enkel het karakter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan