Honda hm crf450 elektrische probleem

mitchell 277

Rookie
16 jan 2016
6
0
welsum
hallo,

zoals de titel al verklapt ben ik in bezit van een hm uitgevoerde Honda crf450 2007 (hm crf450) en daar heb ik een probleem mee in het elektrische gedeelte waar ik op vast loop.
de motor rijd en loopt super mooi alleen de km teller deed het niet en de lampen ook niet dus ben ik gaan kijken waar dit aan kan liggen.
omdat de km teller soms bij veel gas geven wel even oplichten was ik er vanuit gegaan dat de spanning regelaar kapot zou zijn die heb ik vervangen wat geen verschil geeft
dus bovenaan begonnen met doormeten van mogelijke kabelbreuk nix kunnen vinden alle contacten losgehaald ook goed. daarna de stekker van de lichtspoel eraf gehaald en gaan meten met de motor aan dit is dus wisselspanning. ik meet hieruit een spanning van bij stationair toerental 4 v tot 13 v volgas wisselspanning.
nou heb ik de spoel proberen door te meten als de motor koud is 1.3 ohm en dan je multimeter op 20k ik heb gemerkt dat als de motor warm is en ik meet de spoel doormeet dat die van 3ohm langzaam terugzakken naar de 1.3 dit leek mij niet normaal.


dus mijn vragen even op een rijtje.

hoeveel volt wisselspanning moet er uit mijn lichtspoel komen.
hoeveel ohm bedraagt de weerstand over mijn spoel en mag die bij warm en koud fluctueren.
is er misschien iemand die een elektrische schema heeft van een hm crf450 2009 WhatsApp Image 2021-01-10 at 16.26.58.jpeg
spanning regelaar/omvormer


WhatsApp Image 2021-01-10 at 16.26.31.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan