Honda Hornet Forum Deel 21

En ineens was het tegen verwachting in prachtig weer (met een straf windje), dus lekker even 120km weggereden en weer intens genoten.
Anderen nog wezen rijden?

Vorige week hebben we het hier gehad over verhogen van de kont middels een (veel te duur) ophoogblokje.
Vandaag had ik het zadel er even af en zag onderstaande (foto1). dat is een stelknop van de veer in de 1 na laagste stand. Later trof ik in het gereedschapszakje ook (foto2) aan. Nu is natuurlijk de vraag: zet je de veer ermee strakker én verhoog je de kont? verhoog je alleen de kont? of zet je alleen de veer strakker?
Wie kan mij uitleggen wat er gebeurt als ik hiermee aan de gang ga? Ik verwacht overigens dat áls je ermee aan de gang gaat iemand de kont zal moeten liften om vervolgens de stelknop strakker te kunnen draaien?
Thnx voor het meekijken maar weer :}
veer.jpg
veertool.jpg
 
En ineens was het tegen verwachting in prachtig weer (met een straf windje), dus lekker even 120km weggereden en weer intens genoten.
Anderen nog wezen rijden?

Vorige week hebben we het hier gehad over verhogen van de kont middels een (veel te duur) ophoogblokje.
Vandaag had ik het zadel er even af en zag onderstaande (foto1). dat is een stelknop van de veer in de 1 na laagste stand. Later trof ik in het gereedschapszakje ook (foto2) aan. Nu is natuurlijk de vraag: zet je de veer ermee strakker én verhoog je de kont? verhoog je alleen de kont? of zet je alleen de veer strakker?
Wie kan mij uitleggen wat er gebeurt als ik hiermee aan de gang ga? Ik verwacht overigens dat áls je ermee aan de gang gaat iemand de kont zal moeten liften om vervolgens de stelknop strakker te kunnen draaien?
Thnx voor het meekijken maar weer :}
Bekijk bijlage 1462513Bekijk bijlage 1462514
Je zorgt er voor dat de motor minder inzakt al je er op gaat zitten,dus je zou kunnen zeggen dat je de kont hoger zet.
Met de motor op de middenbok moet je die wartel kunnen verdraaien.
Als je doel is de motor sneller te laten sturen kan je ook de voorvorkpoten iets door de kroonplaat laten zakken,maar wees daar
voorzichtig mee want ga je te ver dan kan het stuurgedrag gevaarlijk worden.
 
Goedenavond allemaal,

Na een paar maanden zoeken, testen en proberen heb ik vandaag dan eindelijk een mat zwarte Hornet 900 uit 2002 gekocht. Ben er erg blij mee en kan niet wachten tot het mooie weer komt. Foto volgt snel..

Nu zijn er een aantal kleine zaken die ik er aan moet doen waaronder het plaatsen van de passagier greep voor een duo. Helaas zit deze er niet bij en hebben ze er bij Boonstra ook geen. Heeft iemand hier er toevallig 1 in het stof liggen of kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden? Past die van de Hornet 600 eventueel ook?

Tnx alvast!
 
Goedenavond allemaal,

Na een paar maanden zoeken, testen en proberen heb ik vandaag dan eindelijk een mat zwarte Hornet 900 uit 2002 gekocht. Ben er erg blij mee en kan niet wachten tot het mooie weer komt. Foto volgt snel..

Nu zijn er een aantal kleine zaken die ik er aan moet doen waaronder het plaatsen van de passagier greep voor een duo. Helaas zit deze er niet bij en hebben ze er bij Boonstra ook geen. Heeft iemand hier er toevallig 1 in het stof liggen of kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden? Past die van de Hornet 600 eventueel ook?

Tnx alvast!
Hier heb je een nieuwe,prijs is excl btw,
 
En ineens was het tegen verwachting in prachtig weer (met een straf windje), dus lekker even 120km weggereden en weer intens genoten.
Anderen nog wezen rijden?

Vorige week hebben we het hier gehad over verhogen van de kont middels een (veel te duur) ophoogblokje.
Vandaag had ik het zadel er even af en zag onderstaande (foto1). dat is een stelknop van de veer in de 1 na laagste stand. Later trof ik in het gereedschapszakje ook (foto2) aan. Nu is natuurlijk de vraag: zet je de veer ermee strakker én verhoog je de kont? verhoog je alleen de kont? of zet je alleen de veer strakker?
Wie kan mij uitleggen wat er gebeurt als ik hiermee aan de gang ga? Ik verwacht overigens dat áls je ermee aan de gang gaat iemand de kont zal moeten liften om vervolgens de stelknop strakker te kunnen draaien?
Thnx voor het meekijken maar weer :}
Ja, lekker gereden: 2x 45 km om in Oud-Beijerland een 25 km hardloopwedstrijd te doen :Y

Wat je vering betreft: als je hem strakker zet, ben je in de praktijk ook (iets) hoger. Maar het geeft ook een iets ander gevoel bij het rijden. Ik zou zeggen: zet hem twee standjes strakker, ga weer lekker rijden en bepaal dan of je het prettig vindt of niet. Eventueel nog wat strakker, of toch weer wat losser.

Je kunt het ook gewoon doen als ie op de standaard staat, zonder iets op te tillen, vooral als je met een buis oid de stelsleutel een stuk verlengt: grotere arm van kracht (lukte mij wel en ik ben geen Jerommeke)

Veel plezier er mee!
 
Heeft er iemand een ander stuur op zijn hornet ? Wil een wat bredere en sportievere zit. Volgens mij is het standaard stuur vrij hoog.
Ik vond het stuur bij mijn hornet ook te hoog, maar daar zaten dus ook nog verhogers tussen. Geen idee of dat standaard is, dan zou je kunnen beginnen met die er tussenuit te halen. Mij beviel dat zo goed dat ik (nog?) geen behoefte (meer) heb aan een ander, lager, stuur.
 
Goedenavond allen ik vroeg mij af, hebben jullie ervaring met het stellen van de koplamp beam? De laatste tijd word er regelmatig met groot licht naar me geseind door tegemoetkomend verkeer waardoor ik eens naar mijn koplamp afstelling ben gaan bekijken en inderdaad. die staat vrij hoog.. Ik heb toen bij thuiskomst gelijk het Haynes handboek erbij gepakt om uit te zoeken waar ik de ''headlight adjustment screws'' kan vinden maar heb tot nu toe nog geen antwoord kunnen vinden. Vermoedelijk zitten ze achter de koplamp unit zelf maar misschien mis ik iets.

Is er misschien een instelschroefje die ik via de zijkant kan benaderen of moet ik achter de koplamp unit gaan zoeken? Ik wil andere mensen niet tot last zijn met m'n te hoge/felle licht en heb daarnaast een naam voor motorrijders hoog te houden.. ;) Ik rijd op een Hornet CB600F uit 2011 (eerste motor en wat een pracht machine super blij mee!!) hij heeft een andere koplamp unit dan voorgaande modellen waardoor ik het niet echt kan vinden in het Haynes handboek. Jullie nog gouden tips? :')
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allen ik vroeg mij af, hebben jullie ervaring met het stellen van de koplamp beam? De laatste tijd word er regelmatig met groot licht naar me geseind door tegemoetkomend verkeer waardoor ik eens naar mijn koplamp afstelling ben gaan bekijken en inderdaad. die staat vrij hoog.. Ik heb toen bij thuiskomst gelijk het Haynes handboek erbij gepakt om uit te zoeken waar ik de ''headlight adjustment screws'' kan vinden maar heb tot nu toe nog geen antwoord kunnen vinden. Vermoedelijk zitten ze achter de koplamp unit zelf maar misschien mis ik iets.

Is er misschien een instelschroefje die ik via de zijkant kan benaderen of moet ik achter de koplamp unit gaan zoeken? Ik wil andere mensen niet tot last zijn met m'n te hoge/felle licht en heb daarnaast een naam voor motorrijders hoog te houden.. ;) Ik rijd op een Hornet CB600F uit 2011 (eerste motor en wat een pracht machine super blij mee!!) hij heeft een andere koplamp unit dan voorgaande modellen waardoor ik het niet echt kan vinden in het Haynes handboek. Jullie nog gouden tips? :')
Op deze foto zie je 3 schroeven waarschijnlijk is de schroef rechtsonder de stelschroef of anders de andere 2,
394657-4-big.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Nuge
Ik ga der eens proberen bij te komen, mooi klusje voor zo'n waaierige zondag. Hartstikke bedankt!
 
Hoi,
Ik heb in april mijn voorband laten vervangen voor een Michelin Road 4. Heerlijke band en hij voelt top onder alle omstandigheden. Vandaag (druilerig weer) in mijn garage even alles goed nagekeken en het viel me op dat (na 10600 km) er nog aardig wat profiel op zit (4 mm diep ongeveer), maar dat het slijtagepatroon wat ongelijk is. Doet me denken aan wat ik over cupping heb gelezen, maar daar heb ik geen ervaring mee. In reviews van de MR3 heb ik het wel eens gelezen, maar nooit bij de MR4.

Met rijden merk ik niets geks, maar hebben jullie enig idee waar dit van kan komen? En anders: hoe merk je in je rijgedrag dat de cupping zo erg is dat je beter je band kan vervangen?
 
Hoi,
Ik heb in april mijn voorband laten vervangen voor een Michelin Road 4. Heerlijke band en hij voelt top onder alle omstandigheden. Vandaag (druilerig weer) in mijn garage even alles goed nagekeken en het viel me op dat (na 10600 km) er nog aardig wat profiel op zit (4 mm diep ongeveer), maar dat het slijtagepatroon wat ongelijk is. Doet me denken aan wat ik over cupping heb gelezen, maar daar heb ik geen ervaring mee. In reviews van de MR3 heb ik het wel eens gelezen, maar nooit bij de MR4.

Met rijden merk ik niets geks, maar hebben jullie enig idee waar dit van kan komen? En anders: hoe merk je in je rijgedrag dat de cupping zo erg is dat je beter je band kan vervangen?
Ja dat ontstaat door bochten nemen of hard remmen,rijden met een te lage bandenspanning versterkt dit verschijnsel,
gevaarlijk is het verder niet,maar als je er last van heb is het tijd de band te vervangen.
 
Ja dat ontstaat door bochten nemen of hard remmen,rijden met een te lage bandenspanning versterkt dit verschijnsel,
gevaarlijk is het verder niet,maar als je er last van heb is het tijd de band te vervangen.
Helder, bedankt!

Remmen doe ik zo min mogelijk (en zelden hard), bochten nemen natuurlijk wel graag :] Bandenspanning houdt ik meestal wel in de gaten, maar zal het nog eens extra controleren.
Last heb ik er niet van, dus ik rij voorlopig lekker hier mee door.
 
Je zorgt er voor dat de motor minder inzakt al je er op gaat zitten,dus je zou kunnen zeggen dat je de kont hoger zet.
Met de motor op de middenbok moet je die wartel kunnen verdraaien.
Als je doel is de motor sneller te laten sturen kan je ook de voorvorkpoten iets door de kroonplaat laten zakken,maar wees daar
voorzichtig mee want ga je te ver dan kan het stuurgedrag gevaarlijk worden.
Thnx voor de tip! in het gereedschapszakje in de motor zat de tool én verlengstuk. heb hem gelijk wat hoger gezet, eerdaags maar even testen.
In het zakje zat ook de juiste maat om het achterwiel te lossen zodat ik de ketting kon stellen, ook dat en het vetten van de ketting meteen gedaan :}
Geniaal hoeveel je zelf kunt doen aan de motor, het wijst zichzelf redelijk goed en je kunt overal vrij gemakkelijk bij.

Gisteren in de uitverkoop een mooi windschermpje van Puig op de kop getikt, ook die kan ik zelf monteren. Nu alleen nog even een paar nieuwe stuurgewichten want deze zitten met rubbers in het stuur en komen steeds los.
 
Thnx voor de tip! in het gereedschapszakje in de motor zat de tool én verlengstuk. heb hem gelijk wat hoger gezet, eerdaags maar even testen.
In het zakje zat ook de juiste maat om het achterwiel te lossen zodat ik de ketting kon stellen, ook dat en het vetten van de ketting meteen gedaan :}
Geniaal hoeveel je zelf kunt doen aan de motor, het wijst zichzelf redelijk goed en je kunt overal vrij gemakkelijk bij.

Gisteren in de uitverkoop een mooi windschermpje van Puig op de kop getikt, ook die kan ik zelf monteren. Nu alleen nog even een paar nieuwe stuurgewichten want deze zitten met rubbers in het stuur en komen steeds los.
Komen alleen de gewichten los of ook het gedeelte waar ze aan vast zitten?in geval dat alleen de gewichten loskomen kan je de schroeven met
loctite vastzetten dan komen ze niet meer los.
 
Komen alleen de gewichten los of ook het gedeelte waar ze aan vast zitten?in geval dat alleen de gewichten loskomen kan je de schroeven met
loctite vastzetten dan komen ze niet meer los.
De gehele rubbers komen eruit, ik heb ze zojuist nog wat opgelapt maar dat is tijdelijk. Gelukkig kosten ze de wereld niet.
 

Thanks, gaaf stuur heb hem besteld!


Mijn voorband is nog zo goed als nieuw, Michelin Road 2. Achter door een schroef helaas een noodreparatie moeten doen. Deze wil ik vervangen door een Michelin Road 4.

Kan het kwaad dat voor er een 2 op licht en achter een 4 ? Dat ze een andere radius hebben bijvoorbeeld ?
hoor graag!


Vandaag een mooi lijstje onderdelen besteld. Tijd voor een grote beurt !

Aantekening 2020-02-03 225155.png
 
Thanks, gaaf stuur heb hem besteld!



Mijn voorband is nog zo goed als nieuw, Michelin Road 2. Achter door een schroef helaas een noodreparatie moeten doen. Deze wil ik vervangen door een Michelin Road 4.

Kan het kwaad dat voor er een 2 op licht en achter een 4 ? Dat ze een andere radius hebben bijvoorbeeld ?
hoor graag!


Vandaag een mooi lijstje onderdelen besteld. Tijd voor een grote beurt !

Bekijk bijlage 1463183
Kwaad kan het niet maar ideaal is natuurlijk een bij elkaar passende set.
 
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik was vandaag even een stukje rijden, op een gegeven moment bij het stoplicht viel mijn motor uit. Vervolgens kreeg ik hem een tijdje niet gestart, nadat ik de hoop op had gegeven en de ANWB had gebeld werkte het beestje spontaan weer.

Ik heb de volgende zaken nagelopen:

- koelvloeistof is goed
- oliepijl is goed
- er brande geen gekke lampjes ten tijde van de storing
- accu was na een aantal keer proberen te starten wat zwakjes

Nu lijkt het mij sowieso verstandig de accu preventief te vervangen, alleen het spontaan uitvallen kan ik nog niet verklaren. 🤔
 

Bijlagen

  • 6122BB01-5E2C-4F0F-A32A-D4EBBF3B7786.jpeg
    6122BB01-5E2C-4F0F-A32A-D4EBBF3B7786.jpeg
    313,1 KB · Weergaven: 10
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik was vandaag even een stukje rijden, op een gegeven moment bij het stoplicht viel mijn motor uit. Vervolgens kreeg ik hem een tijdje niet gestart, nadat ik de hoop op had gegeven en de ANWB had gebeld werkte het beestje spontaan weer.

Ik heb de volgende zaken nagelopen:

- koelvloeistof is goed
- oliepijl is goed
- er brande geen gekke lampjes ten tijde van de storing
- accu was na een aantal keer proberen te starten wat zwakjes

Nu lijkt het mij sowieso verstandig de accu preventief te vervangen, alleen het spontaan uitvallen kan ik nog niet verklaren. 🤔
FF meten of hij nog voldoende laad,best kans dat de spanningsregelaar naar de eeuwige jachtvelden is,controleer ook of de accupolen goed schoon zijn en goed vastzitten.Is dat in orde dan zou de brandstofpomp misschien ff niet gewerkt kunnen hebben,eventuele oorzaken water in de tank of
een stekkerverbinding met corrosie of slecht contact,of de pomp zelf die op het punt staat het op te geven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan