Honda Hornet Forum Deel 21

Heb je niet per ongeluk de kill switch aangeraakt? Of dat de schakelaar gewoon niet helemaal lekker meer is.

Bij mijn motor maakte de schakelaar van de kill switch slecht contact. Levert hele vage problemen op -O-
 
Mijn voorband is nog zo goed als nieuw, Michelin Road 2. Achter door een schroef helaas een noodreparatie moeten doen. Deze wil ik vervangen door een Michelin Road 4.

Kan het kwaad dat voor er een 2 op licht en achter een 4 ? Dat ze een andere radius hebben bijvoorbeeld ?
hoor graag!
Ik had het omgekeerde: toen ik mijn motor kocht was de voorband bijna op, terwijl achter nog bijna nieuw was. Achter een Michelin (denk road 2) en voor ging er een MR4 op. Reed prima.Tijd later, toen achter ook " op" was, daar ook een MR4 opgelegd. Rijdt uit de kunst.
 
Ik had het omgekeerde: toen ik mijn motor kocht was de voorband bijna op, terwijl achter nog bijna nieuw was. Achter een Michelin (denk road 2) en voor ging er een MR4 op. Reed prima.Tijd later, toen achter ook " op" was, daar ook een MR4 opgelegd. Rijdt uit de kunst.
Ik waardeer je reactie heel erg. Dan ga ik achter er een mr4 op knallen.
 
Ik had het omgekeerde: toen ik mijn motor kocht was de voorband bijna op, terwijl achter nog bijna nieuw was. Achter een Michelin (denk road 2) en voor ging er een MR4 op. Reed prima.Tijd later, toen achter ook " op" was, daar ook een MR4 opgelegd. Rijdt uit de kunst.
Ik waardeer je reactie heel erg. Dan ga ik achter er een mr4 op knallen.
 
Vandaag even kunnen rijden na het verstellen van mijn veer en stellen van mijn ketting.
De ketting is gespannen in een paddockstand en was dus even iets te strak als hij op de banden staat. Ik heb hem dus iets losser gezet en dat voelt beter.
de veer heb ik ook direct 2 slagen terug gedaan, ik vond de motor springerig in de bochten, niet lekker wat mij betreft.

overigens in mijn enthousiasme vandaag mn eerste wheelie gemaakt, wel geheel per ongeluk *O* wat een power in deze machine zeg, genieten!!!
 
Laatst bewerkt:
overigens in mijn enthousiasme vandaag mn eerste wheelie gemaakt, wel geheel per ongeluk *O* wat een power in deze machine zeg, genieten!!!

hahahaha geweldig! Dat had ik dus ook, nja wheelie... Deed met de buurman een sprintje op afgelegen weg. Dus met accelereren iets te enthousiast opgetrokken en hop, de eerste zoveel meter voorwiel van de grond. Toch, de euforie van de beginner en zijn "wheelie" is onbeschrijfelijk :p
 
Ik heb voor de liefhebber nog een middenbok voor de 900 in de kelder liggen (volgens mij origineel Honda)
Iemand met een 900 die interesse heeft? (tegen een kleine vergoeding uiteraard)
 
hahahaha geweldig! Dat had ik dus ook, nja wheelie... Deed met de buurman een sprintje op afgelegen weg. Dus met accelereren iets te enthousiast opgetrokken en hop, de eerste zoveel meter voorwiel van de grond. Toch, de euforie van de beginner en zijn "wheelie" is onbeschrijfelijk :p
Dat dus! ik gooide hem op een industrieterrein even goed los en toen ik naar zn 2 schakelde en porrie gaf voelde ik het voorwiel zweven! nog een best een lang stuk voor mijn gevoel *O*
 
Lijkt me super gaaf om dat een keer mee te maken.. maar ik heb geen idee hoe dat moet :+ ‘Gewoon’ een kwestie van snel optrekken ofzo?
Ik heb nooit bedacht dat ik het bewust wilde leren of doen. op filmpjes lijkt het zo makkelijk maar heb ook het idee dat je makkelijk je motor total rijdt. ik weet iig nu hoe je lichtjes een powerwheelie maakt _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Gewoon in zijn 2 aan het gas sjorren bij iets meer dan 5000RPM.

Andere hand op de koppeling, voetrem parraat.

Doordat je omhoogschiet is de kans groot dat je niet gecontrolleerd het gas kan dichtdraaien. In die gevallen heb je de koppeling en voetrem nodig.

Disclaimer: alles op eigen risico :)
 
Gewoon in zijn 2 aan het gas sjorren bij iets meer dan 5000RPM.

Andere hand op de koppeling, voetrem parraat.

Doordat je omhoogschiet is de kans groot dat je niet gecontrolleerd het gas kan dichtdraaien. In die gevallen heb je de koppeling en voetrem nodig.

Disclaimer: alles op eigen risico :)
Vooral dat eigen risico _O-
 
Na lang wikken en wegen toch besloten mijn 2005 Hornet 600 te koop te gaan zetten en voor anders moois te gaan !
Voor eventuele mensen die op zoek zijn of mensen kennen die een mooie fiets willen, zie onderstaand :

 
Na lang wikken en wegen toch besloten mijn 2005 Hornet 600 te koop te gaan zetten en voor anders moois te gaan !
Voor eventuele mensen die op zoek zijn of mensen kennen die een mooie fiets willen, zie onderstaand :

die stond al een aardig poosje te koop toch?
 

Mijn Hornet 900 is gister eindelijk geleverd en kan niet wachten op het mooie weer. Wil er ook een superbike stuur op zetten. Moet je voor het bovenstaande stuur veel aanpassen? Passen de kabels allemaal?

En heeft iemand toevallig een zwart zadel liggen? Er zit nu een gespoten zadel op wat er al vanaf begint te gaan.

Ik hoor graag van jullie!
 
Mijn Hornet 900 is gister eindelijk geleverd en kan niet wachten op het mooie weer. Wil er ook een superbike stuur op zetten. Moet je voor het bovenstaande stuur veel aanpassen? Passen de kabels allemaal?

En heeft iemand toevallig een zwart zadel liggen? Er zit nu een gespoten zadel op wat er al vanaf begint te gaan.

Ik hoor graag van jullie!
Helaas net die van mij verkocht. Kan je hem niet opnieuw laten bekleden als de basis nog goed is?
 
Mijn Hornet 900 is gister eindelijk geleverd en kan niet wachten op het mooie weer. Wil er ook een superbike stuur op zetten. Moet je voor het bovenstaande stuur veel aanpassen? Passen de kabels allemaal?

En heeft iemand toevallig een zwart zadel liggen? Er zit nu een gespoten zadel op wat er al vanaf begint te gaan.

Ik hoor graag van jullie!

Niks aanpassen, gewoon erop zetten, kabels lang zat, in mijn geval tenminste, alleen gaatje boren in stuur bij gashendel voor borgpennetje zodat niet alles verdraaid bij gas geven,
 
Ik had vorig jaar mijn SW Motech Blaze zadeltassen verkocht (aan iemand uit dit topic, die ze niet terug wilt verkopen omdat ze zo goed bevallen :)), maar ik heb daar een beetje spijt van, aangezien ik dit jaar naar Zwitserland ga met de Hornet. Mocht iemand nog een set hebben liggen, waar diegene vanaf wil, stuur mij even een PB.

PS. Ik zoek ook een andere slip-on demper, maar wat blijven die Akrapovic dingen duur...
 
Ik had vorig jaar mijn SW Motech Blaze zadeltassen verkocht (aan iemand uit dit topic, die ze niet terug wilt verkopen omdat ze zo goed bevallen :)), maar ik heb daar een beetje spijt van, aangezien ik dit jaar naar Zwitserland ga met de Hornet. Mocht iemand nog een set hebben liggen, waar diegene vanaf wil, stuur mij even een PB.

PS. Ik zoek ook een andere slip-on demper, maar wat blijven die Akrapovic dingen duur...
Even marktplaats in de gaten houden. Komen regelmatig dempers voorbij voor de meeste motoren. Mensen verkopen ze nog wel eens apart bij het verkopen van de motor.
 
Helaas net die van mij verkocht. Kan je hem niet opnieuw laten bekleden als de basis nog goed is?

Dat is inderdaad ook een optie. Zal eens gaan informeren naar de opties hier in de buurt.

Niks aanpassen, gewoon erop zetten, kabels lang zat, in mijn geval tenminste, alleen gaatje boren in stuur bij gashendel voor borgpennetje zodat niet alles verdraaid bij gas geven,

Dat is mooi. Dan ga ik het er ook op gokken en proberen.
 
Ik had vorig jaar mijn SW Motech Blaze zadeltassen verkocht (aan iemand uit dit topic, die ze niet terug wilt verkopen omdat ze zo goed bevallen :)), maar ik heb daar een beetje spijt van, aangezien ik dit jaar naar Zwitserland ga met de Hornet. Mocht iemand nog een set hebben liggen, waar diegene vanaf wil, stuur mij even een PB.

PS. Ik zoek ook een andere slip-on demper, maar wat blijven die Akrapovic dingen duur...

Heb deze op marktplaats gescoord. Moet wel de beugel aan laten passen, komen van een Kawa maar met een beetje CAD moet dat goed gaan.

(Niet te koop overigens)

20200208_190938.jpg
 
Die tassen zelf zijn het probleem niet, het is het type motor. Het moet gewoon passen... Marktplaats bekijk ik dagelijks met een alert ;)
Misschien even op de motorbeurs kijken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan