Honda Hornet Forum Deel 21

Sinds dit weekend eigenaar van een Honda CB600S!
UDtLcmE.png


Laat de lente maar komen en de stormen maar gaan liggen!

Mooie motor zeg, gefeliciteerd ermee en veel plezier toegewenst maar dat gaat vast en zeker wel lukken! :]
 
Goedemorgen,
Zojuist dan toch echt verkocht, mijn Hornet. Mochten mensen nog interesse hebben in onderstaande overgebleven spullen : Laat het me weten via PB.
Betreft allemaal spul passend op PC36 model vanaf 2005 - 2005 (gouden USD voorvork en digitale teller)

1.) Undertail van Ricambi Weiss met ingebouwd originele kentekenplaatverlichting. Eventueel in combinatie met Highsider kentekenplaathouder universeel (2 extra gaten geboord om dit passend te krijgen op de Hornet, dus de combinatie is het mooist. Lakwerk op underseat is slecht, dus zal opnieuw gespoten moeten worden. Set mag weg voor €50,- incl. Led verlichting, losse underseat voor €25 en losse kentekenplaathouder ook voor €25,- (excl. verzenden)
IMG_2714.jpg IMG_2715.jpg IMG_2716.jpg

2.) Hugger in zilver metallic (originele Honda Hornet kleur) in goede staat, inclusief montagebeugel. €40,- excl. verzendkosten.
IMG_2721.jpg IMG_2720.jpg

3.) Originele uitlaat in goede staat €40,- excl. verzenden
IMG_2708.jpg

4.) Origineel stuur en spiegels in goede staat, klein beetje roest op de spiegelkapjes. €25,- excl. verzendkosten.
IMG_2703.jpg
 
Hebben mensen nog specifieke tips waar ik op moet letten als ik op zoek ga naar een sleutelsetje voor mijn hornet pc41?
Wat ik nu doe doe ik met huis tuin en keuken gereedschap. En wil eigenlijk ook een setje in de motor zelf opbergen met de meest voorkomende maatjes e.d.

Weet om eerlijk te zijn niet zo goed waar op te letten en wat nodig is.
Er hoort bij je motor, onder het zadel, een zwart hoesje met het een en ander aan gereedschap te zitten. Daarmee kun je de meest voorkomende zaken onderweg aanpakken (als dat al nodig is). Is het helemaal leeg onder je zadel?
 
Er hoort bij je motor, onder het zadel, een zwart hoesje met het een en ander aan gereedschap te zitten. Daarmee kun je de meest voorkomende zaken onderweg aanpakken (als dat al nodig is). Is het helemaal leeg onder je zadel?

Jep, daar zit inderdaad een hele mooie ruimte waar ik die spulletjes in zou willen doen.
Helaas vergeten deze ruimte op te meten mocht ik vanavond op de beurs iets kunnen vinden:(

Dat is het nadeel van 2e hands kopen, soms mist er iets...

Ik dacht vooral aan een setje inbussleutels, schroevendraaier, ijzerdraad, tangetje e.d. Maar weet niet of de hornet een aantal speciale maten heeft oid? Of is een standaard setje gewoon genoeg?
 
Voelt een beetje als een stomme vraag maar kan iemand me vertellen hoe ik mijn voorspatbord (Hornet 600cc uit 2001) kan verwijderen? Op foto 1 heb ik aan weerszijde de bouten er al uit, op het oog lijken dit de enige die nodig zijn?

Heb ook aan de andere zijde (niet op de foto) een bout los maar die lijkt sowieso slechts voor de rem ophanging te dienen en buiten dat wil ik het liefst ook niets loshalen wat niet los hoeft en zeker geen rem onderdelen.. Iemand tips?

Gr. Frank!


EDIT: Heb een handleiding gevonden en die zegt dat die remleidingen ook los moeten, zal dat straks of morgen even proberen.
 

Bijlagen

  • IMG_0374.jpg
    IMG_0374.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0375.jpg
    IMG_0375.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Jep, daar zit inderdaad een hele mooie ruimte waar ik die spulletjes in zou willen doen.
Helaas vergeten deze ruimte op te meten mocht ik vanavond op de beurs iets kunnen vinden:(

Dat is het nadeel van 2e hands kopen, soms mist er iets...

Ik dacht vooral aan een setje inbussleutels, schroevendraaier, ijzerdraad, tangetje e.d. Maar weet niet of de hornet een aantal speciale maten heeft oid? Of is een standaard setje gewoon genoeg?
Als ik er aan denk, zal ik het setje er morgen of zo ff uithalen, alles uitleggen en een fotootje posten.
 
Als ik er aan denk, zal ik het setje er morgen of zo ff uithalen, alles uitleggen en een fotootje posten.
Dit zit in de mijne van 2006,
Rechts is standaard, links is door
@hornet_man Dat vind ik heel tof, nu al bedankt voor het willen doen 8-)
@Horn dat ziet er wel haalbaar uit. Waarvoor dient die sleutel rechtsboven? De andere tools zien er redelijk standaard uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Horn
Die is om de voorspanning van de achterveer te verstellen.

Deze heeft net als de hornet een "castle nut" (geen idee wat het nl is hiervoor) ipv twee ringen wat ook veel voorkomt.

 
  • Leuk
Waarderingen: Horn
Hebben jullie allemaal de originele uitlaat op jullie Honda’s zitten of hebben sommige ervoor gekozen om een andere uitlaat te monteren?

Zo ja, welke hebben jullie en komt er een mooi geluid uit?
Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een andere uitlaat met een mooier, zwaarder geluid.
 
Hebben jullie allemaal de originele uitlaat op jullie Honda’s zitten of hebben sommige ervoor gekozen om een andere uitlaat te monteren?

Zo ja, welke hebben jullie en komt er een mooi geluid uit?
Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een andere uitlaat met een mooier, zwaarder geluid.

Heb er een mivv onder gezet, mooi zwaar geluid, db killer eruit gehaald,
IMG_20190721_193113.jpg
 
Die ziet er mooi sportief uit. Heb je het zelf vervangen?

Yep, online gekocht bij uitlaatstore.nl (bolski), zelf gemonteerd, stelt niks voor, onderhoud doe ik ook zelf, gaat alleen weg als er banden of kettingset vervangen moet worden dat doet de motorzaak dan maar,
 
Een Mivv uitlaat klinkt wel erg mooi, maar een Laser en een Hurric ook. Ik zit even wat filmpjes op te zoeken op YouTube, maar bijna alles klinkt sowieso mooier dan de originele uitlaat O-)
 
Gewoon hoger in toeren rijden.....laat dat ding schreeuwen.....hard zat :]
 
Een Mivv uitlaat klinkt wel erg mooi, maar een Laser en een Hurric ook. Ik zit even wat filmpjes op te zoeken op YouTube, maar bijna alles klinkt sowieso mooier dan de originele uitlaat O-)
De vorige eigenaar van mijn motor heeft er een Hurric opgezet en dat klinkt dikke prima :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Ik heb op mijn Hornet uit 2002 een Arrow gestoken, mits wat omwegen omdat Arrow af fabriek nooit eentje (of nu toch niet meer) gemaakt heeft voor dit jaartal.
Nu ik het geluid ervaar ben ik blij dat ik er die moeite voor gedaan heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Ik heb onder mijn 2003 een Akrapovic. Een maatje van mij heeft een Mivv en die klinkt wat zwaarder/doffer
928AF121-1DF1-4A0A-902E-61FD33122BE1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Binnenkort is mijn motor toe aan een nieuw ketting/tandwielsetje. Het meeste onderhoudswerk (excl bandenwissel) doe ik het liefste zelf.

Nu zie ik kettingen met X en met O. En kettingen die al gesloten zijn en die nog geponst moeten worden. Wat zijn jullie ervaringen? Welke ketting kan ik het beste nemen en wat werkt het handigste: gesloten ketting (hoef je niet te ponsen) of een ketting die je nog moet klinken (minder motor uit elkaar).

Tips en ervaringen welkom :)
 
Hebben mensen nog specifieke tips waar ik op moet letten als ik op zoek ga naar een sleutelsetje voor mijn hornet pc41?
Wat ik nu doe doe ik met huis tuin en keuken gereedschap. En wil eigenlijk ook een setje in de motor zelf opbergen met de meest voorkomende maatjes e.d.

Weet om eerlijk te zijn niet zo goed waar op te letten en wat nodig is.

Dr zit origineel een setje bij van Honda zelf. Kijken of je die op de kop kan tikken? Zal dr alsk aan denk een foto van schieten of google ff.
 
Goedenavond,

Vandaag weer verder gegaan met mijn Hornet 900. Het Superbike stuur staat er op en de bediening werkt allemaal weer zoals het hoort.

Helaas is zoals verwacht de verf op mijn zadel gaan loslaten. Deze was gespoten toen ik hem kocht. Hier kwam een 'schitterend' geel zadel onder uit. Nu is mijn vraag.. Is het zadel van een Hornet 600 hetzelfde als de 900? Of kennen jullie een betaalbaar adres (liefs omgeving utrecht) om een zadel opnieuw te bekleden?

Let me know...
 

Bijlagen

  • 20200223_163653.jpg
    20200223_163653.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Ik zag dat mn remblokken aan de voorkant wat dun worden. Iemand een goede tip welke ik t beste kan bestellen? Er zit zoveel prijsverschil in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan