Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda Hornet Forum Deel 21

Als de hornet niet lief is op een rotonde dan weet ik het ook niet meer. Een zeer vergevingsgezinde 4 cilinder.
Een 2 cilinder twin hoort je over de rotonde te beuken, dit niet.

Ik heb je een PB gestuurd met de werkplaats handleiding.
 
Als de hornet niet lief is op een rotonde dan weet ik het ook niet meer. Een zeer vergevingsgezinde 4 cilinder.
Een 2 cilinder twin hoort je over de rotonde te beuken, dit niet.

Ik heb je een PB gestuurd met de werkplaats handleiding.
Zal wel aan die ene liggen, heb daarna een andere gereden die veel fijner was.

Was de eerste hornet die ik had gereden dus dacht van dit kan toch niet.

Maar tweede die ik dus onlangs reed was fijn.
 
Zal wel aan die ene liggen, heb daarna een andere gereden die veel fijner was.

Was de eerste hornet die ik had gereden dus dacht van dit kan toch niet.

Maar tweede die ik dus onlangs reed was fijn.
Kijk dat verklaart een hoop, toevallig vandaag getest voor je. 30 of 40 in zijn 2 op de rotonde bij +/- 3000 toeren loopt bij mij gewoon erg soepel.
De honda vtr firestorm die ik ooit gereden heb die beukte je er gewoon overheen.
 
Bedankt voor de reactie, jazeker daar heb ik gekeken. Er zijn wel onderdelen maar bijvoorbeeld voor 2003 of 04 is 10x zoveel verkrijgbaar ( veel uitwisselbaar geloof ik) , net zoals de 2007 en 2008. Hoezo dan minder voor de 2005 en 2006. Zelfs een simpele tankdop op Alie is veel verkrijgbaar behalve voor de pc36 versie. Toch best bijzonder.. Tankdop is niet te vinden
 
Ik wil op m'n Hornet uit 2002 een 12V voorziening maken voor mijn Garmin GPS. Momenteel doe ik dat rechtstreeks van de batterij via een (Optimate) SAE connector naar een DIN connector (vrouwelijk) en op de GPS heb ik de 12V voeding dan omgebouwd naar een DIN connectie (mannelijk / "sigarettenaansteker"). Hoe je het ook draait of keert, op een moto van 2002 waar weinig extra opzit lijken die DIN connecties rond de cockpit / het balhoofd vrij lomp.

Ik zou het wat netter willen wegwerken en ook een geschakelde 12V willen (+12V na contact). Voor zover ik zie is er in het sumiere zekeringskastje geen "optionele" (dus vrije) 12V aansluiting voorhanden, dus het wordt aftakken van ergens anders. Wie heeft dit al eens gedaan en welke hebben jullie dan gebruikt? Ik kan zelf wel wat geschakelde +12V's inbeelden (achterlicht, verlichting van de tellers, enz...), maar wil eens luisteren wat anderen gedaan hebben en of dit goed uitpakte. Ik wil namelijk niet dat m'n achterlicht bijvoorbeeld minder gaat branden daardoor of dat m'n zekering van waar ik aftak knapt door overbelasting (m'n elektrische kennis is wat roestig, dus weet niet of het ergens op slaat wat ik nu inbeeld).

Iemand?
 
Ik gebruikte voor bijvoorbeeld handvat verwarming de plus van de remlicht schakelaar,dus dat zou ook kunnen voor een nav,
wel de juiste draad pakken anders gaat je nav aan en uit als je de rem inknijpt
 

Ik gebruik op mijn hornet uit 2003 het voorlicht voor mijn handvatverwarming. Ging erg simpel. Kwestie van voorlamp eruit, draadjes strippen, draadjes erbij solderen en klaar. Was bij elkaar nog geen uur bezig en mijn koplamp doet het nog steeds even goed.
 
Wie o wie heeft er een SW motech blaze set op zijn Hornet ?
Ik zou heel graag een nieuwe bevestingsset willen maken.
SW motech verkoopt de beugel niet los en zou graag ruwweg de maten willen hebben. Dan maak ik zelf wel een beugel.

Ik hoor graag of er mogelijkheden zijn!


 
Heeft iemand idee waar ik deze spiegels kan vinden
 

Bijlagen

  • SmartSelect_20200609-180019_Marktplaats.jpg
    18,4 KB · Weergaven: 6
  • SmartSelect_20200609-175957_Marktplaats.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 9
Beste hornet eigenaren. Heeft iemand een pdf van de werkplaats handleiding van de PC41? Ik had er een gevonden 2 maanden terug maar deze is verloren gegaan tijdens het opnieuw installeren van mijn PC en kan hem niet meer vinden.
 
Hierbij mijn bike, vandaag gekocht. Eventjes dacht ik van, laat maar. Want naar postnl, ivm overschrijving, eigenaar had tweede tenaamstelling niet bij zich. Dus weer terug naar zijn huis, hij ging het zoeken maar kon niet vinden. Dus we zouden koop een week uitstellen, toen zag ik op internet dat je bij rdw met digid code gelijk kunt bestellen en downloaden. Dus zogezegd zp gedaan. Toen weer naar de postnl ivm overschrijving. Maar bij postnl werd zijn kentekenbewijs pasje niet geaccepteerd ivm ongeldig document nr. Rdw gebeld, die zegt dat het goed is en online kon je ook de document nr controleren dus dat gaf ook aan dat het documentnr goed was. Toen nog een keer geprobeerd weer niet gelukt. Tien dacht ik, laat maar. Maar tien ging de medewerker bellen en nog een keer proberen en opeens werd het geaccepteerd. In totaal 2,5 heeft overschrijving proces geduurd.
Waarschijnlijk hickup in de systeem.

Eind goed al goed....

Hierbij foto.

Volgende week hopelijk spullen vab Louis binnen, dan mag die nieuwe vloeistoffen krijgen en klaar voor de zomer.
 

Bijlagen

  • 20200530_144547.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 13
Waarderingen: Nuge
mooie undertail!
 
Gefeliciteerd met je mooie motor. Zorg er maar goed voor en houdt de rubbers onder.

Voor een volgende keer (en alle anderen die een motorvoertuig kopen): als je de DigID-app op level drie hebt geactiveerd (bevestigen met de chip in je rijbewijs of je paspoort) dan hoef je niet meer naar een (post)kantoor om kenteken over te laten schrijven, maar kun je dat willekeurig waar online doen. Zo zat ik gewoon in de lobby van ons bedrijf toen de vorige eigenaar van mijn bijtje hem kwam brengen. Kop koffie er bij, geld uittellen en online overgeschreven. Zo gepiept!
 
Dank je.
Hmm interessant, wat houdt level 3 in en mag je als particulier dat ook van gebruik maken?
 
Vorige week voor het eerst met de Hornet op het circuit gegaan (Mettet). Ding kwam echt wel tot z'n recht. Low budget, licht en wendbaar, en hij staat z'n mannetje op rechte stukken. Geen ambitie om dit om te bouwen naar een circuithok (blijft gewoon mijn recreatieve baanmoto) maar wat een ongelooflijk leuke eerste ervaring was dit!
 

Bijlagen

  • MotorSportsPicsClubmot-3252.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 18
  • MotorSportsPicsClubmot-3262.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 19
Dank je.
Hmm interessant, wat houdt level 3 in en mag je als particulier dat ook van gebruik maken?
Voor DigID zijn (nu) drie niveaus. Basis, midden en substantieel (dat is wat ik level 3 noemde). Zie voor meer info hierover DigiD - Wikipedia
Niveau basis heb je alleen als je via een website inlogt met gebruikersnaam en wachtwoord. Bij niveau midden komt daar een bevestigings SMS bij.
Als je de DigID app op je telefoon hebt geinstalleerd, heb je daar zowiezo niveau midden. Maar dat is niet genoeg om een kenteken over te laten schrijven. Daarvoor moet je eenmalig je identiteit bevestigen met de NFC lezer die in de meeste smartphones zit. Hiermee lees je de chip van je rijbewijs of paspoort uit. Meer informatie hierover: DigiD | ID-check

Heb je eenmaal je identiteit bevestigd, dan heb je via je DigID-app altijd niveau substantieel.

En ja, ook als particulier kun je dan gewoon online een kenteken overschrijven. Voor details Online voertuig overschrijven | RDW

Ik vond dat toen ik mijn motor kocht (particulier) en ik zocht naar de openingstijden van een loket waar ik het kon doen. Toen zag ik dat je het ook gewoon online kunt doen. Super makkelijk!
 

Erg herkenbaar! Ooit was dit ook mijn eerste ervaring op circuit met dezelfde fiets.
 
Wow dat is ideaal, het is niet zo dat ik telkens koop en verkoop maar dit is super handig, zal de site doornemen.

Bedankt voor de tip
 


Als je tankdop lelijk is maar nog wel functioneert zou je ook kunnen overwegen deze opnieuw te spuiten. Zo heb ik het zelf ook gedaan een jaar geleden. Zag er daarna weer uit als nieuw.
 
19 liter is het.

Wat ik me afvraag is, als de laatste streepje knippert, wat betekent dat? Reserve?
Wat komt na knipperen, een oranje lampje ivm reserve of is dit het...

Ben namelijk aan het kijken hoever ik kan gaan, maar kon niet vinden wanneer hij reserve aanspreekt
 
Na het knipperen rechts begint er links (daar waar normaal je km-stand of verbruik staat) een metertje te knipperen van 0.0 naar 3.*. Op de snelweg begon ie te hikken bij 3.5, toen via een 80/50 weg naar een pomp gereden voor 6km en toen getankt. Nu weet ik dus precies tot hoever ik kan gaan. Let wel, ik heb een 2011 model, weet niet of dit bij eerdere versies ook zo is.
 

Hier was ik nou net naar op zoek. Ik heb ook een 2011 model en vroeg mij al af in hoeverre ik door kan rijden wanneer het getal links begint te tellen. Tot een +/- 3 getal dus. Dankjewel Wescobar!
 
Hier was ik nou net naar op zoek. Ik heb ook een 2011 model en vroeg mij al af in hoeverre ik door kan rijden wanneer het getal links begint te tellen. Tot een +/- 3 getal dus. Dankjewel Wescobar!
Heb geen idee of dat bij mijn ook zo is, ik heb nog geen getal links gezien.