Honda Hornet Forum Deel 21

Met mijn 600 uit 2008 tank ik rond de 250km. Nog nooit gekeken hoever ik ermee kom. Bij die kilometer stand knippert het lampje, en ga ik op zoek naar een tankstation 8-)
 
Bonjournooo mede hornet rijders,
ik zag dat mijn laatste post alweer in 2017 was! toen had ik de 900 net dus ik vondt het wel eens tijd voor een grote update onder het genot van een paar biertjes. :)ondertussen zo'n 13000 erbij gereden (op michelin road 5 + een circuit dag op mettet.)
manmanman wat een fijne fiets blijft het toch. tijdje geleden in de zeikende regen de grossglockner in oostenrijk opgesjeest en de stelvio meegepakt met stralende zon! het jaar daarvoor voor het eerst op het circuit 1:28 (met standaard vering en de road 5 toerbandjes) wat snakte naar meer. nu 27-7 richting zandvoort. en eind augustus nogmaals naar mettet.
(voor degene die het leuk vinden:
)

mijn 2 cents en wat er aan gedaan is in de tussentijd:
-zojuist healtech gear indicator (wit) geplaatst. ik zoek te vaak naar de 7e versnelling. als deze goed is afgesteld wil ik hem op de één of andere manier gaan verwerken in het tellerhuis zodat alles strak en symetrisch blijft.
-stond op de grossglockner met pech. drama die anwb. anyway vertrouw nooit een nieuw uitziende radiatordop! heb na die vakantie het blok eronder uit gehaald. kop gevlakt, kleppen gelapt, klepseals vervangen, koppakking etc vervangen. en uiteindelijk de radiatordop. :9 had dus gelijk zijn onderhoudsbeurt gehad.
-naks omgebouwd naar een handmatige met een verlaste rvs schroefdraad. want die automatische zijn gewoon ruk.
-pair valve verwijderd, block off plates gemaakt van vliegtuig aluminium.(taai spul!) geen vermogens winst offcourse. gewoon minder zooi op de motor.
-wil graag een QS maar op dit moment geen geld, dus maar aan het oefenen met clutchless schakelen. (ook heel leuk)
-had voor 1 dag een alu abm superbike stuur erop gezet (ingekort zodat ie net zo lang is als orgineel + stuurgewichten) maar is niet voor mijn postuur (1,80) weggelegd. en ik vindt dat alu stuur veel te veel doorveren.
-kleppen laatst gesteld. (43000 km) waren allemaal buiten spec vermoedelijk door de geslepen klepjes.
-hyperpro streetbox geplaatst. hier wijk ik af van andere want ik deed opeens ongewenst stoppies en vindt hem niet fijn rijden..(100kg) ben nu met hyperpro alphen bezig voor een sterkere achterveer + potje (geweldige service btw niks dan lof!) in die tijd zijn er sterkere voorveren en skf low friction seals ingegaan maar nog steeds niet het gewenste effect. nou moet ik ook eerlijk bekennen dat deels ook kan komen omdat ik harder ben gaan rijden. de motor nodigt gewoon uit:]
en het nadeel vindt ik van de nieuwe shock is dat je niet on the fly de preload kan verstellen. (wartel zit precies tussen de framebuizen.) beetje lastig op vakantie.
-nieuwe achterwiellagers geplaatst.
-wat kapjes zwart gespoten.
-hel antraciete stalen remleidingen front+back geplaatst + gesinterde blokjes (imo gewoon nodig met vaak hard remmen)
-passagier handvat gespoten want ik ben te lui om daar afdekkapjes voor te maken. (en wel handig voor de roltas op vakantie)
-knippers zijn stock sommige vinden het er niet uitzien maar het is wel zichtbaar!
-delkevic 350mm uitlaatdempers gemonteerd zo'n beetje de goedkoopste dempers beschikbaar en dat is wel te merken. klinken leuk maar gaan na verloop van tijd nog luider blerren. zit met de db killers erin rond de 90 db.
-heatwrap om de linkpijp want na uren polijsten, hittebestendige blanke lak en toch weer roest was ik het zat. grappig want de uitlaatbochten zelf blijven gewoon netjes met alleen polijsten en daarna beetje bijhouden met peek/commandant.
to do:
-flapper mod, even kijken of het fijner rijd met de klep continu open of gesloten vanaf +- 5000 toeren. niks te maken met vermogen puur of het aan/uit gedrag van het gas was beter word.
-QS ooit :9~
-nieuwe road 5 bandjes derop. serieus achterlijk goede band (voorral in de regen)
-nieuwe olie+filter
- en vast nog wel wat dingetjes.

zo dat was de update
toedeloe.
 

Bijlagen

  • IMG_2935.JPG
    7,4 MB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: Von
Over de flapper mod, lees ik goede dingen.
Wil het zelf ook nog testen.
Ik heb mijn vorige 2 motoren bij hyperpro laten doen, super tent!!
 
Met mijn 600 uit 2008 tank ik rond de 250km. Nog nooit gekeken hoever ik ermee kom. Bij die kilometer stand knippert het lampje, en ga ik op zoek naar een tankstation 8-)
Met mijn 600 S (2003) moet ik het zonder lampjes doen. 1 oog op de tripteller en goed aanvoelen of ie leeg raakt. Als de benzineaanvoer stopt, merk je dat ie niet meer trekt of zelfs uitvalt. Niet fijn.

Voor wie rekent met hoeveel er theoretisch nog in zit: volgens het boekje zit er nog 3 liter in de reserve (als je al rijdend het schakelaartje om hebt gezet). Nou, dat is dus 1 keer mooi mis gegaan. Want dat zou minimaal toch 45 km moeten zijn. Maar 1 keer was het na 30 km reserve al op en stond ik echt leeg. Collega mocht komen om bij te vullen, terwijl ik onder een viaduct op de vluchtstrook van de A20 stond.

Tanken doe ik gemiddeld bij 300 km, met een uitschieter naar 354 km (nog niet helemaal leeg). Nou rijd ik (meestal) tamelijk rustig (vooral woon-werk verkeer), dus die gemiddeld 1:21 is wel te verklaren.
 
Voor wie overigens nog een mooie Hornet 900 zoekt: Honda CB900F Hornet 2003

Van de week de eerste kijker voor de Hornet gehad, toch altijd wel gek als je iemand weg ziet rijden op je motor.

Hij vond hem helaas te weinig vermogen hebben 🤐

Kwam van dikke sportmotoren af en vond de Hornet ten opzichte daarvan wat vermogen missen, tja, het is natuurlijk ook een naked en geen sportmotor.
 
Tja, hoeveel power wil je hebben op een naked? Aan topsnelheid heb je niks dus alleen accelereren , dan moet je een dikke twin nemen.

Ik heb vandaag het bagagerekje gemonteerd, zit op de plek van de duobeugel en de flapper mod gedaan.
Merk nog geen verschil maar heb er ook pas 5km mee gereden.
 
Voor wie overigens nog een topkofferrek met GIVI B33 monokey topkoffer zoekt voor de Hornet 900, die heb ik nog liggen. Set heeft maar iets van 2500 km op de motor gezeten.

Past 1 helm in de koffer en komt met twee sleutels, compleet om te monteren.
 

Bijlagen

  • IMG_20200702_134408_664.jpg
    IMG_20200702_134408_664.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 3
  • IMG_20200702_134413_531.jpg
    IMG_20200702_134413_531.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 3
  • IMG_20200702_134437_222.jpg
    IMG_20200702_134437_222.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 3
  • IMG_20200702_134450_665.jpg
    IMG_20200702_134450_665.jpg
    2 MB · Weergaven: 5
Hoi,
Heeft iemand hier nog zwarte delen voor een 900?
Dus kontdeel, zijkapjes, spatbord, tank... wel graag origineel (Dus niet overgespoten)?
 
Middenbok idd (autocorrect 🤐)

Ik wil er 6 tientjes voor hebben. Ik kan vanavond wel even foto's maken als je wilt, stuur maar ff een PB dan
 
Dankzij Spykes is er nu een middenbok onderweg 👍👍.

Iemand dan nog wat zwarte OEM onderdelen 'over' ?
Zowel op marktplaats, de bekende slopers, als op e-bay weinig te vinden helaas...
 
Laatst bewerkt:
Het is nu midden zomer, maar straks wordt het weer winter en kun je koude handen krijgen bij het rijden, vooral als lage temperatuur samen met regen gaat. Omdat ik (ook) woonwerk verkeer rijd, gaat dat zeker weer komen. Nu hebben veel mensen handvatverwarming als oplossing, maar op de lesmotor werd ik daar niet echt blij van en kies ik liever voor verwarmde handschoenen. Iemand die daar ervaring mee heeft en eventueel aanbevelingen? Zowel wat, als waar?
 
Hoi, ik ben overgestapt op een VFR, dus geen hornet meer.
Daarom zou die wel uit de OP mogen...
Greetzzz
 
Klopt maar persoonlijk geen zin meer in een project.
Maar het laatste model 750 met een firestorm of cb900 kont ,2005 hornet 600 tellers en koplamp, vind ik wel mooi
 
Hoihoi,

Afgelopen vrijdag heb ik deze cb900f overgenomen van Spykes. Het koppel/vermogen/wendbaarheid in combinatie met een rechte zitpositie is geweldig!
De eerste kilometers in het Limburgse heuvelland heb ik er alweer opzitten. Daar komt nog genoeg bij de komende maanden.

fdfe5496-0ac3-4515-b0d4-86578372d4a9.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Von
Terug
Bovenaan Onderaan