Honda Hornet Forum Deel 21

Wat ik niet snap is waarom dit nergens beschreven staat kan nergens vinden

Het gaat om dezelfde teller waar ook je kilometerstand en eventueel je trip A/B word aangegeven. Diezelfde teller verspringt automatisch naar ''0.0'' wanneer je tank bijna leeg is. Je zou dus door kunnen rijden tot ongeveer 3.0. Bij een 2011+ model met volledig digitaal dashboard werkt dit zo
 
Het gaat om dezelfde teller waar ook je kilometerstand en eventueel je trip A/B word aangegeven. Diezelfde teller verspringt automatisch naar ''0.0'' wanneer je tank bijna leeg is. Je zou dus door kunnen rijden tot ongeveer 3.0. Bij een 2011+ model met volledig digitaal dashboard werkt dit zo
Dat snap ik, ga het ook uitproberen, wat ik bedoelde was dat dit nergens gedocumenteerd staat
 
Weet iemand toevallig of de zadels van een hornet 600 en 900 uitwisselbaar zijn?

Zo niet, kent er iemand een adres waar je voor een mooie prijs je zadel opnieuw kunt laten bekleden?
 
Als iemand nog een windschermpje zoekt, ik heb er één te koop voor 35 euro.
 

Bijlagen

  • 08CAFBE7-980D-4BA5-AC38-0166823768AE.jpeg
    08CAFBE7-980D-4BA5-AC38-0166823768AE.jpeg
    980,5 KB · Weergaven: 6
Hoi vraagje ik heb sinds dit weekend een Honda hornet bouwjaar 2007. Alleen zit er een kofferrek achterop en zaten de originele handvaten voor de passagier er niet meer bij:?
Heeft iemand enig idee waar je de handvaten kan bestellen?
Heb me suf gezocht maar kan ze nergens vinden.
 
Hoi vraagje ik heb sinds dit weekend een Honda hornet bouwjaar 2007. Alleen zit er een kofferrek achterop en zaten de originele handvaten voor de passagier er niet meer bij:?
Heeft iemand enig idee waar je de handvaten kan bestellen?
Heb me suf gezocht maar kan ze nergens vinden.

Vervolgens onderdeel 11 en 12
 
Bedankt! En dat klopt. We zijn eerst naar Boxtel gereden voor die eerste maar daar aangekomen bleek hij niet in de staat te zijn die ons was verteld. Hij had buiten gestaan zonder hoes, al ruim een half jaar, dat was duidelijk aan de motor te zien. Eigenlijk was ik toen al klaar maar na een motorische check wist ik het zeker. Hij wilde niet aan, liep nadat hij eindelijk aan ging echt voor geen meter (waarschijnlijk oude brandstof) en volgens de kennis die mee was en er een rondje op heeft gereden reed hij ook voor geen meter. De tank was overgespoten net als het voorspatbord. Eigenlijk nadat we alles bij elkaar op telde hebben we besloten het niet te doen.

Die kennis stelde voor om toch naar die in Raalte te rijden en alhoewel deze ook niet perfect is (wat beschadigingen aan de buitenkant) is hij motorisch wel super. Liep als een zonnetje. Vanwege de beschadigingen ook nog best wat van de prijs af kunnen halen en hij mocht uiteindelijk voor 2000 euro mee.

Nu ben ik op zoek naar (originele) spiegels en een originele uitlaat. De aftermarket spiegels die er nu op zitten zien er misschien leuk uit, maar je ziet echt amper wat. Niks voor mij. Er hangt nu een arrow uitlaat onder, maar ook die mag plaatsmaken voor het origineel. Dus mochten jullie nog wat weten 😁
Hallo Gefeliciteerd met je motor
Ik heb nog een hele nette uitlaat liggen
Laat maar weten of je belangstelling hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Ik heb helaas een hoop ellende met die motor, dus de zoektocht naar een originele uitlaat staat op een laag pitje.
 
Wat is er aan de hand met die motor dan?
Dom gedoe allemaal maar op het moment ligt hij uit elkaar om de kleppen te stellen en vervangen als ik het goed zeg? Hopelijk loopt hij hierna wel zoals het hoort, want daar is hij mee gestopt. Hij liep wisselend zo onzuiver dat hij met regelmaat uitviel.
Na al het andere extra werk wat we op eerste zicht niet hadden gezien (maar gewoon bij onderhoud hoort) was dat wel een domper toen ik hem op ging halen.
 
Het gaat om dezelfde teller waar ook je kilometerstand en eventueel je trip A/B word aangegeven. Diezelfde teller verspringt automatisch naar ''0.0'' wanneer je tank bijna leeg is. Je zou dus door kunnen rijden tot ongeveer 3.0. Bij een 2011+ model met volledig digitaal dashboard werkt dit zo
Vandaag gereden om te kijken hoever ik nkg kon, bij vertrek begon het bij de laatste streep te knipperen, dus dacht van dat het ieder moment over zou gaan naar iets anders, dus rijden en telkens de indicatie in de gaten houden, maar bleef maar rijden en rijden, begon trip teller 250 en uiteindelijk bij 290 km toch nog getankt, dus niet kunnen zien wat er na knipperen van laatste streep zou komen..

Duurde me te lang, heb dus getankt na 290 km op 1 tank te hebben gereden, 16 liter, dus 1 op 15. Dus had nog 3 liter, dus had achteraf gezien nog 45 verder kunnen rijden
 
Het knipperen geeft volgens mij aan hoeveel liter je in de "reserve" zit... Daarom stopte ik bij 3.5. Ik denk dat je er tegen aan zat qua knipperen. Hij begint overigens op 0.0.

Ik haal soms tot wel 320km als ik zuinig rijd. Dat komt niet vaak meer voor trouwens...
 
320km?? Dat is geen 900, met moeite de 210km. Ik rij vaak snachts dus wel op hoge snelheid. Laatst ging het reservelampje branden bij de 186km.
 
2011 Hornet 600. Alleen maar 80 / 60 km wegen.. Vraag mij niet waarom, ik had net mijn motorrijbewijs en wilde km's maken.
 
320km?? Dat is geen 900, met moeite de 210km. Ik rij vaak snachts dus wel op hoge snelheid. Laatst ging het reservelampje branden bij de 186km.

Dat is niet echt zuinig idd. Ik rijdt met de 900 gemiddeld rond de 285 km voor het lampje gaat branden en tank meestal rond de 320 km. Dat is dan wel grotendeels binnendoor dus geen mega hoge snelheden.
 
Laatst bewerkt:
Het knipperen geeft volgens mij aan hoeveel liter je in de "reserve" zit... Daarom stopte ik bij 3.5. Ik denk dat je er tegen aan zat qua knipperen. Hij begint overigens op 0.0.

Ik haal soms tot wel 320km als ik zuinig rijd. Dat komt niet vaak meer voor trouwens...
Moet je dan zodra die begint met knipperen op de trip teller knop drukken?

Ik dacht namelijk dat het vanzelf links iets tevoorschijn zou komen....


Had wel eventjes een spannende moment, was namelijk net voor de rotonde mijn rechter spiegel aan het bijstellen en opeens ging motor uit, ik dacht van hey is het op? Laatste streep bleef knipperen maar motor sloeg niet aan dus laten uitrollen totdat ik uit de rotonde was, toen opeens zag ik dat ik met mijn arm de nood knop per ongeluk heb aangetikt tijdens spiegel instellen, haha. Eventjes dacht ik dat ik zonder brandstof zat..
 
Dat is niet echt zuinig idd. Ik rijdt met de 900 gemiddeld rond de 285 km voor ik ga tanken. Dat is dan wel grotendeels binnendoor dus geen mega hoge snelheden.
Ik rij het meest op mijn cb500 scrambler ,de 900 is echt om me te misdragen.
Eind juli ga ik een paar dagen naar de eifel en Ardennen om te toeren met vrienden,misschien neem ik dan wel de 900 mee.
 
320km?? Dat is geen 900, met moeite de 210km. Ik rij vaak snachts dus wel op hoge snelheid. Laatst ging het reservelampje branden bij de 186km.

Ik heb een 900 en 350 km op een tank is geen issue😉

En ja ik rij prima door, al zullen mijn vrienden zeggen “bereden door een oud vrouwtje”😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan