Honda Hornet Forum Deel 21

Na 2 jaar op de Hornet te hebben gereden, scheiden onze wegen, onze relatie was niet langer houdbaar na de kennismaking met mijn nieuwe vlam.

SpeedT1050.jpg
 
Reed je een 600 of 900 en wat is het grootste verschil?
600, koppel en wegligging wereld van verschil en op de Honda had ik het gevoel dat de motor te laag was.
Honda is een prima motor, de Triumph is veel strakker en sterker, zit ook 8 jaar tussen wat bouwjaar betreft.
 
Van een 600 naar een 1000 is een wereld van verschil, veeel meer pk en koppel en een stuk betere vering en frame.
Vergeleken met de 900 is hij als stukken beter. Erg mooie motor🤩
 
Hallo allemaal,

Na het halen van mijn motorrijbewijs in juli, heb ik in september een Honda PC41 Hornet gekocht als eerste motor. Ik heb een paar motoren geprobeerd en op een Hornet voelde ik me gelijk thuis. Licht en vriendelijk (tot een bepaald aantal toeren tenminste) maar toch het gevoel van een 'echte' motor.

Hij was niet zo duur maar er zat dan ook niks bij. Geen boekjes, geen afkomst. Geïmporteerd maar ik weet niet waar vandaan. Maar hij zag er goed uit, was niet scheef of iets dergelijks en reed prima.

Ik ben van plan om samen met meneer Haynes en wat vrienden het meeste onderhoud zelf te doen. Er is wel een ding dat me genadeloos dwars zit en waarvan ik niet weet hoe ik het op moet lossen: het lipje dat over het sleutelgat van de tankdop moet is afgebroken. Zie de foto's.

Ik heb al op Ali rondgekeken maar ik zie nergens dat stomme lipje. Wel een hele nieuwe tankdop maar ik wil niet met twee sleutels in de weer. Vandaar mijn vraag: waar haal ik zo'n lipje en hoe vervang ik het? Iemand een idee?
Ik ben er inmiddels uit, zie Opgelost: Afgebroken klepje van de tankdop
 
Mede Hornet rijders,

Ik heb sinds kort een pc41 gekocht waarvan het abs lampje is gaan knipperen nadat ik de voorvork keringen had vervangen (alles los van het voorwiel). Via de manual heb ik de abs foutcode 12 gevonden wat te maken heeft met de "speed sensor front". Daarnaast telt mijn trip meter af ipv op, terwijl de km teller wel netjes optelt. Na een abs foutcode rest komt dezelfde melding terug. Ruimte tussen de abs-ring en sensor lijkt oke. Iemand een idee om het te verhelpen?
 
Zo nu voel ik mij bijna verplicht mij hier na 6 jaar wederom te melden. Wij hebben tijden een 600 hornet voor moeders de vrouw gehad maar tijdens de zwangerschap hebben wij de motor toen verkocht. Nu zijn de kinderen weer zo groot dat ze bijna achterop kunnen, ik heb vorige week mijn ktm 1190r verkocht vanwege de risico s voor mijn rijbewijs, gisteren hebben wij maar weer een mat witte hornet opgehaald uit 2014 met 5600 kilometer. Motor is verlaagd voor de oud eigenaar en nu past mijn vrouw er met 1.65 mooi op.
20210729_182102.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo nu voel ik mij bijna verplicht mij hier na 6 jaar wederom te melden. Wij hebben tijden een 600 hornet voor moeders de vrouw gehad maar tijdens de zwangerschap hebben wij de motor toen verkocht. Nu zijn de kinderen weer zo groot dat ze bijna achterop kunnen, ik heb vorige week mijn ktm 1190r verkocht vanwege de risico s voor mijn rijbewijs, gisteren hebben wij maar weer een mat witte hornet opgehaald uit 2014 met 5600 kilometer. Motor is verlaagd voor de oud eigenaar en nu past mijn vrouw er met 1.65 mooi op. Dus dat komt wel goed. Het plan is dat deze motor door ons beide gebruikt zal gaan worden en wanneer wij samen willen rijden met de kinderen staan hier nog wel andere fietsen waarmee dat mogelijk is.

Mocht iemand nog een hugger hebben liggen, dan zijn wij geïnteresseerdBekijk bijlage 1655340.
Mooie machine, proficiat
 
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar september een Honda CB600F Hornet uit 2009. Type PC41.

Door wat omstandigheden heb ik erg weinig gereden.
Nu was ik het weekend er ff mee weg en het viel mij op dat de temperatuur erg snel omhoog ging.
Op een gegeven moment boven de 100 graden.
Nu heb ik alleen maar wat in en om mijn woonplaats gereden, dus er was weinig rij wind.

Echter schrok ik wel een beetje en heb gelijk het koelvloeistof pijl gecontroleerd en bijgevuld.

Heeft iemand anders nog een idee bij?
 
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar september een Honda CB600F Hornet uit 2009. Type PC41.

Door wat omstandigheden heb ik erg weinig gereden.
Nu was ik het weekend er ff mee weg en het viel mij op dat de temperatuur erg snel omhoog ging.
Op een gegeven moment boven de 100 graden.
Nu heb ik alleen maar wat in en om mijn woonplaats gereden, dus er was weinig rij wind.

Echter schrok ik wel een beetje en heb gelijk het koelvloeistof pijl gecontroleerd en bijgevuld.

Heeft iemand anders nog een idee bij?

Het zou met de schoep van je waterpomp te maken kunnen hebben, of anders je thermostaat die niet opengaat op het gewenste moment.
 
Bij mijn Hornet springt de ventilator pas aan bij 106 graden, hoge druk systeem.
 
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar september een Honda CB600F Hornet uit 2009. Type PC41.

Door wat omstandigheden heb ik erg weinig gereden.
Nu was ik het weekend er ff mee weg en het viel mij op dat de temperatuur erg snel omhoog ging.
Op een gegeven moment boven de 100 graden.
Nu heb ik alleen maar wat in en om mijn woonplaats gereden, dus er was weinig rij wind.

Echter schrok ik wel een beetje en heb gelijk het koelvloeistof pijl gecontroleerd en bijgevuld.

Heeft iemand anders nog een idee bij?
Ik denk dat er niet zoveel aan de hand is. Op bedrijfstemperatuur rond de 100 graden is volgens mij helemaal zo gek niet, vooral niet als er weinig rijwind is.

Het verschilt per merk/model maar ergens rond de 106 graden dacht ik, hoort de ventilator aan te slaan. Doet deze het wel?
 
Dank voor jullie reacties.

Bij wat rij wind koelt ‘ie wel direct af.
En dat gaat best snel dan.
De ventilator slaat gelukkig wel aan.

Wellicht maak ik mij zorgen om niets.
Ik ken deze motor nog niet zo goed.

Als ik met de hornet stevig rijd blijf hij netjes op 83 graden als ik even langere tijd stil sta voor de brug met ca 24 graden buiten temp, gaat het koelsysteem nog niet over de 97 graden
 
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje. Vandaag heb ik de originele dempers op de 900 geplaatst (eerste keer dat ik dat doe).
Eentje ging er niet heel makkelijk op. Ik zag dat ik een groefje aan de binnenkant van de pakking had gemaakt. Die aan het begin van de demper.
Zie afbeelding (van internet. Ik heb helaas geen foto genomen). Kan dat kwaad? Of moet ie zo gaaf mogelijk zijn.
Alvast bedankt
pakking.PNG
 
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje. Vandaag heb ik de originele dempers op de 900 geplaatst (eerste keer dat ik dat doe).
Eentje ging er niet heel makkelijk op. Ik zag dat ik een groefje aan de binnenkant van de pakking had gemaakt. Die aan het begin van de demper.
Zie afbeelding (van internet. Ik heb helaas geen foto genomen). Kan dat kwaad? Of moet ie zo gaaf mogelijk zijn.
Alvast bedankt
Bekijk bijlage 1667352
Zolang het er niet langs lekt is het geen probleem
 
Afgelopen zaterdag (25 april) een Hornet cb600f van 2008 (PC41) gekocht. Echter zonder Instruktieboekje erbij. Heeft iemand er nog een liggen of een idee waar ik er een kan uithalen.
Mag in het Nederlands, Duits of Engels zijn.Bekijk bijlage 1626175

Hier zijn er een paar te koop voor € 20,-
Denk erom dat ze wel € 10,- verzending vragen.

 
  • Leuk
Waarderingen: Jelo
Als ik met de hornet stevig rijd blijf hij netjes op 83 graden als ik even langere tijd stil sta voor de brug met ca 24 graden buiten temp, gaat het koelsysteem nog niet over de 97 graden

Inmiddels weer een paar 100km gereden door de noordelijke provincies. De temperatuur bleef toen aardig stabiel tussen de 75-85 graden.

Het had dus echt ff te maken met stilstaan voor verkeerslichten en bruggen in de stad met een warme buiten temperatuur.

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal!
 
Mijn hornet pc41 2011
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210822-092919_Gallery.jpg
    Screenshot_20210822-092919_Gallery.jpg
    161,3 KB · Weergaven: 24
  • 20210821_142610.jpg
    20210821_142610.jpg
    174,4 KB · Weergaven: 25
  • 20210821_142405.jpg
    20210821_142405.jpg
    198,4 KB · Weergaven: 22
  • 20210821_142356.jpg
    20210821_142356.jpg
    187,1 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot_20210513-192339_Gallery.jpg
    Screenshot_20210513-192339_Gallery.jpg
    217,3 KB · Weergaven: 26
ik heb het zadel ook iets laten verhogen. Erg blij mee en vooral het bilsteuntje😎

achterop ook een kriega tas 20L, past allemaal perfect
Waar heb je dit laten doen?

Heb er ook wel interesse in, aangezien ik na een kilometertje of 100-120 al echt last krijg van het zitten (billen heup).
 
Terug
Bovenaan Onderaan