Lone Rider
Die hard MF'er
Na 2 jaar op de Hornet te hebben gereden, scheiden onze wegen, onze relatie was niet langer houdbaar na de kennismaking met mijn nieuwe vlam.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Reed je een 600 of 900 en wat is het grootste verschil?Na 2 jaar op de Hornet te hebben gereden, scheiden onze wegen, onze relatie was niet langer houdbaar na de kennismaking met mijn nieuwe vlam.
Bekijk bijlage 1641240
600, koppel en wegligging wereld van verschil en op de Honda had ik het gevoel dat de motor te laag was.Reed je een 600 of 900 en wat is het grootste verschil?
Gaaf ding! 1 van de mooiste nakeds wat mij betreft.Na 2 jaar op de Hornet te hebben gereden, scheiden onze wegen, onze relatie was niet langer houdbaar na de kennismaking met mijn nieuwe vlam.
Bekijk bijlage 1641240
Ik ben er inmiddels uit, zie Opgelost: Afgebroken klepje van de tankdopHallo allemaal,
Na het halen van mijn motorrijbewijs in juli, heb ik in september een Honda PC41 Hornet gekocht als eerste motor. Ik heb een paar motoren geprobeerd en op een Hornet voelde ik me gelijk thuis. Licht en vriendelijk (tot een bepaald aantal toeren tenminste) maar toch het gevoel van een 'echte' motor.
Hij was niet zo duur maar er zat dan ook niks bij. Geen boekjes, geen afkomst. Geïmporteerd maar ik weet niet waar vandaan. Maar hij zag er goed uit, was niet scheef of iets dergelijks en reed prima.
Ik ben van plan om samen met meneer Haynes en wat vrienden het meeste onderhoud zelf te doen. Er is wel een ding dat me genadeloos dwars zit en waarvan ik niet weet hoe ik het op moet lossen: het lipje dat over het sleutelgat van de tankdop moet is afgebroken. Zie de foto's.
Ik heb al op Ali rondgekeken maar ik zie nergens dat stomme lipje. Wel een hele nieuwe tankdop maar ik wil niet met twee sleutels in de weer. Vandaar mijn vraag: waar haal ik zo'n lipje en hoe vervang ik het? Iemand een idee?
Ligt dat niet aan de mode van die meter? A, B of iets anders.. A en B tellen op volgens mij.Daarnaast telt mijn trip meter af ipv op, terwijl de km teller wel netjes optelt.
Mooie machine, proficiatZo nu voel ik mij bijna verplicht mij hier na 6 jaar wederom te melden. Wij hebben tijden een 600 hornet voor moeders de vrouw gehad maar tijdens de zwangerschap hebben wij de motor toen verkocht. Nu zijn de kinderen weer zo groot dat ze bijna achterop kunnen, ik heb vorige week mijn ktm 1190r verkocht vanwege de risico s voor mijn rijbewijs, gisteren hebben wij maar weer een mat witte hornet opgehaald uit 2014 met 5600 kilometer. Motor is verlaagd voor de oud eigenaar en nu past mijn vrouw er met 1.65 mooi op. Dus dat komt wel goed. Het plan is dat deze motor door ons beide gebruikt zal gaan worden en wanneer wij samen willen rijden met de kinderen staan hier nog wel andere fietsen waarmee dat mogelijk is.
Mocht iemand nog een hugger hebben liggen, dan zijn wij geïnteresseerdBekijk bijlage 1655340.
Hoi allemaal,
Ik heb sinds vorig jaar september een Honda CB600F Hornet uit 2009. Type PC41.
Door wat omstandigheden heb ik erg weinig gereden.
Nu was ik het weekend er ff mee weg en het viel mij op dat de temperatuur erg snel omhoog ging.
Op een gegeven moment boven de 100 graden.
Nu heb ik alleen maar wat in en om mijn woonplaats gereden, dus er was weinig rij wind.
Echter schrok ik wel een beetje en heb gelijk het koelvloeistof pijl gecontroleerd en bijgevuld.
Heeft iemand anders nog een idee bij?
Ik denk dat er niet zoveel aan de hand is. Op bedrijfstemperatuur rond de 100 graden is volgens mij helemaal zo gek niet, vooral niet als er weinig rijwind is.Hoi allemaal,
Ik heb sinds vorig jaar september een Honda CB600F Hornet uit 2009. Type PC41.
Door wat omstandigheden heb ik erg weinig gereden.
Nu was ik het weekend er ff mee weg en het viel mij op dat de temperatuur erg snel omhoog ging.
Op een gegeven moment boven de 100 graden.
Nu heb ik alleen maar wat in en om mijn woonplaats gereden, dus er was weinig rij wind.
Echter schrok ik wel een beetje en heb gelijk het koelvloeistof pijl gecontroleerd en bijgevuld.
Heeft iemand anders nog een idee bij?
Dank voor jullie reacties.
Bij wat rij wind koelt ‘ie wel direct af.
En dat gaat best snel dan.
De ventilator slaat gelukkig wel aan.
Wellicht maak ik mij zorgen om niets.
Ik ken deze motor nog niet zo goed.
Zolang het er niet langs lekt is het geen probleemHoi allemaal,
Ik heb een vraagje. Vandaag heb ik de originele dempers op de 900 geplaatst (eerste keer dat ik dat doe).
Eentje ging er niet heel makkelijk op. Ik zag dat ik een groefje aan de binnenkant van de pakking had gemaakt. Die aan het begin van de demper.
Zie afbeelding (van internet. Ik heb helaas geen foto genomen). Kan dat kwaad? Of moet ie zo gaaf mogelijk zijn.
Alvast bedankt
Bekijk bijlage 1667352
Afgelopen zaterdag (25 april) een Hornet cb600f van 2008 (PC41) gekocht. Echter zonder Instruktieboekje erbij. Heeft iemand er nog een liggen of een idee waar ik er een kan uithalen.
Mag in het Nederlands, Duits of Engels zijn.Bekijk bijlage 1626175
Als ik met de hornet stevig rijd blijf hij netjes op 83 graden als ik even langere tijd stil sta voor de brug met ca 24 graden buiten temp, gaat het koelsysteem nog niet over de 97 graden
Ik heb er al eentje weten te bemachtigen.Hier zijn er een paar te koop voor € 20,-
Denk erom dat ze wel € 10,- verzending vragen.
Instructieboekje Honda CB 600 F 2007-2009
Instructieboekje Honda CB 600 F 2007-2009. Gebruikt onderdeel. Onderdeel is zo te monteren maar het betreft wel een gebruikt onderdeelwww.motorparts-online.com
Waar heb je dit laten doen?ik heb het zadel ook iets laten verhogen. Erg blij mee en vooral het bilsteuntje
achterop ook een kriega tas 20L, past allemaal perfect