Honda Hornet Forum Part 16, Superwesp die wacht op de lente

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een CBF600 is geen hornet, Een CB600 F of S is wel een hornet, bij jou moeder van vriendinlief loop de uitlaat boven langs als het goed is, tenminste bij een 2004 model. En de hornet heeft ongeveer 25% meer vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor de kenners ;) . Moeder van vriendinlief heeft een paar weken terug een Honda CB600S gekocht, bouwjaar 2004. Het snoepje heeft nog geen 10k gelopen en ze is er ook best wel zuinig op :) .

Nu wil ze een setje valbeugels, voornamelijk ter bescherming van het motorblok, wie mag het het regelen, juist, het vriendje van dochterlief dat ook motor rijdt en sleutelt :P . Geen bezwaar, graag zelfs, al ben ik niet echt thuis in de C'tjes, de B'tjes, de S'jes en verdwaalde F'jes die heren Honda in hun benamingen proppen.

Vraagstuk: is een CB600S een Hornet? Oftewel, als ik op beugels voor de Hornet zoek, gaat dat dan ook passen op de CB600S? Voor zo ver mijn ogen het kunnen zien, zie ik geen verschil namelijk :P

Iemand nog advies voor valbeugels O-)

Alvast bedankt ;)
CB600F en CB600S zijn beiden in feite Hornet.
Alleen vind ik F mooier, want die vind ik echte naked bike!! ;)

Moeder van je vriendinlief heeft een overjarig model, want CB600S (met topkuip) wordt niet meer gemaakt vanaf eind 2003. CB600S is leverbaar in modeljaren 2000 tot 2003.

Voor beugels kun je idd ook kijken bij CB600F (zonder topkuip). Er is geen verschil tussen twee modellen.

Links voor beugels:
http://www.bs-motoparts.com/default...m_medium=cpc&utm_campaign=1000ps&LG=nl¤cy=eur

http://www.motozoom.nl/webshop/meer...70015913&SID=14074150&SToken=AFF91E1F8C6DE358

Google is je vriend! Er zijn verschillende uitvoeringen en bijbehorende prijzen.

Succes!
 
@bochtenprinces en steveman: had toch echt een 2007 model! En bij mijn stond echter toch om de 6dkm!! 6, 12, 18, 24 is grote beurt. En dan 30 enzo....... Maar ik deed het ook om de 12dkm.

Gr steve


Ik heb een 2010 en moet ook om de 6k een beurtje laten doen.......

Doe eens een omschrijving van de werkzaamheden volgens het eigenarenhandboek bij 6 en 18 k?

Waarschijnlijk geen noemenswaardige werkzaamheden. Met 18k luchtfilter is het meest drastische.
 
Bedankt voor de informatie, het is echt een CB600S (inderdaad, nergens Hornet stickers te vinden), volgens de papieren heeft het blok ook 100+ pk. Overjarig zou goed kunnen. In ieder geval, gisteravond was ik al op die SW-Motech uitgekomen. De beugels van Fehling zijn maar op twee punten gemonteerd en vouwen onder belasting te snel naar binnen ben ik bang. Die van SW, zoals Cayman al voorstelde bieden meer bescherming aan het blok, zijn op drie punten gemonteerd per kant én je benen zijn ook beter beschermd mocht de motor op je vallen.

Bedankt voor de hulp ;)
 
In Nederland mocht tot 200? de naam "Hornet" niet gevoerd worden door Honda omdat de naamgeving "hornet" geregistreert was door een nederlands trapfiets merk. Daarom vind je bij oudere nederlandse hornets geen hornet stickers maar cb600f/s stickers. :)
 
@paul_k kijk een sop ebay als je decals hornet in typt................zo heb ik de mijnes ook gevonden..

en de mijne is ook uit 2004 ,alleen de 900 versie dan :} :]
 
@Scheurneusje
Bedankt voor de tip :) . Zoekterm Hornet leverde al meer op, ik zocht meer de bevestiging dat het dezelfde motor zou zijn, dat blijkt dus zo te zijn *D
 
Vandaag spiegels opgehaald.
Hartstikke mooi weer erbij dus lekker gereden.
Motor deed het goed. Geen enkele probleem.
Heenweg geen probleem. Starten ging goed.
Terugweg starten ging goed. Na 2 km motor laten afslaan door mijn eigen fout. Zonder problemen weer gestart.

Maar toen ik thuis kwam heb ik hem uit gezet met de sleutel en heb ik de garage deur open gedaan.
Daarna wou ik hem starten en de eerste keer leek het er op als of hij aansloeg maar ik was te snel dus hij starte niet.
2e keer gestart en hij deed niets meer.
Alleen een tik. Meer niet.
Zekeringen na gekeken en geen was stuk.
Start relais tikt bij startknop indrukken.
Licht gaat niet meer snel aan maar heeft een opstart tijd nodig. Lijkt wel op xenon qua start tijd.

Heb een andere accu er aan gehangen (jumpstart) en toen draaide de startmotor wel rond maar niet snel. (accu die ik er aan heb gehangen zal ook niet meer in top staat zijn).

Kan het zo snel dat een accu zich als levenloos gaat gedragen?

Accu heeft 12,4 volt.
Tijdens starten heeft hij 9,5 volt.
 
beste horneteers, ben nieuw hier. sinds 9 maanden de blije bezitter van een hornet 600 (2002)

heb een paar vraagjes en vroeg me af of een van jullie hier me ermee kon helpen.

ik ben op zoek naar grabhandle hole covers, de enige die ik heb kunnen vinden zijn van rizoma en nog al duur. betaan er ook andere ?

ook ben ik op zoek naar een seatcover. hier zijn er wel wat verschillende van. iemand ervaring ?
en waar te krijgen ?
 
@bochtenprinces en steveman: had toch echt een 2007 model! En bij mijn stond echter toch om de 6dkm!! 6, 12, 18, 24 is grote beurt. En dan 30 enzo....... Maar ik deed het ook om de 12dkm.

Gr steve

heb de boekjes voor me liggen @ het bureau, dat is idd om de 6k, maar die 6k beurtjes zijn meer inspectiebeurtjes, controleren van caterventilatie, remvloeistof, remblokjes, koppelingssysteem enz... dat zijn niet echt dingen waarvoor ik um na de dealer brengm zijn dingen die je eigk ieder ritje zelf moet controleren.
 
Doe eens een omschrijving van de werkzaamheden volgens het eigenarenhandboek bij 6 en 18 k?

Waarschijnlijk geen noemenswaardige werkzaamheden. Met 18k luchtfilter is het meest drastische.

Ik heb ff gekeken in het boekje

Bij 6 en 18 staan eigenlijk alleen maar zaken die omschreven zijn als:
-Inspecteren en reinigen, afstellen, smeren of vernieuwen indien nodig
-Reinigen

Bij 12 en 24 moet motorolie en motoroliefilter vervangen worden.

Groet
 
heb de boekjes voor me liggen @ het bureau, dat is idd om de 6k, maar die 6k beurtjes zijn meer inspectiebeurtjes, controleren van caterventilatie, remvloeistof, remblokjes, koppelingssysteem enz... dat zijn niet echt dingen waarvoor ik um na de dealer brengm zijn dingen die je eigk ieder ritje zelf moet controleren.

Ik begin me net een papagaai te voelen :+
 
Laatst bewerkt:
beste horneteers, ben nieuw hier. sinds 9 maanden de blije bezitter van een hornet 600 (2002)

heb een paar vraagjes en vroeg me af of een van jullie hier me ermee kon helpen.

ik ben op zoek naar grabhandle hole covers, de enige die ik heb kunnen vinden zijn van rizoma en nog al duur. betaan er ook andere ?

ook ben ik op zoek naar een seatcover. hier zijn er wel wat verschillende van. iemand ervaring ?
en waar te krijgen ?


zover ik weet zijn ze alleen van rizoma te krijgen
Misschien zelf iets maken van rvs?
 
Vandaag spiegels opgehaald.
Hartstikke mooi weer erbij dus lekker gereden.
Motor deed het goed. Geen enkele probleem.
Heenweg geen probleem. Starten ging goed.
Terugweg starten ging goed. Na 2 km motor laten afslaan door mijn eigen fout. Zonder problemen weer gestart.

Maar toen ik thuis kwam heb ik hem uit gezet met de sleutel en heb ik de garage deur open gedaan.
Daarna wou ik hem starten en de eerste keer leek het er op als of hij aansloeg maar ik was te snel dus hij starte niet.
2e keer gestart en hij deed niets meer.
Alleen een tik. Meer niet.
Zekeringen na gekeken en geen was stuk.
Start relais tikt bij startknop indrukken.
Licht gaat niet meer snel aan maar heeft een opstart tijd nodig. Lijkt wel op xenon qua start tijd.

Heb een andere accu er aan gehangen (jumpstart) en toen draaide de startmotor wel rond maar niet snel. (accu die ik er aan heb gehangen zal ook niet meer in top staat zijn).

Kan het zo snel dat een accu zich als levenloos gaat gedragen?

Accu heeft 12,4 volt.
Tijdens starten heeft hij 9,5 volt.

Massa kabel checken of deze goed contact maakt met chasis en dikke rode draad naar startmotor bij startmotor controleren. Eventueel losmaken en contacten reinigen en weer vastdraaien?
 
Ik heb ff gekeken in het boekje

Bij 6 en 18 staan eigenlijk alleen maar zaken die omschreven zijn als:
-Inspecteren en reinigen, afstellen, smeren of vernieuwen indien nodig
-Reinigen

Bij 12 en 24 moet motorolie en motoroliefilter vervangen worden.

Groet

je vergeet de klepspeling @ de 24k :+
 
Voila, voor 1100€ een CB600 '98 gekocht.

Is in matige staat, wat roest, wat kleine beschadigingen hier en daar (barstje in kontje oa), maar ik denk een goeie basis voor iets op circuit (naast mijn R6 en mss voor mijn pa ipv zijn Fazer) en voor op baan om de boucles des theus te rijden (rally voor motoren :] ).

Nu vrijdag een eerste test op Croix en Ternois :) .
Vanavond nog zoveel mogelijk info zoeken op het www. Usermanual is al gedownloaded, nu nog wphb vinden !
 
Voila, voor 1100€ een CB600 '98 gekocht.

Is in matige staat, wat roest, wat kleine beschadigingen hier en daar (barstje in kontje oa), maar ik denk een goeie basis voor iets op circuit (naast mijn R6 en mss voor mijn pa ipv zijn Fazer) en voor op baan om de boucles des theus te rijden (rally voor motoren :] ).

Nu vrijdag een eerste test op Croix en Ternois :) .
Vanavond nog zoveel mogelijk info zoeken op het www. Usermanual is al gedownloaded, nu nog wphb vinden !
WPHB staat al in begintopic (op eerste pagina). Daar kun je downloaden! ;)
 
Zo vandaag nieuwe remschijven en remblokken op mijn koekblik gemonteerd, tot mijn verbazing zaten er brembo remklauwen op en ook de schijven waren van brembo. In elk geval kan ie er weer 100.000 km tegen, wat de remmen betreft. Autootje is nu 10 jaar oud. Op naar de volgende 10 jaar :~))
 
Laatst bewerkt:
En natuurlijk dit nog even onder de aandacht brengen.

Hornet Meeting 2012 georganiseerd door Black Champion



Horneteers verzameld u, meet zuiden van het land (Asten) op 1 Juli

Wie gaan er mee:
1. black champion
2. mrtn 88
3. jorissu
4. vivalaroy
5. arne1985
6. woldhek (yes we can) :~))
7. scheurneusje
8. drivingugrazy
9. moessie
10. pieter91
11. henk1959
12. knorro
13. augusto en passagiere
 
Laatst bewerkt:
Massa kabel checken of deze goed contact maakt met chasis en dikke rode draad naar startmotor bij startmotor controleren. Eventueel losmaken en contacten reinigen en weer vastdraaien?
Bedankt voor het mee denken, uit eindelijk spanningsregelaar vervangen en nieuwe accu(wat zijn die krengen duur zeg)

En uit eindelijk een kabelboom voor de lucht inlaat weg wat behoorlijk voor gestotter opleverde, maar nu weer goed gelukkig
 
Kom net bij mijn dealer vandaan, volgende week waarschijnlijk nieuwe ketting set! 50/50 omdat zei ook vinden dat hij wel erg snel na aanschaf van de motor aan vervanging toe is! top dus :)

Mocht iemand nog een 2e hands x cone/ leovince pijp voor me hebben/weten, ik hou me aanbevolen!

Aangezien er geen kat op de motor zit maar een collector, en ik de pijp er zo op kan schroeven :+
 
Ik heb eens een aantal vragen.

Ik heb de afgelopen weken regelmatig woon-werkverkeer gereden met de Hornet (20 km provinciaal + 20 km snelweg enkele reis). Nou verbruikt hij bij normaal rijden zo'n 1:18. Ik ben benieuwd welke verbruikscijfers jullie hebben....

Wat me opvalt is dat het teller-unitje nogal reflecteert in de zon, waardoor deze minder afleesbaar is. Iemand ook opgevallen en er iets aan gedaan misschien?

Echt een prettige en soepele motor om te rijden, dik tevreden hier! Staat nu in 1,5 maand zo'n 1200 km erbij op!

4.38l/100km over 23755km. Voornamelijk snelweg km bij snelheid 90-100km/h. Cb600s uit 2000

Sinds kort voorzien van Scottoiler e-system, top! Optimale smering want regelmatig op warme ketting. Geen plakkerig vet en dus veel makkelijker motor schoonhouden. Geen tijd kwijt net na aankomst aan smeren. Van harte aan te bevelen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan