Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
CB600F en CB600S zijn beiden in feite Hornet.Even een vraagje voor de kenners . Moeder van vriendinlief heeft een paar weken terug een Honda CB600S gekocht, bouwjaar 2004. Het snoepje heeft nog geen 10k gelopen en ze is er ook best wel zuinig op .
Nu wil ze een setje valbeugels, voornamelijk ter bescherming van het motorblok, wie mag het het regelen, juist, het vriendje van dochterlief dat ook motor rijdt en sleutelt . Geen bezwaar, graag zelfs, al ben ik niet echt thuis in de C'tjes, de B'tjes, de S'jes en verdwaalde F'jes die heren Honda in hun benamingen proppen.
Vraagstuk: is een CB600S een Hornet? Oftewel, als ik op beugels voor de Hornet zoek, gaat dat dan ook passen op de CB600S? Voor zo ver mijn ogen het kunnen zien, zie ik geen verschil namelijk
Iemand nog advies voor valbeugels
Alvast bedankt
@bochtenprinces en steveman: had toch echt een 2007 model! En bij mijn stond echter toch om de 6dkm!! 6, 12, 18, 24 is grote beurt. En dan 30 enzo....... Maar ik deed het ook om de 12dkm.
Gr steve
Ik heb een 2010 en moet ook om de 6k een beurtje laten doen.......
@bochtenprinces en steveman: had toch echt een 2007 model! En bij mijn stond echter toch om de 6dkm!! 6, 12, 18, 24 is grote beurt. En dan 30 enzo....... Maar ik deed het ook om de 12dkm.
Gr steve
Doe eens een omschrijving van de werkzaamheden volgens het eigenarenhandboek bij 6 en 18 k?
Waarschijnlijk geen noemenswaardige werkzaamheden. Met 18k luchtfilter is het meest drastische.
heb de boekjes voor me liggen @ het bureau, dat is idd om de 6k, maar die 6k beurtjes zijn meer inspectiebeurtjes, controleren van caterventilatie, remvloeistof, remblokjes, koppelingssysteem enz... dat zijn niet echt dingen waarvoor ik um na de dealer brengm zijn dingen die je eigk ieder ritje zelf moet controleren.
beste horneteers, ben nieuw hier. sinds 9 maanden de blije bezitter van een hornet 600 (2002)
heb een paar vraagjes en vroeg me af of een van jullie hier me ermee kon helpen.
ik ben op zoek naar grabhandle hole covers, de enige die ik heb kunnen vinden zijn van rizoma en nog al duur. betaan er ook andere ?
ook ben ik op zoek naar een seatcover. hier zijn er wel wat verschillende van. iemand ervaring ?
en waar te krijgen ?
Vandaag spiegels opgehaald.
Hartstikke mooi weer erbij dus lekker gereden.
Motor deed het goed. Geen enkele probleem.
Heenweg geen probleem. Starten ging goed.
Terugweg starten ging goed. Na 2 km motor laten afslaan door mijn eigen fout. Zonder problemen weer gestart.
Maar toen ik thuis kwam heb ik hem uit gezet met de sleutel en heb ik de garage deur open gedaan.
Daarna wou ik hem starten en de eerste keer leek het er op als of hij aansloeg maar ik was te snel dus hij starte niet.
2e keer gestart en hij deed niets meer.
Alleen een tik. Meer niet.
Zekeringen na gekeken en geen was stuk.
Start relais tikt bij startknop indrukken.
Licht gaat niet meer snel aan maar heeft een opstart tijd nodig. Lijkt wel op xenon qua start tijd.
Heb een andere accu er aan gehangen (jumpstart) en toen draaide de startmotor wel rond maar niet snel. (accu die ik er aan heb gehangen zal ook niet meer in top staat zijn).
Kan het zo snel dat een accu zich als levenloos gaat gedragen?
Accu heeft 12,4 volt.
Tijdens starten heeft hij 9,5 volt.
Ik heb ff gekeken in het boekje
Bij 6 en 18 staan eigenlijk alleen maar zaken die omschreven zijn als:
-Inspecteren en reinigen, afstellen, smeren of vernieuwen indien nodig
-Reinigen
Bij 12 en 24 moet motorolie en motoroliefilter vervangen worden.
Groet
WPHB staat al in begintopic (op eerste pagina). Daar kun je downloaden!Voila, voor 1100€ een CB600 '98 gekocht.
Is in matige staat, wat roest, wat kleine beschadigingen hier en daar (barstje in kontje oa), maar ik denk een goeie basis voor iets op circuit (naast mijn R6 en mss voor mijn pa ipv zijn Fazer) en voor op baan om de boucles des theus te rijden (rally voor motoren ).
Nu vrijdag een eerste test op Croix en Ternois .
Vanavond nog zoveel mogelijk info zoeken op het www. Usermanual is al gedownloaded, nu nog wphb vinden !
WPHB staat al in begintopic (op eerste pagina). Daar kun je downloaden!
Succes a.s. vrijdag!Tip van de dag .
Vlug effe de belangrijkste dingen checken, morgenavond een uurtje tijd om em in orde te krijgen voor half dagje circuit vrijdag (voormiddag rijden, namiddag vlaggepost bemannen).
Bedankt voor het mee denken, uit eindelijk spanningsregelaar vervangen en nieuwe accu(wat zijn die krengen duur zeg)Massa kabel checken of deze goed contact maakt met chasis en dikke rode draad naar startmotor bij startmotor controleren. Eventueel losmaken en contacten reinigen en weer vastdraaien?
Ik heb eens een aantal vragen.
Ik heb de afgelopen weken regelmatig woon-werkverkeer gereden met de Hornet (20 km provinciaal + 20 km snelweg enkele reis). Nou verbruikt hij bij normaal rijden zo'n 1:18. Ik ben benieuwd welke verbruikscijfers jullie hebben....
Wat me opvalt is dat het teller-unitje nogal reflecteert in de zon, waardoor deze minder afleesbaar is. Iemand ook opgevallen en er iets aan gedaan misschien?
Echt een prettige en soepele motor om te rijden, dik tevreden hier! Staat nu in 1,5 maand zo'n 1200 km erbij op!