Honda Hornet Forum Part 18, Zomer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Hornet opvolger is in mijn ogen die nieuwe Yamaha MT-09
 
Goed idee. Zodra de kalender uit is eens kijken wat ze allemaal te bieden hebben.
Wat schade aan de vingers, handschoen was open gescheurd.
Motor kunnen de kuipen van afgeschreven worden en uitlaat is zwaar beschadigd maar hij werkt nog wel gewoon.
Top! Dan gaan we dat in de gaten houden!

Oke, klinkt niet fijn dat met je handen en bijbehorende handschoen...

Kuipen en uitlaat is balen, maar niets dat niet gemaakt kan worden natuurlijk ;)
Heb hier nog niets erover gelezen, maar wat vinden jullie van de nieuwe 2014 CB650F?
Zou hij heerlijk romig zijn en daardoor speelser? Of juist saaier?
En hoe stuurt deze fiets met right-side-up voorvork en ander frame?

cb650f-top.jpg
Als dit echt de opvolger van de Hornet is/wordt, dan is dat wat mij betreft zeer teleurstellend...
 
Ow en in mijn ogen is een MV Agusta Rivale 800 of de 1290 Superduke de (lees: mijn) opvolger voor de Hornet (900)... })

Nou alleen nog een grote zak geld ergens vandaan halen... :') :+
 
Heeft iemand hier een digitale werkplaatshandboek van de hornet modellen van 2003 tot 2006?
Ik wil de voorvorkkeerringen en vorkolie van de Hornet 600 van m'n vriendin vervangen, maar weet nu niet hoe groot de luchtkamer moet zijn en/of hoeveel olie er per vork in moet

Alvast bedankt
 
http://www.speurders.nl/overzicht/page/2/cb600-hornet-model-2004-lage-km-stand-136213278.html

Wat vind je van deze? Volgens mij is de prijs aan de hoge kant voor een 2003 Hornet.

http://www.speurders.nl/overzicht/page/2/honda-cb600f-hornet-135959002.html

Sinds 2007 is er toch een nieuwere cockpit?

Eerste link prijs is vraag prijs je kan altijd proberen waarde van te minderen.
De 2007 ziet er helemaal anders uit idd zie wikipedia voor alle specs, de adverteerder heeft een fout gemaakt of is vals bezig.

P.S: Een 2014 hornet met 650cc is saaier geworden naar mijn mening. Oudere modellen tot met 2013 600cc hebben al 102 pk. Dat getal moet hoger vind ik koppel ook.
 
Laatst bewerkt:
Is er toevallig iemand die interesse heeft in mijn hornet?
CB600
Voertuigsoort
Motorfiets (L3e)
MerkHONDA
Type
PC36
Handelsbenaming
CB600F
Typegoedkeuringsnummer
e3*92/61*0101*02
Plaats chassisnummer
Rechts, rechter tegen balhoofd
Aantal eigenaren privé / zakelijk2 / 0
Datum eerste toelating/Datum eerste afgifte Nederland
09-03-2007

Wegens omstandigheden rijd ik er nagenoeg nooit meer op,kmstand ongeveer 3250(echte kms).
Fotoos op verzoek.

vraagprijs nader overeen te komen ( ik denk aan 3750).
Met topkoffer van GIVI .

grtz
Jan
 
Eerste link prijs is vraag prijs je kan altijd proberen waarde van te minderen.
Volgens mij is het een 'minimumprijs'. Maar wat vinden jullie van die prijs?

Wegens omstandigheden rijd ik er nagenoeg nooit meer op,kmstand ongeveer 3250(echte kms).
Fotoos op verzoek.
Foto's? :p
Hij is dus nog niet eens ingereden?
Waar bevind deze Hornet zich? Woerden?
 
Laatst bewerkt:
http://www.speurders.nl/overzicht/page/2/cb600-hornet-model-2004-lage-km-stand-136213278.html

Wat vind je van deze? Volgens mij is de prijs aan de hoge kant voor een 2003 Hornet.

http://www.speurders.nl/overzicht/page/2/honda-cb600f-hornet-135959002.html

Sinds 2007 is er toch een nieuwere cockpit?
Eerste link is de prijs nog opzich redelijk. Er zijn Hornets van zelfde bouwjaar en meer km'ers die duurder worden aangeboden. Dus misschien op z'n laagst 2450/2500.

Tweede link is een 05/06 model, welke waarschijnlijk in 2007 op kenteken is gekomen, wordt vaak gedacht dat het dan bouwjaar is. Een veel gemaakte fout, maar geen probleem, dit zal heel waarschijnlijk een 06 zijn. Inderdaad iets andere tellerpartij en smoelt wat leuker met een andere voorvork. Ook leuk natuurlijk dat er al ander stuurtje en uitlaat op zitten. Wat mij betreft wel iets aan de dure kant.

Weet niet precies wat je budget is maar zijn sowieso leuke fietsen. En als jij graag die zwarte wil, kan je er bijvoorbeeld best iets meer voor betalen. Zoektocht naar beste laagste prijs/kwaliteit/staat verhouding kan anders wellicht best lang duren...
Ow en in mijn ogen is een MV Agusta Rivale 800 of de 1290 Superduke de (lees: mijn) opvolger voor de Hornet (900)... })

Nou alleen nog een grote zak geld ergens vandaan halen... :') :+


Valt nog mee, de dames krijg je er niet bij, dus dat scheelt al 3kwart zak :Y O-)
2012-eicma-beauty-queen-announced-mv-agusta-rivale-800_1.jpg
_O- Niicceeee!!...die Brutale dan he... ;)
 
Als ik mijn kentekenplaathouder eraf wil halen om te verkleinen zodat het laatste stukje blijft zitten, moeten de uitlaten er dan vanaf om bij die bouten te kunnen?
 
Het is een zwarte 2007 Hornet geworden. :p
Wat is het beste middel om de ketting te smeren en waar koop ik dat?
 
Als ik mijn kentekenplaathouder eraf wil halen om te verkleinen zodat het laatste stukje blijft zitten, moeten de uitlaten er dan vanaf om bij die bouten te kunnen?
toen ik hem wat heb ingekort had ik gewoon de flex erin gezet. weet niet precies hoe dat bij jou zit en hoe ver je het er af wil halen, maar kan in ieder geval een hoop werk schelen:)

Het is een zwarte 2007 Hornet geworden. :p
Wat is het beste middel om de ketting te smeren en waar koop ik dat?

veel plezier met je hornet:) ( foto's :P)

ik gebruik altijd motorex kettingspray. dat soort spray is in iedere motorzaak wel te krijgen
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn kentekenplaathouder eraf wil halen om te verkleinen zodat het laatste stukje blijft zitten, moeten de uitlaten er dan vanaf om bij die bouten te kunnen?
Kennen blijven zitten ;)
Het is een zwarte 2007 Hornet geworden. :p
Wat is het beste middel om de ketting te smeren en waar koop ik dat?
Gefeliciteerd! Have fun :]
Gebruik zelf witte kettingspray van S100. Erg tevreden over.
 
Het is een zwarte 2007 Hornet geworden. :p
Wat is het beste middel om de ketting te smeren en waar koop ik dat?

Gefeliciteerd met je aanschaf! Ik smeer zelf altijd met forté red; zit in een pot en moet je met een kwast er op smeren, scheelt naar mijn mening een hoop geklieder. Daarnaast gaat zo'n pot een eeuwigheid mee.
 
Heeft iemand hier een digitale werkplaatshandboek van de hornet modellen van 2003 tot 2006?
Ik wil de voorvorkkeerringen en vorkolie van de Hornet 600 van m'n vriendin vervangen, maar weet nu niet hoe groot de luchtkamer moet zijn en/of hoeveel olie er per vork in moet

Alvast bedankt

hier ook interesse ! :o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan